تعداد بازدید: ۴۲۷
کد خبر: ۱۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ - 2021 11 December
رئیس هیئت کوهنوردی:
فعالیت کوهنوردی در قالب گروه وجهه قانونی ندارد و کوهنوردان فقط در قالب باشگاه می‌توانند فعالیت کنند.
این را رئیس هیئت نی‌ریز در جمع گروه‌های کوهنوردی گفت. 

محمد‌حسین میرغیاثی در جلسه توجیهی هیئت کوهنوردی که با حضور اعضای هیئت، رئیس اداره ورزش و جمعی از سرپرستان گروه‌های کوهنوردی نی‌ریز سه‌شنبه 16 آذر در این اداره برگزار شد، از گروه‌های کوهنوردی خواست تا با تشکیل باشگاه فعالیت خود را  قانونی کنند.

به گفته وی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، در سال 1395 از کلیه باشگاه‌ها، گروه‌ها، مؤسسات و انجمن‌ها که تمایل به فعالیت ورزشی در زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان را دارند خواسته است نسبت به اخذ مجوز باشگاه اقدام کنند و همه مجوز‌های صادره پیشین از تاریخ ابلاغ این آئین‌نامه را فاقد اعتبار می‌داند. 

میرغیاثی گفت: بنابراین از لحاظ قانونی ماهیتی به نام گروه کوهنوردی نداریم و متقاضیان فعالیت تشکیلاتی در این رشته لازم است با تأسیس باشگاه کوهنوردی مطابق با آیین‌نامه اقدام کنند.
وی ادامه داد: خانواده‌ها این مسئله را جدی بگیرند و از مجوز تیمهایی که عزیزانشان در آن فعالیت می‌کنند اطمینان حاصل کنند.

او گفت: نی‌ریز فقط  دارای یک باشگاه کوهنوردی است و تا به امروز چندین‌بار به سرپرست گروه‌ها تذکر داده‌ایم ولی به جز یک گروه (تارم) کسی اقدام به تأسیس  باشگاه نکرده است.

میرغیاثی این را هم اضافه کرد که هر باشگاه باید داری یک مؤسس، دو مدیر آقا و خانم، و دو مربی آقا و خانم باشد.

او گفت: خطری که مسئولان گروه‌ها، سرپرستان، مربیان و متولیان هر برنامه کوهنوردی را تهدید می‌کند، عدم حمایت حقوقی از آنها در صورت بروز حادثه است. اگر عده‌ای با عنوان گروه کوهنوردی برنامه‌ای اجرا کنند، ولی وزارت ورزش آنها را قانونی نداند، در صورت بروز حادثه، مشمول حمایت قانون نمی‌شوند. ولی اگر مجوز ثبت باشگاه را داشته باشند، اقدام آنها با این شرط که سبب حوادث، نقض مقررات مربوط به آن ورزش نباشد از این حمایت برخور دارند.

در این جلسه سؤال مهم حاضران این بود که اکنون باید چه‌کاری انجام داد تا بتوان به کوهنوردی ادامه داد؟

میرغیاثی در پاسخ گفت: 2 راه‌حل وجود دارد. راه اول این است که گروه‌ها باشگاه تشکیل دهند و راه دوم این است که عضو باشگاه‌های موجود شوند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

در این جلسه از رئیس هیئت پرسیدیم: با توجه به اینکه یکی از شرایط اصلی تشکیل باشگاه وجود مربی است و شما تنها فردی هستید که مدرک مربیگری دارید، چگونه بقیه گروه‌ها می‌توانند باشگاه ثبت کنند؟

رئیس هیئت کوهنوردی در این‌باره گفت: چندین  دوره پیش‌نیاز مربیگری را تا امروز اجرا کرده‌ایم و بقیه دوره‌ها نیز در صورت درخواست اجرا می‌شود تا بتوانند وارد دوره مربیگری شوند. با این حال اگر گروهی مربی خواست می‌تواند از سایر شهرستان‌های استان مربی جذب کند تا مجوز باشگاه بگیرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها