تعداد بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۱۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱ - 2021 25 December
زنگ ایمنی تردد، در دبیرستان پسرانه شهید بهشتی نی‌ریز نواخته شد.
روابط عمومی فرمانداری:

زنگ ایمنی تردد با حضور فرماندار، رئیس اداره راهداری، مدیر آموزش پرورش، فرمانده پلیس راه نی‌ریز و جمعی از معلمان و دانش‌آموزان، به طور نمادین در دبیرستان پسرانه شهید بهشتی نی‌ریز نواخته شد.

در این مراسم، فرماندار نی‌ریز با اشاره به این که دانش‌آموزان سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند، گفت: فرهنگ ترافیک و رانندگی صحیح در جامعه، با آموزش دانش‌آموزان در مدارس و انتقال به اعضای خانواده باید نهادینه شود.

مراد هدایت ادامه داد: با توجه به این که حوادث جاده‌ای و سوانح ترافیکی به عنوان عامل مهمی در مرگ و میرها محسوب می‌شود، نیاز است جامعه فرهنگیان توجه ویژه‌ای به ارتقاء فرهنگ ترافیک در جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به این که طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها یکی از طرح‌های آموزشی است که در جهت تحقق اصلاح فرهنگ رفتاری کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است، گفت: دانش‌آموزان مدارس به دلیل عدم آگاهی و آشنا نبودن با خطرات ترافیک در اطراف مدرسه و همچنین مسیرهای مدرسه تا منزل، بیشتر در معرض آسیب‌ قرار دارند.

وی مهمترین علت اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس را افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مسائل ترافیکی و آماده‌سازی آنها در مقابله با خطر و در نتیجه کاستن از تعداد تصادفات و نیز اصلاح فرهنگ ترافیکی و جلوگیری از وقوع تخلف در سطح جامعه دانست .

نوشتنی است در حاشیه این مراسم، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نی‌ریز هدف از اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها را آموزش نحوه عبور و مرور دانش‌آموزان از سطح جاده‌ها و افزایش رعایت قوانین تردد در سطح محورها دانست و گفت: این طرح با همکاری و مشارکت پلیس‌راه و اداره آموزش ‌و پرورش در دو بخش آموزش‌های نظری و آرام‌سازی فیزیکی جلوی این مدارس با نصب تابلوها و علائم مورد نیاز، نصب سرعتگیر و در صورت لزوم، خط‌کشی عابر پیاده اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است در این مراسم سرهنگ مبارکی فرمانده پلیس راه نی‌ریز مطالبی را در خصوص آموزش ترافیک بیان نمود و مقرر شد در جلسه آینده، به دانش‌آموزانی که به سؤالات طرح شده ترافیکی پاسخ مثبت دهند، جوایزی از قبیل کلاه ایمنی اهداء شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها