تعداد بازدید: ۷۷۹
کد خبر: ۱۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ - 2021 11 December
شورای شهر این بار با 9 رئیس بانک تشکیل جلسه داد.
در این جلسه و در ابتدا رئیس شورای شهر نی‌ریز با بیان اینکه برخی از بانک‌ها جوابگوی مردم نیستند و خشکسالی سبب شده تا مردم تقاضای تسهیلات از بانک داشته باشند از آنان درخواست کرد تا آموزش بانکداری الکترونیک را به گونه‌ای ارائه دهند تا افراد دچار سختی نشوند.

لزوم پرداختن به آموزش الکترونیک بانکی
سیدعلاءالدین فقیه گفت: باید قبول کنیم که نقل و انتقال پول به صورت الکترونیک سخت است و بانک‌ها باید آموزش‌های لازم را در این ارتباط بدهند و تنها به دادن یک کارت اکتفاء نکنند.
وی همچنین از بانک‌ها خواست تا به کسانی که از طرف شورای شهر معرفی می‌شوند و بضاعت مالی مناسبی ندارند تسهیلات بدهند.

تکریم ارباب ‌رجوع
در ادامه مجتبی افسر دیگر عضو شورای شهر خواستار تکریم ارباب رجوع در بانک‌ها شد و گفت: اگر واقعاً می‌بینید کسی شرایط دریافت وام را ندارد بی‌خودی آنها را به روزها و هفته‌های آینده امیدوار نکنید و جواب منطقی به آنها بدهید.

درخواست پرداخت وام با بهره کم
حمید پریش در این جلسه از بانک‌ها خواست تا توضیحاتی در رابطه با تسهیلات اعطایی در ارتباط با ازدواج، اشتغال و کشاورزی و به ویژه تسهیلات بافت فرسوده ارائه دهند.
اعطای تسهیلات با بهره کم و زیر ۱۰ میلیون تومان، افتتاح شعبه در محله‌های کمتر توسعه یافته و شروع به کار مجدد بانک ملت و ملی آباد زردشت از دیگر خواسته‌های پریش در این جلسه بود.

وام با اعتبار بنگاه‌های اقتصادی
محمد شاهسونی هم با بیان اینکه روی صحبتش با بنگاه‌های اقتصادی شهر نی‌ریز است گفت: باید از آنها بخواهیم تا حساب‌هایی را در بانک‌ها باز کنند و توسط معتمدین یا شورای شهر افراد نیازمند با اعتبار آنها، وام دریافت کنند.

بانک‌ها عوارض نمی‌دهند
هادی معاون شهردار در این جلسه با بیان اینکه برخی از بانک‌ها از پرداخت عوارض خود سرباز می‌زنند گفت: متأسفانه برخی از بانک‌ها عوارض نوسازی و کسب را پرداخت نمی‌کنند. تقاضا داریم در این ارتباط اقدام کنید چرا که رقم قابل توجهی است و برای توسعه شهر بسیار لازم و ضروری می‌باشد.

علت تعطیلی بانک ملی کوی سجاد
اما در پاسخ به سؤالات مطرح شده در جلسه محمدجواد عباسی رئیس بانک ملی مرکزی نی‌ریز در پاسخ به تعطیلی شعبه کوی سجاد گفت: متأسفانه مردم آنجا استقبال نکردند و سپرده‌گذاری‌هایش بسیار اندک بود.
شعبه سجادیه از زمان افتتاح تا زمان تعطیلی همان درجه ۵ ماند و عملکرد شعبه در حفظ آن بسیار مهم است، ضمن اینکه بانک ملی تنها بانکی است که در سطح شهر نی‌ریز سه شعبه دیگر دارد.
در تکمیل صحبت‌های عباسی، سهراب مزیدی مرادی رئیس بانک ملی احمد نی‌ریزی گفت: ما هم دلمان نمی‌خواست که این شعبه تعطیل شود و حتی در مساجد حضور یافتیم و اعلام کردیم اما با عدم استقبال مردم روبرو شدیم. شعبه کوی سجاد مکان ملکی ماست در حالی که بانک ملی احمد نی‌ریزی اجاره‌ای است!

24 استعلام برای یک وام
مزیدی مرادی با بیان اینکه ۵۰ درصد مشتریان بانک ملی را روستائیان تشکیل می‌دهند گفت: پرداخت وام‌ها کاملاً الکترونیکی شده و باید تمام استعلام‌های لازم گرفته شود لذا کار برای وام گیرنده کمی دشوار شده است، البته کارمندان ما هم با مشکل روبرو هستند و برای هر وام نیاز است ۲۴ استعلام بگیرند.
این گفته‌های مزیدی مرادی با اعتراض هادی روبرو شد و گفت: وقتی برای گرفتن وام به بانک مراجعه کردم و شرایط دریافت وام را دیدم عطایش را به لقایش بخشیدم چرا که وقت این کار نداشتم و شرایط به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که دیگر کسی به وام فکر نکند.
این گفته‌ها با واکنش رئیس بانک ملی مرکزی روبه‌رو شد و گفت: ای کاش 20 سال پیش سیستم الکترونیک اجرا شده بود تا همه چیز سر جای خودش باشد. کسی که توان پرداخت ندارد در این سیستم شناسایی می‌شود تا اینگونه بدهی بانک‌ها بالا نرود.

راهی برای جذب سرمایه‌های نی‌ریز
مجید جعفرزاده رئیس بانک مهر ایران با بیان اینکه باید راهی برای جذب سرمایه‌های نی‌ریز پیدا کنید گفت: سرمایه‌گذارانی که در نی‌ریز هستند حساب‌های خود را نه در ایران بلکه در بانک‌های خارجی و سوئد گذاشته‌اند! نقدینگی نی‌ریز بسیار بالاست اما به دیگر شهرها رفته است.
در این جلسه به طور خاص اشاره شد تا کارخانجات بزرگ تولیدی مثل فولاد، سیمان خاکستری و سیمان سفید حسابهایشان را به بانک‌های نی‌ریز انتقال دهند.

رسانه‌ها خدمات ما را بگویند
رئیس بانک مهر ایران در ادامه با بیان اینکه اگر مطالبات را پیگیری نکنیم نمی‌توانیم وام بدهیم گفت: در ارتباط با آموزش پیشنهاد من آن است که رسانه‌های شهر نی‌ریز بخصوص نی‌ریزان فارس خدمات الکترونیکی ما را معرفی کنند. 
افتتاح حساب و تشکیل پرونده کاملاً آنلاین است و هیچ نیازی به حضور افراد در بانک مهر ایران نیست. در ارتباط با اعطای وام فعلاً تنها کاری که می‌توانیم به صورت سریع انجام دهیم اعطای کالا کارت است که مبلغ ۵۰ میلیون تومان و ۴ درصد می‌باشد که صرفاً جهت خرید کالا و جهیزیه صادر می‌شود.
محمودی رئیس پست بانک در ادامه با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تأسیس باجه‌های پستی در روستاها ندارند گفت: در حال حاضر ۱۵ باجه روستایی فعال داریم که اکثراً زیان‌ده هستند اما با این اوصاف بنا داریم باجه شهرک سنگ را افتتاح کنیم.

به تمام شهر نگاه کنید
محسن زردشت مسئول بانک سپه با بیان اینکه باید توزیع امکانات عادلانه باشد گفت: چرا باید تمام آپارتمان‌های مسکن مهر در کنار سیل‌بند ساخته شود؟ با تقسیم آن می‌شد نقاط مختلف شهر را از محرومیت خارج کرد.
در پاسخ به انتقادات زردشت، رئیس شورای شهر عنوان کرد: نقشه جامع شهر را شهرداری و شورا را تنظیم نمی‌کند بلکه مسکن و شهرسازی است که محدوده و حریم شهر را برای 10 سال مشخص می‌کند. اینکه این قسمت از شهر مسکن‌های مهر ساخته شده بدان دلیل است که زمین‌های دولت بیشتر اینجا بوده است.
فقیه در پایان با اعتراض به اینکه چرا دیگر رؤسای بانک‌ها در این جلسه حضور پیدا نکرده‌اند گفت: نامه اعتراضی تنظیم و به آنان ارسال خواهد شد.
در این جلسه رؤسا و یا نمایندگان این بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه حضور داشتند:
مهدی میثمیان (قرض‌الحسنه امام مهدی)، حجت دعاگویی (صندوق فتح‌المبین)، محمودی (پست بانک)، مجید جعفرزاده (مهر ایران)، سهراب مزیدی مرادی (بانک ملی احمد نی‌ریزی)، محسن زردشت(بانک سپه)، حسین دیمه‌کار(صندوق رضویه) ، محمد جواد عباسی(بانک ملی مرکزی)، و سید علی فقیه (صندوق قائم) حضور داشتند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها