تعداد بازدید: ۴۳۰
کد خبر: ۱۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۳ - 2021 09 December
کود شیمیایی یارانه‌ای، فقط با حواله الکترونیکی عرضه می‌شود.
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: با حذف حواله‌های فیزیکی، کود شیمیایی یارانه‌دار تنها با حواله الکترونیکی عرضه می‌شود که هم‌اکنون توزیع آن توسط هفت کارگزار بخش دولتی و خصوصی این شهرستان درحال‌انجام است.

علیرضا بصیری تصریح‌کرد: صدور حواله الکترونیکی از سامانه پایش مواد کودی امکان‌پذیر است و برای این منظور، اطلاعات فردی کشاورزان باید در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت شده باشند. 

او افزود: سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه‌بندی متصل است و بهره‌بردار برای هر محصول زراعی و باغی، درخواست خود را در سامانه پایش کودی ارسال می‌کند و این امر سبب می‌شود تا  از این پس کودهای شیمیایی به کشاورزان واقعی تعلق گیرد.

به‌گفته وی مراکز جهادکشاورزی هر منطقه بر اساس درخواست کشاورزان، سهمیه درخواستی را به صورت حواله الکترونیکی به کارگزاری‌ها ارسال می‌نمایند و متقاضیان سهمیه کود خود را دریافت می‌کنند. 

بصیری تأکیدکرد: این اقدام به منظور حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو است و تلاش می‌شود کود مورد نیاز کشاورزان؛ به موقع، توزیع و در دسترس آنها قرار گیرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز با بیان اینکه  نی‌ریز 25هزار هکتار باغ دارد و بر اساس برنامه پیش‌بینی شده  امسال 474 هکتار گندم و 570 هکتار جو در منطقه کشت خواهد شد؛ اظهارکرد: در حال حاضر، توزیع کود شیمیایی ازته، پتاسه و فسفاته با قیمت ثابت سال زراعی گذشته توسط کارگزاری‌ها در حال انجام است و از ابتدای امسال تاکنون، 266 تن کود ازته، 100 تن فسفاته و 30 تن پتاسه در اختیار کشاورزان قرارگرفته که از این مقدار و با شروع این طرح؛  تحویل 70 تن آن به‌صورت الکترونیکی بوده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها