تعداد بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸ - 2021 27 November
رئیس پلیس راهور ناجا :
از مصوبه دیوان عدالت سوءبرداشت نشود
رئیس پلیس راهور ناجا تأکید کرد که برخورد با تخلف شیشه‌های دودی غیرمتعارف با قوت ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سردار سید‌کمال هادیانفر به مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد جریمه خودروهای شیشه دودی اشاره کرد و گفت: از مصوبه هیئت عمومی دیوان نباید سوءبرداشت شود. دیوان تأکید کرده که فاصله سه متری برای تشخیص درست نیست و عدد سه متر باطل شده و جریمه‌ آن به تشخیص افسر است.

وی افزود: آنچه که دیوان باطل کرده است، مربوط به رفع اثر است. یعنی این که دیگر در همان محل نباید برچسب برداشته شود که ما هم موافق هستیم. البته اگر خودرو به دلیل جریمه بیش از 3 میلیون تومان توقیف شود، باید هنگام ترخیص شیشه را نیز اصلاح کند.

رئیس پلیس راهور ناجا کد جریمه مربوط به شیشه دودی را ۲۱۱۴ اعلام کرد و گفت: مبلغ جریمه ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان در کلانشهرها و ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در دیگر شهرها است.

وی با بیان این که افسران در برخورد با شیشه‌های دودی می‌توانند به دفعات جریمه کنند، گفت: یعنی ممکن است یک‌ خودرو در یک چهارراه جریمه شود و در چهارراهی دیگر نیز اگر مأمور پلیس آن را مشاهده کند، می‌تواند آن را جریمه کند و محدودیتی در دفعات جریمه وجود ندارد.

هادیانفر تأکید کرد: معیار تشخیص مأمور است و البته شیشه‌های دودی استاندارد و متعارف که تولید کارخانه باشد مشکلی ندارد.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره این که چه افرادی می‌توانند از شیشه دودی با درصد بالا استفاده کنند، گفت: مقامات و افرادی دارای رده حفاظتی می‌توانند از شیشه دودی استفاده کنند.

 حتی افراد دارای بیماری به تشخیص کمیسیون پزشکی نیز در صورتی که راننده خودرو بوده و خودرو به نام خودشان باشد، می‌توانند با مراجعه به مراکز راهور در شهرها مجوز خود را دریافت کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: افراد دارای شیشه دودی غیراستاندارد عامل تخلف هستند؛ هم در مسائل انتظامی وهم در مسائل امنیتی. در همه کشورها هم با این موضوع برخورد می‌شود.

وی در مورد آمار جریمه شیشه‌های دودی نیز گفت: در هفت ماهه امسال ۸۷۱ هزار خودرو به دلیل شیشه دودی جریمه شدند که ۳۱۶ هزار نفر آن در جاده و ۵۵۴ هزار نفر آن در شهرها بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره شماره‌گذاری خودروهای دارای شیشه دودی در مراکز تعویض پلاک نیز گفت: با توجه به شرایط کرونا، ما اعلام کردیم شماره‌گذاری‌ها انجام شود؛ اما در گذشته اینطور بود که حتماً اصلاح و بعد خدمات شماره‌گذاری و تعویض پلاک ارائه شود.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها