تعداد بازدید: ۶۰۰
کد خبر: ۱۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ - 2021 11 December
با پیشنهاد مدیرکل
600 میلیون تومان اعتبار مرمت مسجد جامع کبیر ۲ موزه مردم‌شناسی خصوصی در شهرستان افتتاح می‌شود
محمد جلالی، نی‌ریزان فارس: 
حضور مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در نی‌ریز همراه بود با پیشنهادی جدید برای ثبت جهانی مسجد جامع کبیر.

بر اساس این طرح سنگر پایگاه مقاومت حذف می‌شود اما ساختمان تخریب نمی‌شود بلکه در نمای آن طاقی همانند طاق‌های مسجد ساخته شده تا نمای ساختمان همگن گردد همچنین درِ ساختمان پایگاه مقاومت به کنار مسجد انتقال می‌یابد.

حمیدرضا هادی رئیس اداره میراث فرهنگی نی‌ریز با بیان این جزئیات گفت:در ارتباط با مسجد جامع کبیر اعتبار 600 میلیونی مرمت هم در نظر گرفته شد.

هادی شه‌دوست شیرازی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس طی سفرش به شهرستان نی‌ریز از نقاط گردشگری و آثار تاریخی نی‌ریز بازدید کرد.

مدیرکل در ابتدای این سفر با حضور در اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نی‌ریز در آرامگاه استاد شهیر خط نسخ و کاتب قرآن استاد میرزا احمد نی‌ریزی حضور یافت و سپس از بخش‌های مختلف اداره بازدید و از قاب گردشگری نی‌ریز (تابلویی 3 بعدی از آثار مختلف شهرستان نی‌ریز) رونمایی کرد.

حضور در فرمانداری و دیدار با فرماندار محترم از دیگر برنامه‌های این سفر بود. فرماندار در این دیدار بر لزوم حمایت از حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید و قول حمایت داد.

در ادامه این سفر شه‌دوست با شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر نی‌ریز دیدار کرد و لوح تقدیری از سوی مدیر کل‌میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس به پاس حمایت‌های شهردار نی‌ریز از آثار تاریخی به وی اعطاء شد و سپس از اماکنی همچون اقامتگاه سرای آبی‌بی، منزل شمشیری، اقامتگاه سرای جاوید، خانه صنایع دستی، سرای فاتح، کاروانسرای سروی، قلعه اس‌پی‌آر و مسجد جامع کبیر بازدید و از نزدیک با مشکلات و اقدامات انجام شده توسط شهرداری نی‌ریز آشنا گردید و دستوراتی در خصوص رفع مشکلات موجود خصوصاً ثبت جهانی مسجد جامع کبیر و سرای فاتح صادر نمود.

هادی در ادامه گفت: با توجه به حمایت مدیر‌کل محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ان‌شاا... به زودی ۲ موزه مردم‌شناسی خصوصی در شهرستان افتتاح خواهد شد.

وی در پایان گفت: شهرستان نی‌ریز با توجه به فعالیت‌های انجام شده در آن جزو اولین شهرستانهایی است که مدیرکل پس از انتصاب در برنامه سفر خود قرار داده بود.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها