تعداد بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۱۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ - 2021 25 December
/ امیکرون بیشتر در مجاری تنفسی رشد می‌کند تا ریه‌ها.
به گفته محققان، با وجودی که واریانت امیکرون کرونا ۷۰ برابر سریع‌تر از گونه دلتا در مجاری تنفسی تکثیر می‌شود، اما سرعت تکثیر آن در ریه ۱۰ برابر کمتر از واریانت اولیه کرونا است. تکثیر سریع‌‌تر امیکرون در مجاری تنفسی گرچه منجر به انتقال سریع‌تر می‌شود، اما ابتلای خفیف‌تری را به دنبال دارد. 

/ ماهی بخورید تا سکته نکنید.
️محققان فرانسوی ارتباطی بین مصرف بیشتر ماهی و کاهش خطر بیماری عروق مغزی یافته‌اند.  افرادی که ماهی را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف می‌کردند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری عروقی مغز بودند؛ وضعیتی که می‌تواند منجر به سکته مغزی یا زوال عقل شود.
متأسفانه در بیشتر شهرهای ایران ماهی جزو اصلی رژیم غذایی نیست. البته مسائل اقتصادی هم که دیگر توانی برای خرید ماهی باقی نگذاشته است.

/ سکته‌های مغزی در ایران، ۱۰ سال جوانتر از جهان!
در ایران آمار سکته‌های مغزی ۱۰ سال جوانتر از میانگین جهانی است. به جای این که فرد در سنین ۷۵ تا ۸۰ سالگی دچار سکته مغزی شود، این اتفاق ۱۰ سال زودتر می‌افتد.
️درحالی که با کنترل فشارخون بالا و پیکار با دیابت، داشتن تحرک، پیشگیری از چاقی، سیگار نکشیدن و کنترل استرس، می‌توان به سادگی از بروز سکته مغزی پیشگیری کرد.

/ ۷۰ درصد نوجوانان چاق، به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند.
یک متخصص تغذیه: ۷۰ درصد نوجوانانی که چاقی خود را کنترل نمی‌کنند، در سنین بالا به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند.

/ چرا عطسه با دهان بسته خطرناک است؟
هنگام عطسه، سرعت جریان هوا ممکن است به ۱۲۰ متر در ثانیه برسد. اگر دهان و بینی بسته باشد، مخاط ممکن است با فشار به مجاری شنوایی وارد شود که حلق فوقانی را به گوش میانی وصل می‌کند. در نتیجه ممکن است التهاب مجاری شنوایی رخ دهد.
️ضمن این که تحت فشار، میکروبها ممکن است وارد سینوس‌ها شوند. در نهایت طی چنین عطسه‌ای فشار درون جمجمه افزایش می‌یابد. این امر ممکن است برای افراد مسن و همچنین افرادی که مشکلاتی در رگ‌های خونی دارند خطرناک باشد.

/ از بین بردن لک صورت و آکنه، چروک و اسکار دغدغه خیلی از افراد است که با ساخت این ماسک می‌توانید به این موارد دست پیدا کنید:
 پودر زردچوبه 1 تا 3 قاشق چای‌خوری
 ماست 1 قاشق چای‌خوری
 عسل خام 1  قاشق چای‌خوری
 روغن نارگیل طبیعی 1  قاشق چای‌خوری
اول ماست، بعد عسل و سپس روغن نارگیل را داخل يک کاسه بريزيد، و در آخر هم زردچوبه را اضافه کنيد.همه مواد را با هم مخلوط کنید.
صورتتان را بشویید و به کمک انگشتان تمیز و یا فرچه آرایشی، ماسک را روی صورت بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند.
در آخر ، ماسک را با آب ولرم بشویید.
این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

/ چه خوراکی‌هایی می‌تواند در تعیین جنسیت جنین مؤثر باشد؟
️برای پسردار شدن، چند ماه قبل از بارداری این غذاها را بیشتر بخورید: میوه‌ها، سبزیجات، میوه‌های ترش، توت فرنگی، اسفناج، قارچ، موز، سیر، خرما، انجیر. 
️برای دختر‌دار ‌شدن، این غذا‌ها را بیشتر بخورید: پنیر، برنج، عدس، نان، ذرت، گوشت، تخم‌مرغ، آلو، گردو، سبزیهای خشک شده، سرکه، رازیانه، ماءالشعیر، سوپ جو، قارچ، شلغم، گوجه فرنگی.

/ برای کاهش درد عادت ماهیانه چه کنیم؟
️دم کرده بابونه و گل گاوزبان، تمشک و سرخ‌وليک بخورید.
 گردو ،بادام وکنجد بخورید.
️مکمل منیزیم بخورید.
️نمک وکافئین نخورید.

/ خوراکی‌های‌ زیان‌آور برای‌ مردان:
گوشت فراوری شده: آسیب به پروستات - چربی اشباع:  بیماری قلبی و اختلالات جنسی - نوشیدنی انرژی‌زا: رسوب در مثانه و کلیه - لبنیات پرچرب: سرطان پروستات  و اختلالات جنسی


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها