تعداد بازدید: ۴۴۸
کد خبر: ۱۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶ - 2021 04 December
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان فارس گفت: تا پایان سال 1400 تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات سرعت در محورهای استان به بیش از 200 دستگاه خواهد رسید.
روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس:

علیرضا سیاهپور اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 153 سامانه دارای کد پلیس در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند که نسبت به اعمال جریمه بر وسایل نقلیه خاطی اقدام می کنند و 47 سامانه جدید نیز آماده بهره برداری بوده که در مجموع تا پایان سال جاری به بیش از 200 دستگاه می رسد.

وی افزود: این سامانه‌ها قابلیت تشخیص انواع تخلفات از جمله سرعت لحظه‌ای غیرمجاز در محل نصب سامانه، سرعت غیر مجاز متوسط در طول مسیرها و بین دو سامانه، تخلف عدم تردد از بین خطوط و عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی را دارند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان فارس با تأکید بر اجرای ثبت سرعت متوسط از ابتدای آبان‌ماه سال جاری در جاده‌های استان خاطر نشان کرد: رانندگان عزیز می‌بایست توجه داشته باشند که رعایت سرعت مطمئنه در محل نصب دوربین ها کافی نیست و در تمام طول مسیر، میانگین سرعت بین دو سامانه نیز محاسبه می‌شود.

علیرضا سیاهپور در پایان گفت: یکی از تخلفات حادثه‌ساز در ترددهای جاده ای تخطی از سرعت مطمئنه است که نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف عاملی بسیار مهم در کاهش این تخلف محسوب می‌گردد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها