تعداد بازدید: ۷۲۸
کد خبر: ۱۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ - 2021 11 December
7 سارق در نی‌ریز دستگیر شدند و به 14 فقره سرقت از جمله کیف‌قاپی اعتراف کردند.

به گفته فرمانده انتظامی نی‌ریز، این افراد به سرقت خودرو، موتورسیکلت، دام، منزل، محتویات داخل خودرو، کیف‌قاپی و دخل‌زنی مغازه اعتراف کردند.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی در ادامه، هشدارهای انتظامی در خصوص پیشگیری از کیف‌قاپی توسط سارقان را ارائه داد:

1- از حمل و جابه‌جایی پول نقد و اشیاء قیمتی به مقدار زیاد خودداری کرده و تا حد امکان از کارتهای بانکی و چکهای تضمینی استفاده کنید. در خصوص اشیاء قیمتی از حمل به صورت آشکارا یا محلهایی که احتمال سرقت وجود دارد، خودداری کنید.

2- معمولاً کیف قاپان در اطراف بانکها، دفترخانه‌ها، بنگاه‌ها، مراکز خرید یا بازار به دنبال فرصت مناسب هستند. بنابراین هنگام دریافت پول از این اماکن، مراقب اطراف خود خصوصاً موتورسواران باشید.

3- چنانچه به دلایلی مجبور هستید پول نقد یا اشیاء قیمتی را در کیف یا ساک دستی حمل کنید، سعی کنید از اقوام و دوستان خود به عنوان همراه یا مراقب کمک بگیرید.

4- هنگام حمل پول و اشیاء قیمتی، حتماً از اتومبیل استفاده کنید و از پیاده‌روی بپرهیزید.

5- از به نمایش گذاردن پول و یا اشیاء قیمتی همراه خود خودداری کنید.

6- کیف دستی را با دستی که مجاور دیوار یا جوی آب است حمل کنید و از حرکت در سواره‌روی خیابان بپرهیزید.

7- هنگامی که قصد بازدید از اتومبیل خود دارید، کیف دستی خود را زمین نگذارید.

8- هنگام حمل پول و اشیاء قیمتی، از خیابانهای خلوت تردد نکنید.

9- کیف‌قاپی معمولاً با موتورسیکلتهای تندرو و یک ترک‌نشین با کلاه انجام می‌شود؛ بنابراین مراقب این قبیل موتورسواران باشید.

10- اگر قصد معامله‌ای دارید که لازم به حمل پول نقد است، موضوع را با افراد غیر مطمئن بازگو نکنید.

11- ممکن است پس از خروج از بانک، اتومبیل توسط سارقان پنچر شده باشد. بنابراین ابتدا وجوه را داخل اتومبیل قرار داده و درهای آن را قفل کنید و از بالا بودن شیشه‌ها مطمئن شوید؛ سپس مبادرت به تعویض چرخ نمایید.

پیگیری و اقدامات بعد از کیف‌قاپی:
1- مشخصات موتورسیکلت، راکب و سرنشینان را به ویژه نوع و رنگ پوشا ک و کفش، چهره، مو و سایر مشخصات ظاهری و همچنین جهت حرکت آنها را به خاطر بسپارید.

2- جزئیات سرقت محل و نحوه سرقت را به خاطر بسپارید.

3- به‌سرعت مراتب را به ۱۱۰ اعلام یا به نزدیکترین کلانتری یا مقر انتظامی مراجعه کنید و هرگونه اطلاعات به دست آمده و محتویات کیف خود را در اختیار مأموران قرار دهید.

4- در صورت امکان، توسط موتور‌سواری که در خیابان در حال تردد است، با رعایت موارد ایمنی، سارقان را تعقیب کنید و به پلیس اطلاع دهید.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها