تعداد بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۱۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ - 2022 01 January
هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر تئاتر روز پنجشنبه دوم دی‌ماه میزبان استاد سید اشرف طباطبایی پیشکسوت برجسته هنر تئاتر ایران بودند.
روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برگزاری نشست تخصصی «تئاتر روز دنیا»، نقد و بررسی اجرای «سیاه و غزال» به کارگردانی محمدجواد علیمردانی، پرسش و پاسخ از برنامه‌های حضور طباطبایی در نی‌ریز بود که مورد استقبال انجمن هنرهای نمایشی نی‌ریز قرار گرفت.

در این نشست سید اشرف طباطبایی از عنوان «دور نمایش» در ادبیات نمایش ایران که به تازگی توسط وی انتخاب شده است، رونمایی کرد و گفت: این واژه برای شیوه جدید اجرای تئاتر در خارج از کشور انتخاب شده که در گزینش این واژه، با اساتید هنر و ادبیات ایران مشورت شده است.

طباطبایی افزود: دور نمایش در واقع اجرای نمایش در بستر مجازی است که نه تئاتر است و نه فیلم و سینما، بلکه هم تئاتر است و هم سینما.

وی ادامه داد: در دنیای امروز با عنوان نمایش اینترنتی مطرح و در ایران با این عنوان نامگذاری شده است.

در پایان این نشست طباطبایی از اجرای یک «دور نمایش» بزرگ با همکاری شبکه فارس خبر داد و گفت: این پروژه در 30 قسمت برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد و قرار است به زودی گفتگویی تلویزیونی درباره این اتفاق نمایشی از شبکه فارس به مردم ارائه شود.

گفتنی است این برنامه یک روزه به دعوت گروه نمایش «هفت در بهشت» به سرپرستی محمدجواد علیمردانی و گروه نمایش میعاد صحنه انجام شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها