تعداد بازدید: ۸۶۰
کد خبر: ۱۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰ - 2021 25 December
معاون مدیرکل امور شهرداری‌ها و شوراهای استانداری: شوراها در اختیارات شهردار دخالت نکنند
مهدی منفرد، نی‌ریزان فارس:
مهدی محسنی شهردار جدید مشکان و سجاد شاهسونی شهردار جدید قطرویه شد.

معرفی شهرداران این دو شهر با حضور هدایت فرماندار، مهرابی معاون مدیرکل امور شهرداری‌ها و شوراهای استانداری و جمعی از مسئولان در روز یکشنبه 28 آذر در فرمانداری نی‌ریز برگزارشد.

نوشتنی است مهدی محسنی شهردار جدید مشکان که جانشین محمدعلی شمسی شده است متولد 1365 در شهر مشکان است و دارای مدرک لیسانس برق و کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک می‌باشد.

وی پیش از این به عنوان کارآفرین در زمینه برق در استان یزد فعالیت کرده است.

گفتنی است شمسی شهردار پیشین مشکان به عنوان کارشناس در شهرداری صدرا در حال فعالیت می‌باشد.

همچنین سجاد شاهسونی شهردار جدید قطرویه که جانشین بهمنی شده است متولد 1361 دارای مدرک دکتری عمران می‌باشد و مسئولیت عمران و شهرسازی شهرداری مشکان از سال 1395 تا 1400، عضویت در دوره‌های چهارم و پنجم شورای اسلامی نی‌ریز، عضویت در هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی شهرستان به مدت سه سال، سرپرست شهرداری مشکان طی 4 ماه گذشته و تدریس در دانشگاه‌های علمی کاربردی و آزاد نی‌ریز را در کارنامه خود دارد.
اما در این مراسم و در ابتدا فرماندار گفت: امیدواریم بتوانیم گام‌های بلندی در جهت رضایتمندی مردم برداریم و همچنین شهرداران جدید در آینده از مدیران موفق و خوب شهرستان شوند.

به فکر درآمد پایدار باشید
وی خطاب به شوراها و شهرداران این دو شهر گفت: باید در کنار حوزه عمرانی در حوزه فرهنگی نیز تلاش کنند و نباید مسائل اجتماعی به مسائل دسته چندم تبدیل شود. مسائل اجتماعی باید در راستای مسائل عمرانی پیش برود، همچنین با توجه به اینکه شهرداری‌ها از بودجه های دولتی چیزی عائدشان نمی‌شود باید به فکر درآمد پایدار برای شهرداری باشید.

در اختیارات شهردار دخالت نکنید
معاون مدیرکل امور شهری استانداری نیز خطاب به شهرداران گفت: حتماً در چهارچوب قانون قدم بردارید هیچ‌کس در هیچ جایگاهی توقعی خارج از قانون از شما ندارد. مطمئن باشید اگر اتفاقی در حوزه شما بیفتد هیچ کس جز شما پاسخگو نخواهد بود.

در دوره گذشته در برخی از شهرها اتفاقات ناگواری افتاد که همه آنها استفاده شخصی نبود بلکه بعضی‌ها تساهل و مصلحت اندیشی بود که باعث دور زدن قانون شده است.

مهرابی ادامه داد: از شوراها تقاضا دارم در اجرای دقیق قوانین به شهرداران کمک کنند. وظیفه اصلی شوراها نظارت است و باید در اجرای قوانین کوشا باشند و به هیچ عنوان به طور مستقیم در اختیارات شهردار دخالت نکنند.

قانون کم نداریم...
نماینده اداره اطلاعات در این جلسه گفت: مجموعه شهرداری‌ها به عنوان یک ویترین می‌توانند نقش تأثیرگذاری در رضایتمندی مردم داشته باشند. مجموعه شهرداری‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است و قانون‌گریزی باعث اتفاقات بد می‌شود و مادامی که قانون فصل‌الخطاب باشد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

وی ادامه داد: ما برای انجام امور مردم قانون کم نداریم و در انجام امور محوله خود در بحث امور اطلاعاتی و نظارتی و صیانت دوستان را تحت رصد داریم و همکاری لازم را انجام می‌دهیم.

در این جلسه از زحمات احمد جمالی سرپرست شهرداری قطرویه با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.
الگو سردار سلیمانی است
مهدی محسنی در این جلسه ضمن تشکر از اعضای شورای شهر مشکان جهت اطمینان به وی، خطاب به حضار گفت: باید سردار سلیمانی را سر لوحه خود قرار دهیم و بتوانیم با الگو قرار گرفتن از ایشان مشکلات مردم را حل کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از قانون باید در پیشبرد امور مردم باشد تا بتوانیم به مردم بهتر خدمت کنیم.
مهمترین برنامه‌های شهردار قطرویه

شهردار جدید قطرویه نیز ضمن تشکر از مردم مشکان بابت 5 سال همکاری با وی و تشکر از شورای شهر قطرویه که سکان شهر را به وی سپردند اظهار امیدواری کرد بتواند جواب اطمینان آنها را بدهد.

سجاد شاهسونی در این مراسم رئوس برنامه‌های خود برای شهرداری قطرویه را تیتروار عنوان نمود و گفت: سعی در ایجاد همدلی و وحدت، ایجاد تعامل با فرماندار، نماینده و اعضای شورای شهر، برنامه‌ریزی جهت ارتقاء خدمات شهری، بهبود سرانه فضای شهر و مبلمان شهری، تعریف پروژه های جدید در جهت منافع عمومی، توجه ویژه به بخش فرسوده و تبدیل بافت تاریخی قطرویه به قطب گردشگری و ایجاد درآمد پایدار جهت شهرداری مهمترین برنامه‌های بنده می‌باشد.




مهدی محسنی شهردار مشکان



سجاد شاهسونی شهردار قطرویه

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها