تعداد بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۱۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱ - 2021 11 December
/ مغز نوزادان با شنيدن جيغ و فرياد اطرافيان می‌تواند دچار وحشت شده و هورمون استرس توليد کند که به مغز کودک آسيب می‌زند.
اين آسيب بعدها در مهد و مدرسه خود را به خوبى نشان می‌دهد.

/ سیر حاوی ترکیبات سولفوری مانند آلیسین است که این ترکیب می‌تواند به️ افزایش قدرت سیستم ایمنی کمک کند. 
️زنجبیل هم به دلیل داشتن ترکیبات بسیار قدرتمند ضدالتهابی می‌تواند سطح استرس اکسیداتیو در بدن را کاهش دهد و به این ترتیب به️ بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری‌زا کمک کند.
سیر و زنجبیل به تنهایی جلوی هیچ بیماری را نمی‌گیرند؛ اما گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی روزانه، کمک بزرگی به ارتقاء سلامت عمومی بدن می‌کند.

/ از ظروف پلاستیکی یا بطری‌های آب معدنی برای نگهداری آبلیمو، سرکه و ترشی استفاده نکنید.
زیرا مواد اسیدی موجود در آبلیمو می‌تواند با دیواره ظروف پلاستیکی مواد سمی ایجاد کند.

/ شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱
️طبق تحقیقات، غلظت پلاسمای خون افراد شاد کمتر از حدی است که اکثر بیماری‌ها توان فعالیت را داشته باشند. به همین دلیل شادی اولین دلیل برای بیمار نشدن است.
ایران با  ناشادترین کشور جهان تنها ۳۱ رتبه اختلاف دارد!

/ مؤثرترین روشهای میکروب‌کشی سبزی‌ها:
هرگز از مایع ظرفشویی جهت میکروب‌زدایی یا میکروب‌کشی سبزی‌ها استفاده نکنید؛ به دلیل در دسترس بودن مایع ظرفشویی در منازل، متأسفانه استفاده از این شوینده شیمیایی و غیرخوراکی باب شده که هرگز مورد توصیه متخصصان نیست.
️اما جوش‌ شیرین و سرکه به دلیل ایجاد تغییراتی در PH می‌توانند در نابودی میکروب‌ها بسیار مؤثر باشند.
️نمک نیز می‌تواند روی میکروب‌ها اثر کشندگی و بازدارندگی رشد داشته باشد که اگر به همراه سرکه استفاده شود، اثرات این دو با هم تشدید خواهد شد.

/ مبتلایان به کرونا خوددرمانی نکنند
️مدیر پرستاری بیمارستان مسیح دانشوری: افراد در صورت داشتن علائم کرونا از خوددرمانی بپرهیزند.
️سرفه‌های شدید، افت اکسیژن به زیر ۹۰، تب بالای ۳۷.۸ یا ۳۸ درجه و بی‌حالی و ضعف، از علائمی است که در صورت بروز آنها، باید فرد به بیمارستان مراجعه کند و در صورت بروز هر علامتی، بیماران باید از خود درمانی پیرهیز کنند.

/ ⁣کدام اشعه برای زنان باردار خطرناک هستند؟
شایعترین اشعه‌ای که نباید در معرض آن قرار گرفت، اشعه ایکس است. علاوه بر اشعه ایکس، زنان باردار باید از قرار گرفتن مستقیم در معرض اشعه‌‌های موبایل و تابشهای هسته‌ای اجتناب کنند.
هر چند اشعه بدون وزن و بو و نامرئی است، اما در حقیقت می‌تواند بر جنین اثر کند و نقایص جنینی را ایجاد نماید. این امواج یک دوز ایمن و سالم دارند که اگر از آن حد گذشت، دیگر به عنوان یک خطر محسوب می‌شوند.
اشعه‌های قوی مانند اشعه ایکس، گاما، آلفا و بتا نیز توانایی تغییر در اتم‌ها را دارند. بنابراین می‌توانند با تأثیر بر سلول‌های جنینی، مشکلات ساختاری را برای جنین در حال رشد ایجاد کنند. در مورد ام. آر. آی که امواج مغناطیسی و رادیویی با هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌گویند در ۴ ماه اول دوران بارداری نباید انجام شود؛ چون برای جنین ضرر دارد و به آن آسیب می‌رساند.

/ درمان بی خوابی 
استفاده از سبزی ترخون در درمان بی‌خوابی افراد سوداوی مزاج مؤثر است. این دسته از افراد می‌توانند ترخون را خشک کنند و روی غذاهای خود بریزند و بخورند. 
️طبق طب ایرانی ابوعلی سینا، مصرف دمنوش‌هایی چون گل گاوزبان، اسطوخودوس، سنبل‌الطیب، گل ساعتی و بادزنجبویه آرامش خاطر را به انسان هدیه داده و افراد را از بی‌خوابی نجات می‌دهد.

/ زایمان زودرس و عدم رشد مغزی، تأثیر مخرب آلودگی هوا بر کودکان!
محققان دانشکده علوم پزشکی پاتنای هند در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند که آلودگی هوا ممکن است به زایمان زودرس و رشد ضعیف مغز منجر شود.

/ کشف یک سلول جدید در قلب 
️دانشمندان گونه‌ جدیدی از سلول را در قلب کشف کرده‌اند که در تنظیم ضربان و ریتم آن نقش دارد.
️این سلولها «نکسوس گلیا»(nexus glia) نامیده شده‌اند و به نظر می‌رسد به تنظیم ضربان قلب و ریتم قلبی کمک می‌کنند و به گفته‌ محققان، می‌توانند درک جدیدی از نارسایی‌ و بیماری‌های قلبی ارائه کنند.

/ روشی که شما را به خواب آرامی فرو می‌برد!
️ظهور ناگهانی افکار منفی و نگرانی‌ها می‌تواند بی‌خوابتان کند. برای رفع این مشکل تکنیک ۴-۷-۸ را یاد بگیرید تا در عرض کمتر از یک دقیقه به خواب روید. این روش که توسط استاد دانشگاه هاروارد، اندرو ویل طراحی شده، واقعاً ساده است:
۱- با بینی‌تان به مدت ۴ ثانیه دم بگیرید تا ریه‌هایتان کاملاً پُر شوند.
۲- نفستان را ۷ ثانیه نگه دارید.
۳- سپس به آرامی و به مدت ۸ ثانیه بازدم انجام دهید.
️این الگوی تنفس را نهایتاً با ۴ بار تنفس شروع کرده و به تدریج تا ۸ بار تکرار ادامه دهید تا اثرش را ببینید. رمز این شیوه در ۷ ثانیه‌ای نهفته است که شما نفستان را نگه می‌دارید. دلیلش هم این است که نگه داشتن نفس، ضربان قلبتان را پایین می‌آورد. بنابراین اضطرابتان کم می‌شود و آرام می‌گیرید. با انجام این تکنیک، بدنتان به خوبی اکسیژن‌گیری کرده و موجب می‌شود راحت‌تر بخوابید.

/ هشدار به افرادی که فقط یک دوز واکسن تزریق کرده‌اند
وقتی ما واکسن می‌زنیم، تا زمانی که دوز دوم و سوم را نزده‌ایم نه تنها از بیماری مصون نیستیم؛ بلکه به علت سهل‌انگاری و احساس امنیت کاذب، بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می‌گیریم.
️بهتر است افراد نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند؛ زیرا فواید واکسن کرونا بسیار بیشتر از عوارض خود بیماری و سرگردانی و پرداخت هزینه درمان بیمارستانی و عوارض بعد از گرفتاری این بیماری است.

/  تنقلات بخورید تا وزنتان کاهش پیدا کند.
همه ما تنقلات را دوست داریم؛ اما اگر به دنبال کاهش وزن هستید، باید از مصرف تنقلات مضر و پرکالری اجتناب کنید. با این حال خبر خوب این است که نیازی نیست تنقلات را به طور کلی حذف کنید و تنها کافی است از تنقلات سالم در رژیم غذایی خود بهره ببرید.
از بهترین تنقلاتی که علاوه بر خواص زیاد می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند، می‌توان به میوه‌های خشک شده، سبزیجات و شکلات تلخ اشاره کرد. برای پرانرژی‌تر کردن تنقلات می‌توانید میوه‌های خشک را با کشمش و خرما مخلوط کنید.

/ برای ضد عفونی کردن مسواک، هر روز آن را برای چند دقیقه در کاسه یا لیوانی پر از سرکه قرار دهید و سپس آبکشی کنید.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها