تعداد بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۱۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ - 2021 04 December
اداره بهزیستی شهرستان نی‌ریز
من یک معلولم مثل تمام آنهایی که معلولیت دارند ...
ما آدمهای معلول وقتی در میانه هیاهوی رفت و آمدها و عبور و مرورها قرار می‌گیریم، با پاهایی که محو ‌و کم‌رنگ یاری‌مان می دهند، با چشمانی که تنها تاریکی را به تصویر می‌کشند، با دستانی کم‌رمق، با گوشهایی خسته از صدا و به خواب رفته و جسم یا ذهنی به ظاهر کم توان؛ ناخودآگاه حس می‌کنیم نگاه‌های سراسر ترحم و تعجب و تفاوت را.

حتی با چشم دل دستانی را حس می‌کنیم که ما را به هم نشان می‌دهند. می‌فهمیم پچ پچ‌های ریز و درشت و گاه و بی‌گاه و سراسر کنایه را.

ما اما آنقدر قوی هستیم و محکم خواهیم ماند که شجاعانه و استوار از میان تمام فراز و نشیب‌ها، قضاوتها، و ترحم‌ها، با بغضی فرو برده و لبخندی بر لب می‌گذریم و از سختی‌ها و دردها و رنج‌ها و غمها پلی می‌سازیم به آینده‌ای روشن ... رو به موفقیت.

ماعطر خوش امیدواری می‌فشانیم بر قامت زندگی؛ حتی با معلولیتی که هست اما گویی نیست ، معلولیتی که هست اما محدودیت نیست، معلولیتی که هست اما مانع نیست برای به پرواز درآمدن افکارمان. 

ما همواره توکلمان به خداست و راضی هستیم به رضایت او که آگاه به حال بندگانش و خیر مطلق است.

*****
دوازدهم آذرماه برابر با سوم دسامبر مصادف است با روز جهانی افراد دارای معلولیت که هر ساله با هدف شناخت جوامع و اقشار مردم با نیازها و فعالیت‌های افراد دارای معلولیت و همچنین آشنایی بیشتر خود افراد معلول نسبت به حقوق مادی و معنوی‌شان برگزار می‌شود.

امسال نیز هفته افراد دارای معلولیت از 8 تا 14 آذر 1400 با شعار «پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس‌پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت» نامگذاری گردیده است.                                                
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها