تعداد بازدید: ۶۲۹
کد خبر: ۱۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲ - 2021 25 December
اداره ثبت‌احوال شهرستان نی‌ریز به مناسب 3 دی‌ماه سالروز ثبت‌احوال آمار چهارگانه‌ی 828 تولد، 400 فوت، 463 ازدواج و 146طلاق را اعلام کرد.
در آمار تکمیلی آمده است:
تعداد متولدین شهرستان نی‌ریز از اول سال ۱۴۰۰ تا آخر آذر ۱۴۰۰، ۸۲۸ نفر بوده که از این تعداد ۴۳۰ پسر و ۳۹۸ نفر دختر بوده‌‌اند.

تعداد فوتی‌ها از ابتدای امسال تا پایان پاییز در شهرستان نی‌ریز ۴۰۰ نفر بوده که از این تعداد ۲۳۸ مرد و ۱۶۲ زن هستند.

همچنین در آمار ازدواج از ابتدای امسال تاکنون 463 مورد ثبت شده است که در مقابل 146 مورد از زوجین از هم جدا شده‌اند.

این اداره 10  اسم مورد علاقه نی‌ریزی‌ها را به تفکیک پسر و دختر را به شرح زیر  اعلام کرد:
پسران: ابوالفضل، امیرعباس، امیرعلی، امیرحسین، سامیار، آریا، محمدطاها، مهراد، آراد، امیرمحمد
دختران: رستا، آوا، زهرا، فاطمه، آیلین، مهرسا، دلسا، همتا، نیلا و سلین.

در ادامه اداره ثبت‌احوال یادآور شده که ثبت به موقع وقایع حیاتی (ولادت، فوت، ازدواج و طلاق) و تهیه آمار جمعیتی به‌روز و دقیق زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای می‌شود که در این راستا انجام موارد زیر لازم و ضروری است:
1- براساس قانون ثبت احوال، مهلت ثبت ولادت   15 روز از تاریخ تولد نوزاد می‌باشد که قبل از اتمام مهلت مقرر پدر یا  مادر باید نسبت به انجام مراحل قانونی اقدام نمایند.

2- مهلت ثبت فوت 10 روز از تاریخ درگذشت می‌باشد که اقوام فرد فوت شده می‌بایست قبل از اتمام مهلت  10 روزه نسبت به ثبت فوت دراداره ثبت احوال  اقدام  نمایند. 

3- ازدواج و طلاق برای طرفین ایجاد حقوق و تکالیفی می‌نماید که تحقق این حقوق مستلزم ثبت رسمی این وقایع در دفاتر  ازدواج یا طلاق می‌باشد.

4- فرزندان به محض رسیدن به سن 15 سال لازم است  شناسنامه خود را عکسدار نموده و برای کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کنندتا در انجام امور اداری با مشکل مواجه نگردند.

5- افرادی که نسبت به ثبت‌نام کارت هوشمند ملی اقدام ننموده‌اند و شناسنامه آنها مستعمل و قدیمی است در انجام امور اداری با مشکل مواجه می‌شوند؛ با توجه به زمانبر بودن این امر خواهشمندیم هر چه سریعتر نسبت به تعویض شناسنامه و ثبت‌نام کارت هوشمند ملی اقدام نمایید.

شهروندان می‌توانند جهت تعویض شناسنامه  و عکس‌دار نمودن آن و همچنین ثبت‌نام کارت هوشمند ملی به دفتر پیشخوان 1140 واقع در بلوار ولی‌عصر روبروی بانک کشاورزی مراجعه کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها