تعداد بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۱۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ - 2021 04 December
 اضطرابش را درمان کنید!
اگر چیزی را عامل استرس فرزندان می‌دانید، مهاجرت، طلاق در خانواده، مدرسه جدید یا اختلاف در خانواده، در مورد نگرانی‌هایش با فرزندتان حرف بزنید.

ناخن‌هایش را هر روز سوهان بکشید!
کوتاه کردن و سوهان کشیدن ناخنها سطح قابل دسترسی آنان را کم می‌کند؛ پس جویدن ناخن برای کودک سخت می‌شود و نیز اگر این کار را انجام دهد جرم و باکتری کمتری وارد بدنش می‌شود.

نق نزنید و تنبیه نکنید!
مانند دیگر عادت‌ها، جویدن ناخن نیز ناخودآگاه انجام می‌شود وقتی فرزندتان خودش نیز حواسش نیست که در حال جویدن ناخن‌هایش است، تنبیه و نق زدن بی‌اثرترین اقدام است. اگر این عادت خیلی اذیتتان می‌کند، محدودیت تعیین کنید. مثلا وقتی مشق می‌نویسم ناخن نمی‌جوم.

سیستم پاداش داشته باشید!
برای هر روزی که فرزندتان ناخن‌هایش را نمی جود، یک استیکر به او بدهید. اگر نمی‌تواند یک روز کامل موفق باشد، آن را به زمان‌های کوتاه‌تر تقسیم کنید. مانند زمان تماشا کردن تلوزیون، درس خواندن، غذا خوردن. وقتی به تعداد کافی از استیکر رسید به او پاداش دهید.

حواسش را پرت کنید!
هر زمان که کودکتان شروع به جویدن ناخن‌هایش کرد، حواسش را به کار دیگری پرت کنید. از او بخواهید کاری برایتان انجام دهد یا او را دعوت به انجام یک بازی یا نقاشی کردن کنید پرت کردن حواس باعث می‌شود که کودک احساس تنبیه شدن نداشته باشد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها