تعداد بازدید: ۵۳۱
کد خبر: ۱۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶ - 2021 12 December
خطیب جمعه نی‌ریز حضرت زینب(س) را الگوی پرستاران دانست و نامگذاری روز ولادتش به عنوان روز پرستار را نشانه اهمیت مقام پرستار عنوان کرد.
حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 19 آذر، گفت: «حضرت زینب(س) مظهر صبر، ایثار، فداکاری، رسالت‌باوری، مسئولیت‌پذیری، شفقت و روحیه‌بخشی بود. پرستاران ما نیز خصوصاً در این دوران همه‌گیری کرونا، نمونه این ویژگی‌ها هستند و صحنه‌های آن را خلق کرده‌اند. وقتی یک بیماری واگیردار وجود دارد، ایثار زیادی می‌خواهد که فرد جانش را در طبق اخلاص قرار دهد. در روایات داریم که هر کس از بیماری پرستاری و در کارش کوشش کند، از گناهانش بیرون آید؛ مانند روزی که از مادر متولد شده است.»

وی افزود: «زینب آموزگار عاشورا است. زینب ترکیب توارث علی(ع) و فاطمه(س) است. هم علی است در کربلا و هم فاطمه است در شام. او فریاد عدالتی سر داد که تا قیامت همه را به تکان وادار کرده است. زینب الگوی زنان مسلمان است و از جمله خصوصیات او، روحیه انقلابی‌گری است.»

خطیب جمعه نی‌ریز عنوان داشت: «او تکلیف محور بود. در جریان حرکت سیدالشهدا از تکلیف خود شانه خالی نکرد و در دربار ظلم و ستم یزید، از ولی زمان خودش امام سجاد(ع) دفاع تمام‌قد داشت.»

رحمانی‌زاده با اشاره به سالروز شهادت آیت‌ا... دستغیب گفت: «او نمونه بارز عالم در عینیت جامعه بود. از مرزهای ایمان مردم دفاع کرد و شهید راه فضیلت شد.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها