تعداد بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۱۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ - 2021 11 December
پاسداشت فعالیت چهل‌ساله
آئین تقدیر از چهل سال فعالیت هنری غلامرضا محسن زاده پیشکسوت عرصه هنر نقاشی و آبرنگ، روز سه‌شنبه دوم آذرماه با حضور برخی مسئولان شهرستان، هنرمندان و فرهنگوران نی‌ریزی در محل نگارخانه زنده‌یاد رجبی برگزار شد.
روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی:
در این مراسم عبدالحسین برزگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی‌ریز گفت: شایسته آن است که مراسمی باشکوه‌تر برگزار می‌شد و استاد محسن‌زاده و سایر بزرگان عرصه فرهنگ و هنر تقدیر و تجلیل ویژه‌تری می‌شدند؛ امیدواریم با بهبود شرایط کرونا، به زودی شاهد برگزاری جلسات تجلیل باشیم.

در ادامه جواد نصیرزاده پیشکسوت ادبی نی‌ریز، زندگی و شخصیت استاد محسن‌زاده را نزدیک به سهراب سپهری شاعر و نقاش معاصر تشبیه کرد و گفت: غلامرضا محسن‌زاده اهل شعر است و هم نقاشی طبیعت گراست که شعرش نقاشی و نقاشی‌اش شعر است.

نصیرزاده در ادامه به نسب‌شناسی استاد پرداخت.

در ادامه سپیده ذکایی دانش‌آموخته هنر دانشگاه تهران با بیان تاریخچه‌ای از هنر آبرنگ در ایران و جهان گفت: نقاشی آبرنگ از سخت‌ترین هنرهاست که تبحر بسیار می‌خواهد. ترکیب آب و رنگ کنترل شده نیست، سایر تکنیک‌ها، قابلیت کنترل و اصلاح دارد ولی نقاشی آبرنگ قابل برگشت نیست و کوچکترین اشتباه، خرابی در کار ایجاد می کند.

ذکایی ابراز امیدواری کرد که به زودی رونق اقتصادی در سرزمین ما جوری شود که هنر جز اولویت‌های اول زندگی ما گردد و اگر نمایشگاهی در سطح شهر برگزار شود، تابلوهای هنرمند پس از نمایش عموم، دیگر به خانه برنگردد و روح شهرستان با هنر شاد شود و شور و هیجان بیشتری به جامعه برگردد.

امیر ولی‌زاده مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز هم در این نشست، خضوع و فروتنی محسن‌زاده را ستود و او را هنرمندی دوست داشتنی نامید.

غلامرضا محسن‌زاده هم علاوه بر بیان خاطراتی از دوران هنری‌اش گفت: شاد بودن هنر است ولی شاد کردن هنری بالاتر است، وقتی مردم با دیدن آثار خاطراتشان زنده و شاد می‌شوند، من هم شاد می‌شوم و این سرمایه‌ای ارزشمند برای من است. 

این نشست هنری با اجرای خوب ریحانه محسن‌زاده فرزند استاد ادامه یافت. زهرا محسن زاده هم به سرایش دل سروده‌ای در ستایش پدرش پرداخت.

کلیپی از فعالیت‌ها و آثار غلامرضا محسن‌زاده مرور گردید و از پوستر نکوداشت چهل سال فعالیت هنری وی رو نمایی و یادبودهایی از طرف اهالی فرهنگ و هنر روی آن نگاشته شد.

در پایان این آئین، از غلامرضا محسن‌زاده به پاس یک عمر فعالیت‌های هنری تجلیل و با اهداء لوح، از ایشان قدردانی و تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است کلیپ آثار و پخش مراسم از طریق آدرس www.shva.ir در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها