تعداد بازدید: ۴۸۰
کد خبر: ۱۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ - 2021 28 November
خطیب جمعه نی‌ریز:
خطیب جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز جمعه از مسئولان خواست تا صدای مردم را بشنوند و در جهت رفع مشکلات آنها حرکت کنند.
حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده به حضور عده‌ای از اهالی روستای بنه‌کلاغی در نماز جمعه ۵ آبان‌ماه که به صدور مجوز معدن در نزدیکی مناطق مسکونی و در محدوده چرای دام و محیط زیست اعتراض داشتند، واکنش نشان داد و گفت: «گویا صدور مجوز اکتشاف معدنی در روستا و شهرک موجب اعتراض مردم شده است. نکته اول این که مسئولان شهرستانی و به ویژه استانی وقتی مجوز این معادن را صادر می‌کنند، باید پیش‌بینی تبعات انسانی و زیست محیطی آن را هم داشته باشند. مقام معظم رهبری بر مسئله پیوست عدالت و قبلاً هم بر مسئله پیوست محیط زیست تأکید کردند. در این موضوع، این شهرک از سه طرف راه ندارد و تنها از یک سمت مسیر گسترش و توسعه دارد که همین کوه است که مجوز بهره‌برداری آن را داده‌اند.»

وی افزود: «سالها است دولت در راستای شهرک‌سازی و متمرکز سازی مردم تلاش و امکانات آن را تهیه می‌کند. حال اگر در نزدیک به یک کیلومتری یک روستا که مسیر توسعه آن روستا است چنین معدنی ایجاد شود،  شهرک‌سازی دولت تحت‌الشعاع قرار گرفته و مسئله آب و دام و زندگی مردم مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد. این شهرک در ۳۰ کیلومتری گل‌گهری است که تا خودِ سیرجان ۶۰ کیلومتر فاصله دارد. مردم این منطقه آلایندگی گل‌گهر را دارند و حالا آلایندگی معدن هم اضافه می‌شود. بنابراین مسئولان باید اهتمام داشته باشند.»

خطیب جمعه نی‌ریز عنوان داشت: «نکته دوم این که مسئولان واقعاً باید صدای مردم را بشنوند و درک کنند و در جهت حل آن حرکت نمایند. نکته سوم هم این که مردم خواسته‌شان در جهت قانون باشد و نکند عده‌ای سودجو این صدای به حق را به جهت دیگری سمت و سو دهند.»

رحمانی‌زاده به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل در سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و گفت: «اگر بخواهیم حقیقت بسیج را تعریف کنیم، باید بگوییم بسیج نیرویی زنده و پویا است که هیچ گاه رکود ندارد. بسیج بر اساس پاکی و طهارت بنا شده و با آن رشد یافته و شاخه‌ها و میوه‌های آن نیز دارای این طهارت و پاکی است. گستره کار بسیج تمام حوزه‌ها را در بر می‌گیرد. بسیج بر مبنای تقوا بنا شده، لذا ریشه استوار و مقاومی دارد که بحرانها و شبهه‌افکنی‌ها نمی‌تواند آن را تضعیف کند. بسیج فکر و نگاهش الهی است و همواره در حال رویش است. اقدامات بسیج خودسرانه و احساسی نیست؛ بلکه برگرفته از روحیه تقوا و تبعیت از پروردگار است. »

خطیب جمعه نی‌ریز مذاکرات هسته‌ای ۸ آذر در وین را یادآور شد و اظهار داشت: «اروپایی‌ها به مواضع ایران در لغو همه تحریمها واقف هستند و روسیه و چین هم بر این مطالبه تأکید دارند؛ ولی همین اروپایی‌ها و آمریکا و صهیونیستها خودشان را ائتلاف جهانی معرفی می‌کنند و سعی در فشار آوردن به ایران دارند تا از موضع خود که لغو همه تحریمها است، عقب‌نشینی کند. آنها باید بدانند که مذاکرات ۱۴۰۰ با مذاکرات قبل متفاوت است و حرف ایران، حذف همه تحریمها و راستی‌آزمایی آن است.»

وی افزود: «دولت سیزدهم دولتی نیست که همه مشکلات را به برجام گره بزند. به دنبال تولید ملی و توان ملی است. این دولت نشان داده که جامعه جهانی فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نیست و در جهت توسعه دیپلماسی است. علاج تحریم عقب‌نشینی نیست؛ بلکه توجه به استعدادهای داخلی است.»

نوشتنی است در بین دو نماز، سرهنگ شعبانی‌نیا فرمانده سپاه ناحیه نی‌ریز به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین سخنرانی کرد و عملکرد یکساله بسیج شهرستان را شرح داد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها