تعداد بازدید: ۳۶۴
کد خبر: ۱۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ - 2021 18 December
با هدف دستیابی به محصول کشاورزی سالم و ساماندهی مصرف سموم در تولید محصولات زراعی و باغی؛ طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی کلینیک‌های گیاه‌پزشکی با حضور فرهاد شریفی جانشین رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس در محل کلینیک زرین‌برگ شهرستان نی‌ریز افتتاح شد.
روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی:
مدیر جهادکشاورزی این شهرستان گفت: در این طرح با محوریت حفظ امنیت زنجیره غذایی، کلینیک‌های گیاه‌پزشکی بر اساس یافته‌های تجربی و نتایج آزمایشگاهی، نسبت به شناسایی آفت یا بیماری اقدام و سموم مورد نیاز را تجویز می‌کنند.

به‌گفته علیرضا بصیری؛ با آغاز طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی، بر فرایند تولید تا مصرف سموم اعم از وارداتی یا تولید داخل نیز نظارت و همچنین به‌تدریج، فروش و عرضه آزاد سموم ممنوع خواهد شد.

این مقام مسئول اظهارکرد: در حال حاظر شبکه تولید، توزیع و کنترل فروش سموم نباتی، با دشواری‌هایی روبروست که این طرح با تکیه بر تجویز سموم مناسب به تسهیل این فرایند کمک‌می‌کند.

بصیری تأکید کرد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌ کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و تعامل کشاورزان با متخصصان امر در راستای مبارزه صحیح با آفات گیاهی، باید این مهم در بین بهره‌برداران، بیش از پیش فرهنگ‌سازی شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز یادآورشد: کلینیک گیاه‌پزشکی زرین برگ شهرستان نی‌ریز در سال 1386 تأسیس و در سال 1393 به زینب حسن‌پور کارشناس ارشد علوم باغبانی واگذارشد که عناوینی چون استعداد درخشان دانشگاه دولتی ولی عصر رفسنجان و مدیر نمونه کنترل‌کیفی محصولات کشاورزی سال 1398 استان فارس را در کارنامه خود دارد. سحر قره‌چاهی کارشناس علوم آب و خاک، فرزانه ایزدطلب کارشناس گیاه‌پزشکی، نجمه حسن‌پور دکترای علوم باغبانی، شهرام زارع دوبانی کارشناس ارشد گیاهان دارویی و مهرداد نوروزی کارشناس ارشد باغبانی از دیگر اعضای این کلینیک هستند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها