تعداد بازدید: ۵۸۱
کد خبر: ۱۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶ - 2021 25 December
زنجیرو، دارگ، پلنگان، تارم
در حالی که جهاد کشاورزی اعلام می‌کند که بیش از چهار سال است اعتباری برای جاده‌های بین مزارع نیامده، مالکانِ این مسیرها دست به کار شده‌ و خود اقدام به بهسازی و آسفالت کرده‌اند. چندی پیش در نی‌ریزان فارس نوشتیم که مسیر جاده قلعه‌خواجه به سمت دارگ به طول 2 کیلومتر آسفالت شده و تمامی هزینه‌های آن را مالکان آنجا پرداخت کرده‌اند.   

همچنین چندی پیش نیز مسیر آسیاب خُبار به سمت زنجیرویه به طول 3.5 کیلومتر و عرض ۳ تا 3.5 متر آسفالت شد.

این مسیر نیز از اول تیرماه و بنا به تصمیم مالکان آغاز و به مدت ۴۰ روز پایان یافت.

شکاری یکی از بانیان اجرای این مسیر این را حرکتی جدید در راستای آسفالت دیگر تفرجگاه‌های نی‌ریز عنوان کرد و گفت: پس از آن مالکان ۵ مسیر در شهر نی‌ریز اقدام به زیرکوبی و آسفالت مسیرهای تحت مالکیت خود نمودند.

نوشتنی است اعتبار این پروژه ۹۵۰ میلیون تومان و توسط پیمانکار بخش خصوصی انجام شده است.

شکاری با بیان اینکه هیچ اعتبار دولتی برای این‌کار اختصاص نیافته است گفت: هنوز مقداری از طلب پیمانکار مانده است که از مالکان تقاضا داریم مانده بدهی خود را پرداخت کنند.

البته انتقادی به مالکان این مسیر وارد است. آنان جاده انتهایی به چشمه زنجیرو را با گذاشتن چند در بر روی جاده اصلی مسدود کرده‌اند و طبیعت‌گردان تنها با پای پیاده می‌توانند از مسیر آسفالت عبور کنند.

شکاری در این ارتباط گفت: چشمه زنجیرویه دو مسیر دارد یکی از وسط دهانه و دیگری از روی تپه‌ها.

مسیر دهانه چون پس از آسفالت بسیار پر رفت و آمد شده بود و باعث مزاحمت برای مالکان گردید بر همین اساس درهایی گذاشته شد اما راه پیاده‌رو و موتور از کنار آن باز است و کلید درها در دست مالکان می‌باشد ولی مسیر چشمه از روی تپه‌ها مشکلی ندارد و آن مسیر هم مقداری آسفالت شده و مقداری دیگر خاکی می‌باشد.

در این رابطه دلاور مسئول امور اراضی جهاد کشاورزی این کار را خلاف قانون اعلام کرد و گفت: بستن مسیر اصلی غیرقانونی است و با خاطیان برخورد می‌شود.

سومین مسیر جاده دوم پلنگان می‌باشد که حدود ۸۰۰ متر آن زیرسازی و آسفالت شده است.

رحیم فنون از مالکان این مسیر و یکی از بانیان اجرای این طرح در گفتگو با ما اعلام نمود: زیرسازی کل مسیر انجام شده است اما متأسفانه به علت عدم همکاری مالکان آسفالت مابقی مسیر مانده است.

چهارمین مسیر تفرجگاهی، مسیر جاده تارم باشد که مسئولیت اجرای آن بر عهده سید جمال جسمانی یکی از مالکان این مسیر گذاشته شده است.

وی در گفتگو با ما عنوان نمود پیش‌بینی ما برای این مسیر اعتبار یک میلیاردی است و حدود ۴۰ مالک در این مسیر وجود دارد.

کار تسطیح مسیر در حال انجام است و قرار شده راه و شهرسازی نیز در این رابطه به ما کمک کند.
جسمانی هدف از آسفالت این مسیر را حوادث سالانه عنوان کرد و گفت: از آنجا که این مسیر یک مسیر گردشگری است و جاده تارم، هفت حوض و سه‌کش از همین مسیر عبور می‌کند این تصمیم گرفته شده.

نوشتنی است مسیر فوق یک و نیم کیلومتر می‌باشد که قرار است با عرض ۴ متر زیرسازی و آسفالت شود.

وی در این ارتباط خواستار همکاری بیشتر مالکان و مسئولان شهرستان شد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها