تعداد بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۱۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ - 2021 25 December
خطیب جمعه نی‌ریز بر لزوم به نتیجه رسیدن سریع باند دوم گردنه لای‌رز تأکید کرد.
حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 26 آذر، روز حمل و نقل، رانندگان و راهداری را گرامی داشت و گفت: «نامگذاری این روز به این دلیل بوده که جامعه ما با نقش و جایگاه صنعت حمل و نقل آشنا شود. صنعت حمل و نقل یک سرمایه برای کشور است و به عنوان یکی از پایه‌های اقتصادی جامعه محسوب می‌شود. اگر صنعت حمل و نقل ضعیف باشد، اقتصاد کشور ضعیف می‌شود و بالعکس.»

وی افزود: «در سیاستهای کلان کشور باید به این صنعت توجه شود و مسئولان یک بازنگری و توجه ویژه به نیازهای این حوزه داشته باشند. ما در شهرستان نی‌ریز حدود ۸۰۰ کیلومتر و در شهرستان بختگان نیز حدود 400 کیلومتر راه جاده‌ای داریم که بسیاری از آن دو طرفه و حادثه‌خیز است. از جمله گردنه لای‌رز که حدود ۱۰ کیلومتر است و مرتب شاهد حوادثی در آن هستیم.»

خطیب جمعه نی‌ریز عنوان داشت: «با توجه به این که شهرستان نی‌ریز دالان ورودی شرق استان است و عمدتاً ماشینهای سنگین در تردد هستند و کارخانجاتی مثل فولاد و سیمان داریم، ضروری است مسئله گردنه لای‌رز به سرعت تمام شود. 8 سال است که پیمانکار در این قسمت یعنی از مسجد ابوالفضل تا دوراهی مشکان که 18 کیلومتر است، فعالیت می‌کند. ما سالانه آمار بالای تلفات جاده‌ای داریم که بخشی از آن به دلیل ایمن نبودن جاده‌ها است.»

رحمانی‌زاده ایام شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و اظهار داشت: «اگر همه خوبیها در یک شخص جمع شود، آن شخص حضرت فاطمه است. او برترین فرد زمین از ابتدای خلقت است. خطبه حضرت زهرا که در مسجد ایراد شد، در حد اعجاز و کرامت است. حضرت در این خطبه مسئله توحید را مطرح کرد. بسیاری از ما در توحید‌مان مشکل داریم و اعتقاداتمان دستکاری شده است. مسئله بازگشت به قرآن، جایگاه پیامبر و امامت، دعوت به حماسه سازی و انقلابی‌گری و هشدار به ارتجاع‌گری بعد از انقلابی‌گری از دیگر مواردی است که در این خطبه مطرح شده است.»
وی افزود: «در این خطبه به علل افول و سقوط جامعه دینی از نگاه حضرت زهرا اشاره شده؛ این که چه عواملی باعث می‌شود جوامع ارزشی و دینی رو به افول بروند. عواملی از قبیل: اختلاف، تقدس‌زدایی از ارزشها و انسانهای والا، نفاق و پیروی از شیطان.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها