تعداد بازدید: ۶۲۳
کد خبر: ۱۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹ - 2021 07 December
اخیراً خبری مبنی بر محکومیت 4 میلیاردی یک محتکر لاستیک در نی‌ریز که 45 میلیارد ریال لاستیک را احتکار کرده بود، در فضای مجازی منتشر شد که این مبلغ درست نبود.
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس:
بر پایه بررسی نی‌ریزان فارس، این ماجرا به حدود 6 ماه پیش برمی‌گردد؛ زمانی که با ورود نیروی انتظامی به منزل یک فروشنده لاستیک، 425 حلقه لاستیک در زیرزمین این منزل مسکونی یافت می‌شود.

نیروی انتظامی ارزش این لاستیکها را 500 میلیون تومان اعلام می‌کند؛ اما اداره تعزیرات حکومتی نی‌ریز طبق روند قانونی، آنها را در اختیار اداره صنعت، معدن و تجارت می‌گذارد تا در شبکه بازار به فروش برساند و پس از این اقدام، ارزش کالاها 590 میلیون تومان اعلام می‌شود.

بر اساس ماده 60 قانون نظام صنفی، 70 درصد ارزش کالای احتکارشده به عنوان جریمه در نظر گرفته و در حق دولت ضبط می‌شود؛ مابه‌التفاوت آن هم به حساب صاحب کالا واریز می‌گردد.

بر این پایه، این فروشنده حدود 416 میلیون تومان جریمه و حکم نهایی آن بعد از 6 ماه به وی ابلاغ شده است.

هر چند با توجه به اعتراض متخلف در موعد قانونی، پرونده جهت تجدید نظر به شعبه تجدید نظر تخلفات صنفی استان ارسال و کالای توقیفی توسط سازمان صمت در بازار شهرستان به متقاضیان عرضه شده است.

نوشتنی است پیش از این به همه انبارداران اعم از تولید و توزیع‌کنندگان واحدهای صنفی تذکر داده شده بود که باید همه کالاهایی را که در انبار نگهداری می‌کنند، به اداره صمت اعلام کنند و مکان انبار را در سامانه جامع انبارها به ثبت برسانند؛ در غیر این صورت مشمول جرم احتکار می‌شوند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها