تعداد بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۱۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ - 2021 11 December
راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
سامانه پیامک: 1808 800 917 1000
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

فرماندهی انتظامی
خیابان کنار مسجد جامع مهدی دو بر پارک ممنوع است. اما ماشینها دو طرف پارک می‌کنند و این خیابان قفل می‌شود. اگر مثل کوچه بهداری جلوی پارک ماشینها را محکم بگیرید و جریمه کنید، مشکل حل می‌شود.

پاسخ فرماندهی انتظامی:
ان‌شاءا... در دستور کار خواهد بود و جهت ساماندهی بهتر، در شورای ترافیک طرح خواهد شد. همچنین دستورات لازم جهت نظارت بر روان‌سازی ترافیک، به پلیس راهور ابلاغ خواهد شد.

فرمانداری - جهاد کشاورزی - شرکت تعاونی انجیرکاران - منابع آب
شرکت ..... می‌خواهد آب مورد نیاز خود برای احداث کارخانه را از نی‌ریز تلمبه آقای ..... به آنجا ببرد؛ آن هم در این خشکسالی که این آب را باغهای شهر و انجیرستانها نیاز دارند. شما موافق این کارشان هستید؟

پاسخ شرکت تعاونی انجیرکاران:
با سلام و عرض ادب، حفر چاه و بهره‌برداری از آن باید طبق قوانین خاص زیر نظر اداره امور آبهای زیرزمینی انجام پذیرد و هرگونه نقل و انتقال آن نیز بر اساس ضوابط قانونی و با مجوز از اداره و پس از طی استعلامات لازم از ادارات ذی‌ربط صورت می‌پذیرد. 
در پاسخ به اعتراض به شرکت و انجمن انجیر‌کاران، باید به عرض برسانیم با توجه به این که انجیر یک محصول دیم است و نقل و انتقالات آب تلمبه آقای ..... مراحل قانونی خود را طی کرده و کاربری آن نیز دامی بوده، ارتباطی به این شرکت ندارد. لذا قانون اداره امور آبهای زیرزمینی شهرستان باید پاسخگوی این اعتراضات و ابهامات باشد. شایان ذکر است آب این تلمبه و دیگر تلمبه‌ها چندین سال است که نیاز بخش کشاورزی و صنعت شهر و حومه را برطرف نموده است.

پاسخ منابع آب:
با سلام، چاه آقای ..... ۲۵ متر مکعب در شبانه‌روز مجوز دارد و استفاده برای باغهای دیگر خلاف قانون است.
چنانچه بخواهند برای ..... استفاده نمایند، باید به تخصیص آن اضافه کنند.
در قانون، استفاده از این چاه‌ها جهت کشاورزی ممنوع است؛ ولی جهت صنعت مجاز است.
*****
همچنین در پاسخ به سؤال هفته قبل شهروندان عزیز که در همین صفحه چاپ شد، عنوان می‌شود:
دو چاه پر شده خشک نبوده، اما غیر فعال و فاقد منصوبات بوده است.
چاه به نام ..... که پر نشده، دارای شرایط فرم یک است که پس از انجام فرآیند تعیین تکلیف، اقدام خواهد شد.

شبکه بهداشت و درمان
واکسن دوز اول آسترازنکا چه زمانی موجود می‌شود؟

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
با سلام، پیرو دستور وزارتخانه، به دلیل عدم ورود جدید این واکسن، از تزریق واکسن دوز اول جلوگیری شد. چون وضعیت تأمین دوز دوم مشخص نیست. منتظر خبر وزارتخانه هستیم.

شهرداری نی‌ریز
باید بعضی اوقات به ایستگاه تاکسی سری بزنید و ببینید این نرخهای جدید اجرایی شده یا نه؟
کجا کورسی شده؟ مسیر‌های اصلی مثل از میدان 15 خرداد تا بیمارستان شهدا یا تا فلکه فضل را 3 هزار تومان می‌گیرند. اگر فرعی مثل خیابان بهداشت بروند که 4 هزار تومان. بهانه‌شان هم گرانی بنزین و روغن و... است.
کاش به جای این نرخ‌گذاری که مطمئناً اجرا نمی‌شود، فکری به حال سایر نقاط شهر می‌کردید. به طور مثال، اگر کسی بخواهد از مرکز شهر به دادگستری یا اداره آموزش و پرورش و دیگر ادارات آن مسیر برود، یا به محله کیان یا کوی سادات یا داخل بولوار سرداران و... برود، به جز کورس‌بندی چه فکری کرده‌اید؟ چرا کسی به تاکسی‌ها نمی‌گوید یک جا جمع نشوند؟

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخهای زیر از مدیران واحدهای شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌گردد.
در ضمن یادآوری می‌گردد سامانه ۱۳۷ شهرداری نی‌ریز از سالها پیش با هدف ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت و رفع مشکلات و معضلات شهری از طریق مدیریت غیر مستقیم مردم در شهر و دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان با رویکرد خدمات‌رسانی مطلوبتر به شهروندان راه‌اندازی شده است.
این سامانه به لحاظ ماهیتی جزو سامانه‌های خدماتی است که به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری و با انتقال مسائل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و تسریع در حل مشکلات می‌شود.
در همین راستا فرآیندهای کاری در این سامانه به نحوی طراحی و برنامه‌ریزی شده است که در کوتاه‌ترین زمان درخواستهای شهری به حق شهروندان نی‌ریزی در حد ممکن اجابت و مشکلات روزمره ایشان مرتفع می‌گردد.
در پایان از همه همشهریان عزیزمان تقاضامندیم تمامی نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات، مشکلات و سؤالات خود را از طریق این سامانه باما در میان بگذارند.

مدیرعامل محترم سازمان حمل و نقل درون شهری نی‌ریز و حومه، آقای استقلال
با سلام، همه رانندگان محترم تاکسی نسبت به اجرای مصوبات و مقررات مکلف هستند که بر همین اساس کلیه مسیرها کورس‌بندی شده است و همه مکلفند نسبت به اجرای آن اقدام کنند.
در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را جهت رسیدگی به شماره تلفن 53823030 اعلام فرمایید.

شهرداری نی‌ریز - توزیع برق
اردیبهشت ماه بود که در صفحه اول روزنامه محلی و محبوب نی‌ریزان فارس خبری مبنی بر این که نماینده مردم در مجلس، فرماندار، مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار و سایر مسئولان وعده داده‌اند اعتبار آسفالت خیابانهای شهرک جمال آباد و مسکن مهر آماده و به حساب متولی آسفالت (شهرداری) ریخته شده و تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ کار انجام می‌شود، درج شد؛ ولی متأسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
خاکی بودن خیابانها و کوچه‌ها علاوه بر آلودگی و گرد و خاک، باعث شده سرویسهای مدارس هم از ورود به شهرک امتناع کنند. سطل زباله در همه جا وجود ندارد و بعضی از مردم به ناچار زباله‌ها را اطراف سیل‌بند رها می‌کنند که علاوه بر آلودگی زیست محیطی، باعث بیماری هم می‌شود.
همچنین نبود روشنایی ورودی از سمت حوزه علمیه نیز جهت رفت آمد مردم مشکلاتی برای اهالی ایجاد کرده که از اداره برق خواهشمندیم پیگیری کنند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
شهروند گرامی! همان گونه که قبلاً نیز مکرراً از طرق مختلف به آگاهی رسیده است، آسفالت معابر خاکی مسکن مهر و پاکسازی جداول مورد اشاره جنابعالی در حیطه وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان فارس است و قرارداد منعقده بین شهرداری و آن اداره کل، تا این تاریخ هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. بدیهی است پس از طی تشریفات قانونی لازم، ان شاءا... عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.
در خصوص وعده اشاره شده جنابعالی نیز تأکید می‌شود که شهرداری نی‌ریز هیچ گونه زمان مشخصی را برای اجرای این پروژه تعیین نکرده است و مبلغ ذکر شده در جلسه نیز در قالب اسناد خزانه اسلامی به شهرداری پرداخت شده و فروش اسناد و خرید قیر مورد نیاز مستلزم طی تشریفات قانونی متعدد است.

پاسخ توزیع برق:
بازگشت به درخواست اهالی جمال‌آباد در خصوص روشنایی مسیر حوزه علمیه، در صورت درخواست انشعاب جدید در مسیر فوق، امکان احداث شبکه روشنایی میسر می‌باشد.

آموزش و پرورش
1- کاش زنگ ورزش مدارس را بخصوص در مدرسه مصطفی خمینی تعطیل می‌کردند و حالا که کلاسها حضوری شده، بیشتر روی درسهای دیگر وقت می‌گذاشتند. آنها با ماسک نمی‌توانند ورزش کنند و مجبورند ماسکشان را بردارند.
2- شنیدیم هفته گذشته از شاگردان ..... تست کرونا گرفته‌اند و همه مثبت شده‌اند؛ واقعیت دارد؟

پاسخ آموزش و پرورش:
۱- بر اساس برنامه درسی، هر درسی اهمیت خاص خود را دارد و امکان حذف هیچ یک از کتابها وجود ندارد. اما برگزاری کلاسهای تربیت بدنی باید بر اساس دستورالعمل‌های برگزاری کلاس تربیت بدنی که به مدارس ارسال شده اجرا شود که در این خصوص، شیوه‌نامه به وضوح بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرده است. موضوع بررسی خواهد شد و مجدداً دستورالعمل به مدارس ارسال می‌شود و بر اجرای مطلوب آن تأکید خواهد شد.
۲- در این خصوص تاکنون گزارشی به این مدیریت ارسال نشده است و صحت ندارد.

منتقد محترم!
انتقاد شما در مورد مسابقه دانش‌آموزان در اختیار مسئولان مربوط قرار گرفت.

سیمان خاکستری- فرمانداری - نماینده مجلس
چرا کارخانه سیمان خاکستری از بخش سرچهان نیرو می‌گیرد، ولی از جوانان بیکاری که کنار کارخانه هستند استفاده نمی‌کند؟ این نیروهای غیر بومی از اقوام آقای ..... هستند. از فرمانداری و نماینده مجلس می‌خواهیم به این مشکل رسیدگی کنند.

پاسخ سیمان خاکستری:
با سلام، ضمن تشکر از آن هفته‌نامه وزین و محترم، در پاسخ به نامه شهروند گرامی در خصوص بکارگیری نیروهای غیر بومی در کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز به عرض می‌رساند که رویکرد و تلاش مسئولان و مدیران محترم شهرستان و هیئت مدیره و بازرسان محترم شرکت از ابتدا جذب حداکثری نیروهای بومی بوده است. در این راستا و برای رعایت عدالت و اصول انتخاب و جذب نیروهای واجد شرایط، با کمک کارگزاران مجرب و مطمئن، نسبت به انتشار آگهی برای جذب نیرو در روزنامه‌های محلی و همچنین روزنامه رسمی شرکت و سپس برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه اقدام و بدین شیوه اکثریت نیروها با اولویت نیروهای بومی جذب شده‌اند.
در حال حاضر تعداد کل نیروهای قراردادی کارخانه ۲۶۸ نفر است که با احتساب نیروهای پیمانکاران دائمی (معادن، بارگیرخانه، رستوران، باربری، سرویس‌های ایاب و ذهاب و ...) به ۳۴۸ نفر می‌رسد.
از نیروهای قراردادی کارخانه 84.3 درصد نیروها بومی و مابقی با توجه به نوپا بودن کارخانه، عموماً از نیروهای متخصص و مجرب سایر کارخانجات جذب شده‌اند که به تدریج و با آموزش و ارتقاء تجربه نیروهای بومی، تعداد نیروهای غیربومی به حداقل ممکن رسانیده خواهد شد.
اضافه می‌نماید که از بین نیروهای قراردادی شرکت، دو نفر از شهروندان سرچهان می‌باشند.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان گرامی، پس از بررسی انجام شده بر اساس گزارش دریافتی از حوزه منابع انسانی کارخانه سیمان خاکستری، مشخص شد به طور کلی تعداد کارکنانی که هم اکنون در کارخانه سیمان خاکستری اعم از پیمانکار و کارکنان خود کارخانه مشغول به کار هستند، ۳۶۰ نفر است که از این تعداد تنها یک نفر فوق لیسانس معدن است که از سالها قبل در معدن کارخانه مشغول می‌باشد و یک نفر نظافتچی انبار اهل سرچهان است.
در عین حال هرچند قبلاً نیز در چندین نوبت توسط نماینده محترم به مدیرعامل کارخانه سیمان خاکستری بر جذب نیروی بومی تأکید شده‌، اما بنا به حساسیت شما شهروند گرامی، باز هم تذکر داده و دغدغه مردم توسط نماینده محترم به ایشان منعکس خواهد شد.

صمت - اتاق اصناف
آیا نظارتی روی صنف قصابها وجود دارد که گوشت شتر را با قیمت کیلویی ۱۷۰ هزار تومان و گوشت گوسفند را کیلویی ۱۵۰ هزار تومان می‌فروشند؟ در حالی که در شیراز گوشت شتر کیلویی ۱۴۰ هزار تومان وگوشت گوسفند کیلویی ۱۳۵ هزار تومان است. چرا این همه اختلاف قیمت؟

پاسخ صمت:
با سلام، اعمال نظارت بر تمام اقلام کالایی از جمله گوشت در شهرستان وجود دارد و از اهداف روزانه بازرسی می‌باشد. روزانه لیست کشتار دام توسط شهرداری جهت بهره‌برداری بازرسان تهیه و ارسال می‌گردد و قیمت دام زنده نیز هر ماه توسط جهاد کشاورزی جهت نظارت به اداره صمت ارسال می‌شود. در خصوص اختلاف قیمت نیز نوع دام، فراوانی و دسترسی به دام زنده در قیمت گوشت تأثیر مستقیم دارد که باعث اختلاف قیمت می‌گردد.

راه و شهرسازی
1- در مورد تهیه زمین برای مسکن ملی که گفته بودند زمین داخل شهر نیست، خواستم بگویم که چه خوب بود اگر اداره راه و شهر‌سازی نی‌ریز پیش قدم می‌شد و زمین اداره راهداری فعلی روبروی پارک آزادی و همچنین زمینهای چند هزار متری اداره برق را جهت این کار اختصاص می‌داد. مگر اداره برق بیشتر از یک ساختمان چندصدمتری نیاز دارد؟
چون ساختمان اداره راه کنار پلیس راه چند سال است که نیمه کاره مانده. مگر قرار نیست اداره راه جابه‌جا شود؟ اداره برق هم می‌تواند جابه‌جا شود و همین مقدار زمین در محدوده شهر به آن بدهند. اگر می‌خواهید لطفی کنید، لطفاً مسکن ملی را در بیابانها نسازید.
2- لطفاً در خصوص پل روگذر ورودی شهر پیگیری کنید؛ به شرطی که دومین نماینده هم ۴ سالش تمام شود و این پل ساخته نشود.

پاسخ راه و شهرسازی:
1- با سلام، به استحضار مردم شریف نی‌ریز می‌رساند در خصوص زمینهای موجود در شهر، زمینهایی که در اختیار ادارات دولتی بوده و مازاد تشخیص داده شده، به وزارتخانه معرفی شده است.
2- در خصوص تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر نیز پیگیریها انجام شده؛ ان‌شاءا... به زودی ادامه عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

منابع آب
با احداث سد‌های کوچک و بزرگ در حوزه‌های آبریز و ذخیره آب در زیر و سطح زمین در سالهای پر بارش، می‌شود با خشکسالی مبارزه کرد. کما این که اگر سه سال پیش سد به اندازه کافی داشتیم، سیل سهمگینی که در استان خوزستان و دیگر استانها اتفاق افتاد و میلیاردها متر مکعب آب شیرین بعد از ایجاد خسارات فراوان به دریا رفت، ذخیره کرده بودیم و مازاد آن را به مناطق بی‌آب منتقل می‌کردیم؛ آنگاه امروز نه در خوزستان مشکل کم‌آبی داشتیم و نه در دیگر استانها. 
این است که امام(ع) می فرمایند: کسی که آب و زمین در اختیار داشته باشد و با این حال نیازمند گردد، از رحمت خدا به دور باد. در کشور ما آب و زمین به اندازه کافی هست؛ ولی از آن استفاده بهینه نمی‌کنیم.

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز
هفته گذشته آگهی جذب نیروی داخلی (پیمانکار) را اعلام کردید. آیا بهتر نبود کمی هم توجه به فارغ‌التحصیلان بیرون کارخانه می‌شد و درصورت امتیاز مساوی، اولویت جذب را با نیروی‌های داخلی می‌گذاشتید؟

جهاد کشاورزی - نی‌ریزان فارس
خواهش می‌کنم سری به انجیرستانها بزنید که روز به روز بر تعداد اتاقها اضافه می‌شود و هیچ کس جلوی آنها را نمی‌گیرد. حال کسی که حداقل 100 درخت با دو هکتار زمین دارد، مجبور است برای امنیتش اتاقی داشته باشد؛ ولی الان داخل یک زمین 500 متری با 5 تا درخت دارند خانه می‌سازند. اگر یک مالک زمین دو هکتاری داشته باشد، وقتی فوت می‌کند اگر 7 بچه داشته باشد، 7 اتاق در این ملک ساخته می‌شود. متأسفانه مأمور گشت هم فقط یک اخطار می‌زند و می‌رود و جلو هیچ کس را نمی‌گیرد. الان انجیرستان دارد تبدیل می‌شود به یک شهرک جدید که هیچ کس به فکر نیست. از شما دست‌اندرکاران نی‌ریزان فارس خواهش می‌کنم گزارشی در این مورد تهیه کنید و جلو این فاجعه محیط‌زیستی را بگیرید. همه ما مسئولیم.
نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. قبلاً گزارشی در همین زمینه تهیه و چاپ نموده‌ایم. گزارشها و اعتراضات را نیز منعکس کرده‌ایم. در عین حال پیشنهاد شما را در شورای نویسندگان مطرح خواهیم کرد.

نی‌ریزان فارس
لطفاً در خصوص آسفالت، کمبود باکسهای زباله و نبود تلفن ثابت در شهرک جمال‌آباد گزارشی تهیه و درهفته‌نامه چاپ کنید. پیشاپیش از همراهی و همکاری شما و هفته‌نامه کمال تشکر و قدردانی دارم.
نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. بررسی خواهیم کرد.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- فرمانداری
جهاد کشاورزی
- اتاق اصناف
- مجتمع فولاد غدیر
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها