تعداد بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۱۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷ - 2021 27 November
آشپزباشی
پنیر پیتزا یا پنیر موزارلا یکی از انواع پر مصرف در سراسر جهان است.

مواد لازم برای ۴۰۰ گرم پنیر پیتزا:
شیر تازه گاو: ۴ لیتر
سرکه سفید: ۱ پیمانه
دستور تهیه:

برای تهیه پنیر پیتزای حرفه‌ای ابتدا شیر را داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم تا به دمای ۴۰ تا ۴۵ درجه برسد. اگر دماسنج ندارید با انگشت خود دما را امتحان کنید. زمانی که انگشت را درون شیر قرار دهیم و گرمای آن را حس کنیم ولی دستمان نسوزد یعنی دمای شیر حدوداً بین ۴۰ تا ۴۵ درجه است.

حالا حرارت زیر قابلمه را خاموش می‌کنیم و سرکه را به شیر اضافه می‌کنیم و حدود ۵ دقیقه هم می‌زنیم تا شیر و سرکه به خوبی ترکیب شوند و شیر ببرد و به اصطلاح دَلَمه ببندد.

در قابلمه را می‌بندیم و به مدت ۳۰ دقیقه به شیر استراحت می‌دهیم تا به خوبی رویه ببندد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه رویه‌های شیر را با صافی از قابلمه خارج می‌کنیم و با دست ورز می‌دهیم تا آب اضافی آن خارج شود.

۳ قاشق غذاخوری نمک به آب پنیر (مایع باقیمانده از شیر) اضافه و به خوبی مخلوط می‌کنیم تا حل شود. حالا آب پنیر را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم تا به دمای ۶۰ تا ۶۵ برسد.

اگر بخواهیم حرارت را با انگشت خود تست کنیم، باید زمانی که انگشت خود را درون شیر قرار می‌دهیم نتوانیم بیش از ۲ ثانیه آن را درون شیر نگه داریم. حالا پنیر را سه مرتبه هر بار به مدت یک دقیقه درون آب پنیر قرار می‌دهیم.

سپس از آب پنیر خارج می‌کنیم و با دست ورز می‌دهیم تا پنیر کشدار شود. پس از اینکه پنیر را سه مرتبه درون آب قرار دادیم و ورز دادیم یک کاسه حاوی آب و یخ آماده می‌کنیم و پنیر را درون کاسه با دست شکل می‌دهیم تا حالتش ثابت شود.

حالا پنیر ما آماده است و می‌توانیم از آن در انواع غذاها استفاده کنیم. پنیر پیتزا را در آب و نمک درون یخچال می‌توانیم تا ۱ هفته نگهداری کنیم و برای نگهداری آن به مدت یک ماه باید آن را درون کیسه فریزر قرار داده و داخل فریزر نگهداری کنیم.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها