تعداد بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۱۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶ - 2021 27 November
شهر هرت
حکایتهای قُلمراد
چند روز است دائم سوار بر خرم «عَرمراد» در کوچه‌ باغهای شهر می‌چرخم و در این فکر هستم که چرا اینقدر دلار هی گران می‌شود و هیچ کسی هم دم بر نمی‌آورد؟؟ خداوکیلی این دیگر نوبر است. 

اصلاً من نمی‌فهمم مسئول دلار در سازمان ملل چه کسی است؟

مثلاً در ایرانِ خودمان یا در همین ترکیه‌، لحظه به لحظه دلار دارد گران‌تر می‌شود و مردمِ از همه جا بی‌خبر هم تقصیر را می‌اندازند به گردن مسئولان.  

آدم باید انصاف داشته باشد. حالا  اگر پیاز و سیب‌زمینی و گوجه گران شده این تقصیر مسئولانِ خودمان است. ولی گرانی دلار به مسئول بیچاره‌ی ما یا مثلا ترکیه چه ربطی دارد؟ هان؟

عاغا اصلاً یک آدم مسلمانی پیدا بشود (حالا کافر هم باشد اشکالی ندارد) به این آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بگوید بالاغیرتاً مسئول دلار را عوض کن تا  مشکل ما حل ‌شود.

ما در اینور دنیا تا کی باید چوب بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی مسئول دلار در آنور دنیا را بخوریم؟

از این گذشته من نمی‌دانم حالا دلار که گران می‌شود، چرا ریال ارزان‌ می‌شود؟ این دو چه ربطی به هم دارند؟

یعنی اگر دلار 100 تا تک تومانی بالا برود، ریال ما هزار تومان ارزان می‌شود.

اصلاً حالا که اینطور است مسئولان ما هم بیایند ریال را گران کنند تا مسئول دلار در سازمان ملل آدم بشود. مرتیکه‌ی ... (خواستم بگویم خَر، دیدم خرم «عَرمراد» ناراحت می‌شود، نگفتم.)

حالا کار به جایی رسیده که اگر شما با یک سکه 500 تومانی شیر و خط کنی، چرخ که می‌خورد و برمی‌گردد، یک سکه 200 تومانی کف دستت می‌بینی. دیده‌ام که می‌گویم.  #نه_به_مسئول_دلار

امضاء: قُلمراد
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها