تعداد بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۱۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ - 2022 01 January
راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
سامانه پیامک: 1808 800 917 1000
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

کمیته امداد - بهزیستی
6 ماه گذشت و نتوانستید بقیه پول فرش من را بدهید. کمیته امداد مرتب وعده می‌دهد و امروز و فردا می‌کند. بهزیستی و کمیته امداد از تیرماه مستمری من را قطع کرده‌اند و می‌گویند باید قرار‌داد جدید از تهران بیاید و وارد سیستم نشده. این شد رسیدگی و دادن حق محرومان؟ مشکل من گران بودن مواد اولیه فرش است تا فروش.

600 میلیون پول زکات را چه کردید؟ من که وسایل سرما‌یشی را خودم قسطی و با فروش فرش خریدم.

پاسخ کمیته امداد:
پس از حمد خدا و صلوات بر حضرت محمد و آل محمد(ص) و با احترام، در خصوص سؤال یکی از همشهریان محترم مبنی بر قطع مستمری، فروش تابلو فرش و وسایل سرمایشی ایشان، جهت تنویر افکار عمومی موارد زیر تقدیم حضورتان می‌شود:

1- ایشان به سرپرستی مادرش تحت حمایت این نهاد مقدس می‌باشند و مستمری آنان قطع نشده است. 

2- تابلو‌فرش وی نیز توسط کارشناس فرش، مبلغی بین یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان قیمت‌گذاری شد. اما با کمک خیرین، مبلغ 3 میلیون و 200 هزار تومان به حساب ایشان واریز شده است. 

3- توزیع کالاهای سرمایشی و گرمایشی بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده توسط مددکاران محترم خانواده انجام می‌شود.

پاسخ بهزیستی:
با سلام و احترام، در پاسخ به شهروند محترم به استحضار می‌رساند ایشان از افراد مستمری بگیر تحت حمایت این اداره می‌باشد و به صورت خویش‌فرمایی در صنف قالیبافی بیمه شده است و به منظور حمایت از ایشان، از مشوقهای بیمه‌ای نیز بهره‌مند می‌باشد.

شهرداری نی‌ریز - بهزیستی - شهروندان عزیز
با سلام و خدا قوت، از آنجا که خواسته بودید مشکلات معلولان را در هفته نامه درج کنید، من از طرف قشری از توانمندان مشکلات را مطرح می‌کنم؛ با وجود این که می‌دانم هیچ ترتیب اثری از طرف مسئولان مربوطه داده نمی‌شود. چنان که من چندین بار هر سال روز 12 آذر که جلسه برگزار می‌شد، درخواست مناسب‌سازی محل عبور این عزیزان را داشتم و آنها هم قول می‌دادند، ولی هیچ وقت عمل نشد.

یک بار به شهرداری و دایره مربوط به پل‌سازی در شهر مراجعه کردم و گفتم به جای این کوچه‌های بین بولوارها که هم تنگ است و هم پله می‌خورد، دو تا میله کار بگذارید تا هم ویلچر بتواند عبور کند و هم مانع عبور موتورسیکلتها باشد. در پاسخ گفتند ما میله نداریم. من هم از همان سال هر وقت در جلسه 12 آذر دعوت شدم، شرکت نکردم.

مشکل دوم، نداشتن کار درمان در بهزیستی است. چون هزینه کار درمانی به صورت آزاد زیاد است و ما که سالها و در هفته حداقل سه بار باید مراجعه کنیم، واقعا مشکل است.

اگر بهزیستی به جای مبلغی که ماهیانه به افراد می‌پردازد، حقوقی مکفی و قابل قبول به یک کاردرمان بدهد و او را بکار گیرد، هم مشکل ما حل می‌شود و هم طرف مقابل راضی است و با علاقه کار می‌کند و هم ما با هزینه کمتری کار درمانی می‌شویم.

دیگر این که مابه یک انجمن نیاز داریم تا هر از گاهی بتوانیم دور هم جمع شویم وتبادل نظر داشته باشیم و از افسردگی در خانه ماندن بیرون بیاییم.

البته هر قشری مشکلات خاصی دارند.

و اما در مورد فرهنگ‌سازی، طوری با ما برخورد می‌کنند که انگار از کره‌ای دیگر به زمین آمده‌ایم.

لذا شما می‌توانید در هر شماره‌ای از هفته‌نامه، یک جمله در مورد برخورد با این عزیزان بیان کنید.
مثلاً وقتی یکی از این افراد وارد جامعه می‌شوند، به او زل نزنند ویا نچ‌نچ نکنند و یا جلو او خدا را شکر نکنند و یا از شخص همراه او در‌باره‌اش نپرسند ویا از گذشته وی سؤال نکنند. همچنین تا زمانی که از کسی کمک نمی‌خواهد، به او کمک نکنند.
اورا کم نبینند ومثل بقیه آدمها با او بر‌خورد کنند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با سلام و احترام به شما شهروند گرامی، موضوع مناسب‌سازی پیاده‌روها، معابر و ساختمانهای سطح شهر برای استفاده جانبازان و معلولان عزیز و سایر توانخواهان، از موضوعات اساسی و مورد توجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و همه شهرداریهای کل کشور ما است. بدیهی است بخشی از موارد مربوط به پروژه‌های عمرانی شهرداری است که در سالهای گذشته مورد توجه ویژه شهرداری نی‌ریز بوده است و بخشی دیگر در ساخت و ساز‌های انجام شده توسط اشخاص حقیقی باید رعایت شود که الزامات فنی و حقوقی لازم در خصوص رعایت موازین فنی در حوزه مناسب‌سازی ساختمانها برای استفاده توانخواهان به صورت جدی در شهرداری نی‌ریز پیگیری می‌شود.

بدیهی است که اجرای همه پروژه‌ها و طرح‌های این چنینی نیازمند اعتبارات مالی لازم است که ان‌شاءا... با تأمین اعتبار بتوانیم در اسرع وقت سایر خیابانها، پارکها و معابر سطح شهر را هم آن طور که در خور شأن این عزیزان می‌باشد، انجام دهیم.

پاسخ بهزیستی:
در پاسخ به شهروند گرامی، به استحضار می‌رساند پرداخت مستمری ماهیانه به افراد دارای معلولیت، طبق دستورالعمل حمایتهای مالی بهزیستی انجام می‌شود.

بکارگیری نیروی کاردرمان در بهزیستی، منوط به قبولی متقاضیان در آزمونهای استخدامی می‌باشد و با توجه به نبود نیروی کاردرمان دولتی در بهزیستی، بخشی از هزینه‌های درمانی این عزیزان از طریق خرید خدمات توانپزشکی تأمین می‌شود.

همچنین توانخواهان می‌توانند جهت فعال نمودن انجمن، به اداره بهزیستی مراجعه کنند.
به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت، دلنوشته‌ای از زبان یک معلول در هفته‌نامه نی‌ریزان فارس چاپ شد. همچنین در سال گذشته نیز گزارش توانمندیهای معلولان از طریق صدا و سیمای فارس پخش شده است.

شهروند گرامی می‌تواند جهت کسب اطلاعات بیشتر، با شماره تلفن ۲-۵۳۸۳۸۸۰۰ تماس حاصل نمایید.

شهرداری نی‌ریز
1- وضع کوچه ما واقع در خیابان فدائیان اسلام، کوچه ۹، فرعی ۵ (هوشمند) مناسب نیست. چند بار هم به شهرداری مراجعه کردیم که گفتند می‌آییم؛ ولی نیامدند. همسر من باردار است و شب تا صبح سگها در کوچه هستند و صدا می‌دهند. به نظر شما باید چکار کنیم؟

2- حالا که راه و شهرسازی 102تن قیر جهت آسفالت شهرک جمال‌آباد اختصاص داده، لطفاً معابر این شهرک را آسفالت کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
ضمن عذرخواهی از شهروند گرامی، ازدیاد سگهای ولگرد در حاشیه شهر و منازل مشرف به باغها در این فصل، دلایل مختلفی دارد که می‌توان از مهمترین آنها به رها‌سازی این حیوانات توسط صاحبان آنها به دلیل اتمام برداشت محصولات باغی و همچنین رعایت نکردن بعضی از همشهریان به دلیل رها نمودن زباله‌ها و پسماند خانگی خود در خارج از زمان و نوبت جمع‌آوری از پیش تعیین شده نام برد. 

لذا ضمن اخطار به پیمانکارمربوطه، ان‌شاءا... در اسرع وقت با همکاری همشهریان فهیم نی‌ریزی رفع مشکل می‌گردد.

2- با سلام و احترام خدمت شما شهروند گرامی، خبر منتشر شده در خصوص تحویل ۱۰۲ تن قیر به شهرداری نی‌ریز صحت نداشته و فاقد جزئیات و توضیحات لازم است.

لازم به ذکر است به رغم این که آسفالت معابر مسکن مهر در حیطه وظایف مشخص و مصرح در قانون اداره کل راه و شهرسازی است، شهرداری در راستای رفاه حال شهروندان عزیز و کاهش مشکلات اهالی محترم ساکن در مسکن مهر و شهرک کوی امیرکبیر(اراضی جمال‌آباد) در حال پیگیری تشریفات قانونی لازم جهت اجرای پروژه مذکور می‌باشد.
*****
همچنین پاسخ سؤالات هفته گذشته، به شرح زیر ارائه می‌شود:
1- با سلام خدمت شهروند محترم، کوچه یادشده بافت قدیم است و تعداد دو منزل مسکونی فاقد کدارتفاعی می‌باشند و در صورت شیب‌بندی منازل مسکونی یادشده پایین‌تر ازسطح کوچه اصلی قرار می‌گیرد. درصورت همکاری، شهرداری آن را  شیب‌بندی می‌کند.

2- شهروند گرامی! زمین‌های مورد اشاره حضرتعالی خارج از محدوده شهر و در حریم شهر قرار دارد و مطابق قانون، فاقد کاربری مسکونی بوده و قابلیت تفکیک ندارد. لذا تغییر کاربری محل مورد نظر شما در حیطه اختیارات شهرداری نیست.

3- شهروندمحترم! در موعد مقرر هنگام لکه‌گیری اقدام خواهد شد.

4- با سلام و احترام خدمت شهروند گرامی، به اطلاع می‌رساند شهرداری هیچ وظیفه قانونی در قبال ساخت گرمابه‌های عمومی ندارد و هیچ ممانعتی نیز جهت فعالیت آنها ننموده است. ولی با توجه به تغییرات فرهنگی و اجتماعی عصر حاضر، همه گرمابه‌های عمومی شهر نی‌ریز به دلیل نبود مشتری و عدم صرفه اقتصادی این پیشه، تعطیل شده‌اند.

نماینده مجلس
1- شما در زمان تبلیغات‌تان قول دادید حقابه بختگان را بگیرید. این قول یکی از اساسی‌ترین و مهمترین وعده‌های شمابود. در این روزها بروید روستای طشک و ببینید چه خبراست. صدای ناله مرغابی‌های مهاجر، از تالاب خشک طشک تاداخل روستا می‌آید و دل هر دوستدار محیط‌زیست را به درد می‌آورد. به خدا وقتی قدم به تالاب و دریاچه می‌گذاریم، انسان به گریه می‌افتد. شما برای حقابه چه کردید؟

2- تکلیف ما مردم آباده‌طشک چیست که یک بیمارستان مجهز و پزشکان متخصص در شهرستان بختگان نداریم؟ نبود اتاق عمل مجهز باعث می‌شود کسانی که مثلاً به دلیل تصادف یا خونریزی داخلی باید به سرعت به اتاق عمل بروند، و همچنین مادران پرخطر جانشان به خطر بیفتد.

3- مدیران شهرستان اعتبارات را از استان درخواست می‌کنند و به بهانه بخش قطرویه و پشتکوه می‌گیرند؛ ولی آن را برای شهر نی‌ریز استفاده می‌کنند؛ بخشداریها هم اقدامی نمی‌کنند.

پاسخ روابط عمومی، اموررسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان گرامی 
1- سال ۱۳۹۹ که اولین سال فعالیت دکتر طهماسبی بود، ۵۰ میلیون متر مکعب حق‌آبه بختگان که به مراتب بیشتر از حق‌آبه دریافتی سال ۱۳۹۸ بود، به دریاچه بختگان ‌اختصاص پیدا کرد.

هر چند این میزان به هیچ عنوان برای احیاء دریاچه بختگان کافی نیست، اما خشکسالی‌های اخیر فعلاً اجازه تخصیص بیشتر از این میزان حق‌آبه را به بختگان نداده است.

2- دکتر طهماسبی بنا به نیاز ضروری شهرستان بختگان به بیمارستان مجهز، مجوز ساخت بیمارستان ۶۰ تختخوابی را برای شهرستان‌ بختگان اخذ نموده و مراحل اجرایی این مصوبه در حال پیگیری است. ضمن این که فاز تکمیلی قسمت الحاقی ساختمان قدیم بیمارستان‌امام هادی(ع) بختگان‌نیز توسط خیر گرامی آقایان بیاتی با سرمایه‌گذاری قریب به ۳۰ میلیارد تومان در حال تکمیل است و البته تکمیل هر دو پروژه زمانبر است و ان‌شاءا... با پیگیریهای دکتر طهماسبی، سریعتر روند تکمیل را طی خواهد کرد. 

3- در خصوص مطلب اختصاص اعتبارات بخشهای قطرویه و پشتکوه نیز با پیگیری انجام شده‌، فرمانداری محترم هرگونه اختصاص بودجه بخشها به شهر نی‌ریز را تکذیب کرد و اساساً بودجه اختصاص یافته الزاماً باید در حوزه مربوط به خود هزینه شود و نهادهای نظارتی بر هزینه‌کرد این بودجه نظارت دارند.

به هرحال اگر شهروندان گرامی مورد یا مواردی را از جابه‌جایی بودجه اختصاص یافته اطلاع دارند، جهت پیگیری به دفتر نماینده اطلاع دهند.

صمت
1- نانوایی ..... ساعت 7:45 صبح اعلام می‌کند نان ندارم؛ چرا؟
2- نانوایی ..... یک ماه تعطیل است. چرا باید برای یک تعمیر یک ماه تعطیل باشد؟سهمیه آرد مردم چه می‌شود؟

پاسخ صمت:
1- با سلام، ساعت پخت خبازیها در پخت صبح ۲ ساعت است و در برنامه ساعت پخت، از ۶ تا ۸ صبح تنظیم شده و چون این خبازی به درخواست ساکنان محل از ساعت ۵/۵ پخت صبح راشروع می‌کند و تقاضای بیشتری ازسوی مصرف‌کننده دارد، این مشکل ایجاد شده است.

البته در سال جاری مقداری آرد به سهم خبازی اضافه شد تا خدمات‌رسانی به مصرف‌کنندگان بهتر انجام شود.

2- به دلیل فرسودگی و تخریب کامل تنور هنگام پخت، مدت زمان لازم برای تغییر تنور به ماشینی لازم بود که از ۴ دی‌ماه پخت خبازی شده است.

مخابرات
1- روستای تل‌مهتابی نه خط تلفن ثابت دارد و نه اینترنت. آمار جمعیت بیش از ۲ هزار نفر است و بزرگترین روستای بخش مرکزی است. دانش‌آموزان به خاطر کلاس آنلاینشان مجبور هستند بروند روی پشت بام که چند هفته پیش هم یک پسر‌بچه زمین خورد و پایش شکست. خواهش می‌کنم پیگیری کنید.

2- روستای چاه‌علی (بخش پشتکوه) فاقد اینترنت مناسب است. با پیگیریهایی که انجام شد، خصوصاً از یک سال پیش که دانش‌آموزان کلاسهای درسی را مجازی تحصیل می‌کردند و به ناچار باید در پشت‌بامهای منازل و یا به فاصله 50 متری بیرون از منازل در هوای سرد، اینترنت مناسب دریافت کنند، رئیس وقت اداره مخابرات قول مساعد داد که تا پایان سال گذشته اینترنت 4 جی روستا را پوشش می‌دهد. اما متأسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

جای تأسف دارد روستایی با 28 خانوار که 2 نفر از بهترین جوانان خود را در جنگ تحمیلی تقدیم نظام و انقلاب کرده است، این چنین از نظر پوشش اینترنت محروم بماند.

3- چرا خطهای تلفن ثابت را که روی دستتان مانده، می‌خواهید به زور به مردم بدهید و بهانه‌اش را پرسرعتی اینترنت روی این خطها می‌کنید؟
ما سه خط تلفن ثابت داریم. مخابرات گفته برای بالا رفتن سرعت اینترنت، باید خط جدید بخرید. خریدیم؛ اما سرعت وکیفیت خط از قبل هم بدتر شده. 
  تعدادی از مشترکین مخابرات شهرک انتطام

4- خواهشمندیم گزارشی از وضعیت آنتن‌دهی اینترنت مسکن مهر هم تهیه کنید. به خدا اینقدر اینترنت ضعیف است که هم خودمان و هم بچه‌هایمان بیچاره شدیم. یک عکس با کمترین حجم را به زور مشت و لگد باز می‌کند؛ چه برسد به چیزهای دیگر. خواهش می‌کنم بررسی کنید تا کاری صورت بگیرد.

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
بیشتر لامپهای میدان پلیس‌راه خاموش است؛ لطفاً آنها را تعمیر کنید.

نی‌ریزان فارس
1- چرا مثل گذشته با نماینده، فرماندار و رؤسای ادارات مصاحبه نمی‌کنید و سؤالات و مشکلات مردم را از آنها نمی‌پرسید؟

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. سؤالات و مشکلات به طور مداوم در گزارشهای خبری و همین صفحه مطرح می‌شود. با نماینده و فرماندار به زودی مصاحبه خواهیم داشت. علت مصاحبه نکردن مستقل، این بود که مدت چندانی از دوره تصدی‌شان نمی‌گذشت.

2- این که در مطلب «با موسیقی و سینما نی‌ریز را شاد کنیم» اسمی از هنرمندان شهر خودتان نمی‌آورید، اصلاً چیز تعجب‌آوری نیست. سالها است که ما در‌گیر همین غریب پرستی‌ها بوده و هستیم. ما دیگر عادت کرده‌ایم به این که مرغ همسایه همیشه غاز است. شاید هم ندانید که هنرمندان شهر خودتان سالی ۳ جُنگ یا کنسرت برگزار می‌کنند و میزان رضایت صد برابر بیشتر از کنسرتهایی است که از شهرهای دیگر آمده بودند. جالب است بدانید هر شلوغی نشانه رضایت نیست. چه کسی می‌گوید همه از کنسرت عسکری و ماهی‌صفت رضایت داشتند؟ شما سری به پست خودتان در همین صفحه مربوط به همین کنسرتها بزنید و کامنتها را بخوانید؛ به عمق فاجعه در آن برنامه‌ها پی می‌برید و جالبتر این که بدانید تنها کنسرت و جنگ شادی نی‌ریز که صد درصد رضایت مردمی را داشت، برای اینجانب و گروهم بود که برای اولین بار کنسرت در نی‌ریز به مدت 5 شب تمدید شد و با توجه به جوی که در شهر حاکم است، برگزاری 5 شب کنسرت به دست هنرمند خودتان، آن هم بدون هیچ پشتوانه دولتی یا سازمان خاص، یک رکورد و شاهکار به حساب می‌آید. 

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. هدف از این مطلب توجه مسئولان به مقوله شادی و نشاط در نی‌ریز می‌باشد و هر فردی که در این راستا قدمی برداشته، نی‌ریزان از او حمایت ویژه کرده است. با شخص شما مصاحبه اختصاصی انجام و تمامی برنامه‌های اجرا شده توسط جنابعالی را پوشش داده‌ایم. منتهی نام بردن اسامی  هنرمندان نی‌ریزی در آن مقاله امکان‌پذیر نبود. اما اشاره‌‌ای گذرا به برگزاری کنسرت‌ها و برنامه‌ها در اداره ارشاد که شما یکی از بانیان آن بوده‌اید، شده است. 

با این توضیحات این که عنوان شود نی‌ریزان «غریب پرستی» می‌کند، به دور از انصاف می‌باشد.
3- در مورد مطلب «سفرهای شتابزده و وعده‌های توخالی»، قطعاً توزیع اعتبارات بدین صورت پاسخگو نخواهد بود و این موضوع برای همه ما واضح است. اما آنچه که در نگارش این متن در نظر گرفته نشده است، اوضاع نامطلوب کشور است. ما از اختصاص نیافتن بودجه مصوب در چنین سفرهایی گلایه می‌کنیم؛ در حالی که حتی بودجه‌ای که در بودجه یک ساله کشور تصویب می‌شود، بعضاً اختصاص نمی‌یابد. مثلاً بودجه دانشگاه‌های کشور را در نظر بگیرید؛ گرچه رقمهای چند صد میلیاردی هر ساله برای دانشگاه‌ها تأمین اعتبار می‌شود؛ اما درصد زیادی از این مبالغ به دانشگاه‌ها تخصیص نمی‌یابد. سؤال اصلی که نگارنده این متن باید از مسئولان بپرسد، این است که با توجه به شرایط مملکت، چنین سفرهایی چه فایده‌ای دارد؟ قطعاً جواب این خواهد بود در صورتی که این سفر‌ها نباشد، همان مبالغ اندک هم تأمین نخواهد شد.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. وظیفه رسانه‌ای ما نقد و بررسی همین مسائل است.

4- ضمن عرض سلام و خداقوت، خواستم بدین وسیله از جناب آقای امین رجبی سر‌دبیر هفته‌نامه به خاطر مطالب ارزنده‌ای که نوشتند تشکر کنم. واقعاً جامعه ما را خانه و بالاخص مدرسه می‌تواند متحول کند.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. از لطف و عنایت جنابعالی به روزنامه خودتان سپاسگزاریم. 

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- مخابرات
- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها