تعداد بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۱۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹ - 2021 25 December
تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای 18 سال از هفته گذشته آغاز شد.‌
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز با بیان این خبر، گفت: «بر پایه تصمیم کمیته ملی واکسن، کسانی که 3 ماه یا بیشتر از دوز دومشان گذشته باشد، می‌توانند برای تزریق دوز سوم اقدام کنند. این برنامه برای همه، از جمله کسانی که دو دوز قبلی را آسترازانکا تزریق کرده‌اند، صدق می‌کند.»

دکتر داور آل‌داود با تأکید بر لزوم تزریق دوز سوم واکسن برای ایمنی در برابر سویه جدید اُمیکرون، عنوان داشت: «ویروس اُمیکرون سوش جدید بیماری کرونا است که به دلیل صحبتها و شایعاتی که پخش شد، ترس و واهمه زیادی را در جامعه ایجاد کرد. قدرت سرایت آن چندین برابر انواع دیگر این بیماری است و علت آن این است که حجم بیشتری از ویروس در قسمت بالای سیستم تنفسی در ناحیه گلو و دهان قرار می‌گیرد و بیمار با هر سرفه، میزان بسیار زیادی از ویروس را در محیط پخش می‌کند. به خاطر همین، شانس انتقال در این بیماری بسیار بسیار بالاتر از بقیه انواع آن است.»

وی افزود: «میزان درگیری آن نسبت به سایر سوش‌های دیگر اگر کمتر نباشد، بیشتر هم نیست. ولی نکته جالب توجه اینجا است که چون میزان سرایت بالایی دارد، شانس این که افرادی را که نسبت به این بیماری مقاومت پایینی دارند درگیر کند، بیشتر می‌شود. کسانی که سیستم ایمنی‌شان پایین‌تر است، مثل کسانی که دیابت دارند یا افراد سالمند یا کسانی که داروهای ضعف سیستم ایمنی مصرف می‌کنند و بیماریهای مزمن مختلف دارند، شانس درگیری بیشتری دارند. به همین دلیل، ممکن است عوارض و مرگ و میر بالاتری را نشان دهد.»

آل داود از همشهریان خواست تا با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از گرفتن دورهمی شلوغ، جلوی بروز پیک جدید بیماری کرونا با سویه جدید اُمیکرون در شهرستان رابگیرند.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها