تعداد بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۱۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸ - 2022 01 January
هزاران دانه بادام کوهی (الوک) در اراضی مرتعی دولت‌آباد نی‌ریز توسط دوستداران طبیعت کاشته شد.

یازدهمین برنامه کاشت دانه‌های جنگلی با عنوان «طرح رویش سبز» برای هشتمین سال پی در پی با هماهنگی و همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مشارکت همیاران انجمن میراث ماندگار بختگان در شهرستان نی‌ریز اجرا شد.

در ابتدای این مراسم حامد جمالی رئیس منابع طبیعی نی‌ریز پیرامون احیاء جنگل‌های زاگرس و نیز نحوه کاشت دانه‌های جنگلی توضیحاتی را ارائه داد.

سپس محمدجواد رنجبر ضمن برشمردن عوامل تهدید و تخریب مراتع و جنگل‌ها، هدف از اجرای این طرح‌ها را فرهنگ‌سازی و تقویت بنیان‌های فکری در جهت حفظ عرصه‌های طبیعی عنوان کرد.

مدیر انجمن میراث ماندگار بختگان افزود: اهمیت جنگل‌داری به مراتب بیشتر از جنگل‌کاری است و تا زمانی که اجرای برنامه‌های جنگل کاری به صورت نمایشی، دستوری و بخشنامه‌ای باشد و فکر اساسی برای جلوگیری از تصرف غیرقانونی، آتش‌سوزی و قطع درختان جنگلی نشود؛ همچنان جنگل‌های ما رو به نابودی است و تا وقتی که حضور حداکثری مردم و اراده جدی آنها مبنی بر نهضت مردمی در حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی محقق نشود این وضعیت بهبود نخواهد یافت.

در ادامه این مراسم که با حضور و مشارکت 100 نفر از علاقه‌مندان اعضای جوانان جمعیت هلال احمر، گروه کوهنوردی آناهیتا، انجمن زیست بوم مشکان و پایگاه مقاومت بسیج انجام شد، چند هزار دانه الوک در ۸ هکتار کاشته شد.







نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها