تعداد بازدید: ۵۶۴
کد خبر: ۱۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵ - 2021 13 December
وعده‌های مدیر کل: اتمام خانه‌های نیمه تمام/ اعطای جهیزیه‌های ۲۰ میلیون تومانی بدون نوبت/ وام اشتغال برای نی‌ریز تا 20 میلیارد تومان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی با حضور در بخش‌های پشتکوه، قطرویه و مرکزی نی‌ریز ضمن بازدید از مراکز نیکوکاری به صورت نمادین 4 واحد مسکونی را از 22 واحد بهره‌برداری شده، افتتاح نمود.

همچنین بازدید از طرح‌های اشتغالزا، اهداء جهیزیه به ایتام، و تجلیل از خیرین از دیگر برنامه‌های بذرافشان در این روز بود.

گفتنی است کمیته امداد برای ساخت این ۲۲ واحد مسکونی 3.5 میلیارد تومان هزینه کرده است.

محمد بذرافشان در نی‌ریز با حضور در کارگاه خیاطی- تولیدی مه‌دخت از نزدیک با شاغلان آنجا که برخی از آنها سرپرست خانواده بودند یا همسرانشان در زندان به سر می‌بردند، بازدید کرد.

مدیر این کارگاه در گفتگو با ما اعلام نمود:  در اینجا 13 نفر  در کارگاه و 4 نفر در خانه مشغول به کار هستند.

زهرا خرمی با بیان اینکه مکان و چرخ‌ها اجاره‌ای است گفت: با وامی که از کمیته امداد دریافت کردم 3 چرخ و کمی مواد اولیه تهیه کرده‌ام. 

وی با بیان اینکه بازار فروش خوبی دارد گفت: در حال حاضر با رینگ‌اسپرت، شهرداری نی‌ریز، زندان‌های مرودشت، عادل‌آباد و داراب، سیمان خاکستری و بخشی از فولاد غدیر نی‌ریز قرارداد داریم اما چون خرید مواد اولیه را به صورت قرضی انجام می‌دهیم سود کمتری نصیبمان می‌شود.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس در نهمین سفر شهرستانی خود به نی‌ریز در گفتگو با ما اعلام نمود: در بخشهای پشتکوه و قطرویه بازدیدی از پروژه‌های مسکن و طرح‌های اشتغال داشتیم، همچنین سرکشی از خانواده ایتام و پیگیری پروژه‌های اشتغال و مسکن در بخش مرکزی شهرستان مدنظر قرار دادیم.

خوشبختانه در نی‌ریز ۲۲ واحد مسکونی افتتاح و قرار شد مسکن‌های نیمه تمام هم به صورت کمک‌های بلاعوض و معوض شارژ اعتباری شوند.

در همین جا اعلام می‌کنیم در هر نقطه از شهرستان نی‌ریز که زمینی برای ساخت ویژه مددجویان کمیته امداد وجود داشته باشد این آمادگی کامل را داریم که در کوتاهترین زمان اقدام به ساخت این مسکن‌ها بکنیم تا هیچ عزیزی بدون خانه نماند.
بذرافشان با اشاره به بحث اشتغال افزود: اعتبار سال گذشته نی‌ریز در بخش مرکزی و پشتکوه ۵ میلیارد تومان بود که این عدد امسال به ۹ میلیارد تومان رسیده است.

5 میلیارد تومان هم در بخش قطرویه اعتبار گذاشته‌ایم که مجموعاً ۱۴ میلیارد تومان می‌شود و این آمادگی را داریم که  که ۱۴ میلیارد را به ۲۰ میلیارد تومان برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد فارس در بحث جهیزیه هم گفت: ۲۶۹۱ قلم جهیزیه در استان فارس توزیع شده است که نی‌ریز هم یکی از شهرها بوده که رضایتمندی مددجویان را به همراه داشته است.

ما در ارتباط با تأمین جهیزیه نوعروسان هیچ سقفی نداریم و به تمام آنها خدمات‌رسانی می‌کنیم و یک دستگاه تلویزیون، یک دستگاه ماشین لباسشویی اتومات، یخچال فریزر، فرش  به آنان می‌دهیم البته امیدواریم که این اقلام را هم بتوانیم افزایش دهیم.

بذرافشان در خصوص عملکرد کمیته امداد امام خمینی نی‌ریز گفت: خوشبختانه نی‌ریز یکی از ادارات برتر ما در حوزه مشارکت‌های مردمی بوده است و این به دلیل اعتقادات خوب مردم شهرستان بوده است. انصافاً نی‌ریز در حوزه مسکن جزو 5 شهر برتر فارس به شمار می‌رود و خوشبختانه سلامت و کیفیت کار را مشاهده کردیم  که جا دارد از جناب فرماندار، سایر مسئولان و بانک‌ها تشکر ویژه کنیم.

نوشتنی است بذرافشان جلسه‌ای با کارکنان کمیته امداد نی‌ریز برگزار نمود و از محمدصادق مرحمتی به دلیل عملکرد عالی حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی نی‌ریز در بین ادارات استان فارس در شش ماهه اول ۱۴۰۰ تجلیل به عمل آورد.






نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها