تعداد بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۱۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴ - 2021 27 November
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 سامانه پیامک: 1808 800 917 1000 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir
صمت

 وزن و قیمت نان نانوایی ..... را بررسی کنید.

پاسخ صمت:

با سلام، هر هفته توزین چانه‌های خمیر از جمله در خبازی ..... انجام می‌شود که معمولاً چانه‌های خمیر خبازی یاد شده بعضاً حداقل ۲۰ تا ۴۰ گرم بیشتر از ۴۰۰ گرم می‌باشد و تا کنون کم‌فروشی نداشته است.

آموزش و پرورش

مدیر مدرسه ..... به اولیاء گفته‌اند بخشنامه آمده که بچه‌ها از اول آذرماه به مدرسه بیایند. آن هم مدرسه‌ای که شوفاژش کار نمی‌کند و در و پنجره‌ها باز است؛ در منطقه‌ای که سردتر از جاهای دیگر است. گفته‌اند بچه‌ها هر روز بیایند به جز دوشنبه. ساعت کلاس هم دو ساعت باشد. این دو ساعت هم سه تا زنگ تفریح دارند. فوق‌العاده سرد است. هر چه به مدیر می‌گوییم هفته‌ای ۲ روز بروند و ساعت کلاسی را کم کنند و یک ساعت و نیم بگذارند، قبول نمی‌کند. می‌دانیم که حضوری و غیر حضوری دست مدیر نیست؛ ولی ساعت و روزهای هفته که دست خودش است. 
اگر مدیر آموزش و پرورش نمی‌تواند جلو ایشان را بگیرد، باحراست اداره کل تماس می‌گیریم.

پاسخ آموزش و پرورش:

با سلام و احترام، تصمیمات آموزشگاه با هماهنگی شورای مدرسه، انجمن و اولیاء و آموزش و پرورش است و این آموزشگاه رعایت پروتکلهای بهداشتی را در دستور کار خود قرار داده است. در صورتی که ولی دانش‌آموزی معترض باشد، شکایت خود را به صورت مکتوب به دایره ارزیابی عملکرد تحویل دهد. مطمئناً پیگیری خواهد شد.

بخشداری مرکزی 

1- در مسیر شهرک صدرا هیچ جاده زیر‌کوبی و شن‌ریزی شده‌ای وجود ندارد. خصوصاً این که وسایل نقلیه سنگین و تانکرهای آبرسان برای انجیرستانهای منطقه از این جاده عبور می‌کنند. خواهش می‌کنم برای آسفالت این مسیر فکری کنید. چون هم خانواده‌ها وهم دانش‌آموزان رفت و آمد دارند. انجیرداران هم دچار مشکل هستند.
2- بخشدار مرکزی به حوزه تحت مسئولیتش سرکشی نمی‌کند. او هنگام بازدید نماینده مجلس، به روستای جعفرآباد نیامد. چرا؟

پاسخ بخشداری مرکزی:

1- موضوع مسیر شهرک صدرا نیاز به تعامل و همکاری شهرداری، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، فرمانداری، دفتر فنی استانداری و برخی دیگر از ادارات و تخصیص اعتبار دارد و به محض حصول نتیجه اقدام خواهد شد.
2- الحمد‌ا... از فروردین ماه سال جاری تا کنون اکثر روستاها و آبادی‌ها بسته به مسائل و مشکلات پیش آمده یک با ر سرکشی شده و 80 در‌صد آنها نیز جهت رفع مشکلات بوجود آمده در حوزه های مختلف، چندین بار سرکشی شده و مابقی روستاها نیز در دستور کار هستند.

جهاد کشاورزی- کارخانه کنسانتره انار
به جای کارهایی مثل نمایشگاه انار، اگر واقعاً می‌خواهید کمکی کنید که مشکلات باغداران کمتر شود، یک تعاونی راه بیندازید تا محصول کشاورز را به قیمت واقعی بخرد و با آوردن صنايع تبدیلی و سردخانه، به کشاورزان کمک شود و تعداد زیادی از جوانان سر کار بروند.
کارخانه انار محصول کشاورز را با کمترین قیمت می‌خرد و با خرید انار شهرهای دیگر، انار شهر نی‌ریز را نابود کرده است. واقعاً متأسفم برای مسئولان و مدیران که فقط نمایشی و عوامفریبی کار می‌کنند.

پاسخ جهاد کشاورزی:

در پاسخ به این سؤال و سؤال هفته قبل که در یک زمینه هستند، به استحضار می‌رساند که متولی تنظیم بازار کارگروه تنظیم بازار با دبیری اداره صمت می‌باشد.
وزارت جهاد کشاورزی در خصوص محصولات مذکور همانند گندم و جو، سیب درختی، خرما و غیره، خرید تضمینی ندارد.
در خصوص تشکیل تعاونی، اعلام می‌دارد که این شهرستان دارای انجمن صنفی انار، انجمن صنفی انجیر، شرکت تعاونی انارکاران و شرکت تعاونی انجیرکاران است که زیر نظر ادارات صمت و تعاون شهرستان مشغول به فعالیتند. در هر حال، این کار باید از سوی خود بهره‌برداران و تشکلها صورت گیرد و جهادکشاورزی نیز در حد توان و اختیارات و مقدورات خود حمایت خواهدکرد. همچنان که تا کنون در خصوص انجمن و تعاونی‌های مذکور این حمایت صورت‌گرفته است.

پاسخ کارخانه کنسانتره انار:

ضمن تشکر و قدردانی از مدیران محترم جریده وزین هفته‌نامه نی‌ریزان فارس‌، در انعکاس نظرات و پیشنهادات همشریان عزیز و مخاطبان گرامی به استحضار می‌رساند شرکت تعاونی مزرعه سبز متشکل از جمعی از متخصصان کشاورزی بومی شهرستان و با هدف ایجاد صنایع تبدیلی انار به منظور کاهش ضایعات و ایجاد ارزش افزوده برای بخشی از محصول انار باغداران محترم که به دلیل پایین بودن کیفیت قابلیت نگهداری و عرضه مستقیم به بازار مصرف را ندارند، تشکیل گردیده و بحمدا... در طول سالهای فعالیت خود توانسته است با خرید حجم زیادی از انار درجه 3 باغداران محترم‌، دغدغه خاطر این قشر فعال و زحمتکش را در حد توان خود مرتفع سازد؛ به نحوی که طی سالیان اخیر میزان تولید و سطح زیر کشت باغات انار در سطح استان فارس افزایش قابل توجهی داشته است‌. با توجه به این که کمتر از 20 درصد انار تولیدی باغات قابلیت فرآوری در کارخانه کنسانتره را دارد و با عنایت به ظرفیت تولید کارخانه و این که ماهیت ایجاد صنایع تبدیلی انار اصولاً فراشهرستانی می‌باشد، شرکت مزرعه سبز برای تکمیل ظرفیت ورودی انار به کارخانه ناچار به خرید انار از شهرستانهای همجوار است. لازم به ذکر است هر ساله کارخانه کنسانتره با درج آگهی خرید در آن جریده محترم و همچنین فضای مجازی، آمادگی خود را برای خرید نقدی انار درجه 3 باغداران محترم از ابتدا تا انتهای فصل برداشت و با اولویت باغداران محترم شهرستان، اعلام نموده است. 

 با توجه به شرایط سخت حاکم بر واحدهای تولیدی به خاطر تحریمهای ظالمانه و افزایش سرسام‌آور هزینه‌های تولید و حمل و نقل، شرکت مزرعه سبز در راستای ایفای رسالت خود، از جمله محدود واحدهای تولیدی در این صنعت می‌باشد که در سال جاری با وجود همه مشکلات به فعالیت خود ادامه داده و ان‌شاءا... تا زمانی که حداقل ظرفیت ورودی روزانه انار تأمین گردد و با قیمتی که تابع شرایط بازار و عرضه و تقاضا می‌باشد، به خرید انار و فرآوری آن ادامه خواهد داد. 

انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی - تأمین اجتماعی
من 5 سال است که در صنف کارگران ساختمانی ثبت‌نام کرده‌ام؛ ولی هر وقت برای بیمه مراجعه می‌کنم، می‌گویند سهمیه نیست. در صورتی که هزینه بازرس و حق عضویت و ثبت‌نام اینترنتی را هم پرداخت کرده‌ام. از آن طرف کسانی بیمه شده‌اند که حتی یک روز کارگری نکرده‌اند و مدتها بعد از من درخواست داده‌اند.

پاسخ انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی:

با سلام، خواسته ایشان شخصی می‌باشد و ادعای ایشان بدون کد ملی ثابت شده نیست. نامبرده می‌تواند جهت پیگیری به صنف کارگران ساختمانی، اداره کار یا تأمین اجتماعی مراجعه نماید.

پاسخ تأمین اجتماعی:

درود بر شما، با توجه به احتمال تغییر در قانون بیمه کارگران ساختمانی و مشخص نبودن ابلاغ سهمیه یا قانون جدید، انتظار برای استفاده از مزایای بیمه کارگران ساختمانی به هیچ عنوان منطقی نیست.
لذا معقولانه‌ترین کار این است که تا زمان تعیین تکلیف نهایی با انعقاد قرارداد بیمه حرف و مشاغل آزاد، حق بیمه خود را پرداخت نمایند. 
بدیهی است بلافاصله بعد از ابلاغ سهمیه‌های جدید‌، بر اساس اولویت و نوبت شخص متقاضی، امکان قطع بیمه پردازی براساس حرف و مشاغل آزاد و ادامه آن براساس بیمه کارگران ساختمانی میسر است.
کسی که ۵ سال منتظر سهمیه مانده، خودش را از ۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه محروم کرده است.

امور آبفا - گاز - راه و شهرسازی - جهاد کشاورزی

شرمنده من مشکل آب و گاز دارم و در این فصل سرما فاقد این دو نعمت هستم. به ادارات مربوط حتی فرمانداری و دفتر نماینده مجلس هم مراجعه کرده‌ام؛ اما پاسخگو نیستند. خانه من در منطقه خضر نبی‌ا... است. پروانه ساخت ندارم. نه تنها من، بلکه همه کوچه ندارند. اما به آنها آب و گاز داده‌اند و به من که آشنا نداشتم، نداده‌اند. 6 ماه در پارک لباس می‌شستم؛ اما الان دیگر با وجود فصل سرما نمی‌توانم. باور کنید در این سرما شبها با بچه کوچک خواب نداریم.

پاسخ امور آبفا:

ضمن عرض سلام خدمت انتقاد کننده محترم، جهت واگذاری انشعاب آب باید در چارچوب قوانین و مقررات حرکت کرد. لذا اگر شما همشهری محترم نسبت به ارائه مدارک و استعلامات قانونی مورد نیاز جهت واگذاری انشعاب آب اقدام نمایید، امور آبفا نیز در سریعترین زمان ممکن انشعاب آب به شما واگذار خواهد نمود.

پاسخ راه و شهرسازی:

باسلام، انشعاب آب و گاز بر عهده ادارات مربوطه است و از این اداره فقط استعلام در خصوص قرار گرفتن ملک درمحدوده وحریم شهر گرفته می‌شود.

پاسخ جهاد کشاورزی:

حفاظت از اراضی کشاورزی و بستر تولید از وظایف ذاتی جهاد کشاورزی است و خدمت‌رسانی به هر مستحدثاتی با در نظر گرفتن موقعیت آن می‌باشد.

در خصوص ارائه خدمات توسط ادارات خدمات‌رسان از جمله برق، گاز و ...، اداره امور اراضی، نظرات اداره راه و شهرسازی و منابع طبیعی را بررسی می‌کند و اگر موقعیت ملک در محدوده شهر باشد، از اختیارات جهاد کشاورزی خارج است و تصمیم‌گیری در حیطه اختیارات شهرداری می‌باشد و جهاد کشاورزی دخالتی در آن ندارد. 

اگر موقعیت در حریم و خارج حریم شهر‌ها باشد، طبق ضوابط و مقررات، بازدید از محل توسط کارشناس مربوط و مختصات جانمایی و مطابقت، انجام می‌شود و پس از آن وفق قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، متقاضی باید مستندات عرصه و مجوزات ساخت اعیان را ارائه دهد و چنانچه مجوزات قانونی ساخت و ساز نداشته باشد، باید طی مکاتبه با دادگستری و تعیین کارشناس رسمی در خصوص قدمت بنا اظهار نظر شود که در این شرایط، اگر قدمت آن قبل از تصویب قانون حفظ کاربری اراضی مصوب سال ۱۳۷۴ باشد، مشمول قانون مذکور نبوده و وفق مقررات دستگاه‌های خدمات‌رسان باید وفق مقررات عمل نمایند و ارائه خدمات و انشعابات بلامانع می‌باشد و جهاد کشاورزی ادعایی ندارد. ولی اگر ساخت بنا بعد از قانون مصوب سال ۱۳۷۴ باشد، باید پرونده تشکیل و جهت تعیین تکلیف در دستگاه قضا مطرح و بر اساس رأی صادره اقدام شود.
لازم به ذکر است حتی اگر در دستگاه قضایی فرد یا افراد تبرئه شوند، باید پرونده تشکیل و به کمیسیون تبصره یک ماده یک در استان ارسال شود تا نسبت به مجوز تغییرکاربری اقدام صورت پذیرد. بنابراین پس از صدور مجوزهای کاربری از کمیسیون و اخذ مجوز ساخت از مرجع مربوطه، با تخصیص انشعاب به آن موقعیت موافقت می‌شود.

شهرداری نی‌ریز

1- چرا عملیات سنگفرش جلوی مسجد جامع کبیر این قدر کند پیش می‌رود؟ مسیر ما از آن طرف است و مجبوریم از طریق کوچه پس کوچه‌ها و در ترافیک از آنجا عبور کنیم. کاش دو سه گروه کارگری و استادکار را بسیج می‌کردید تا به شکل سه شیفت کار کنند و هر چه سریعتر به نتیجه برسد.
2- از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم
 مرحمت فرموده ما را مس کنید
چند ماه قبل کوچه‌های شهرک آزادی کانیو‌گذاری شد تا به یاری خدا و همت شهرداری محترم آسفالت شود. اما هنوز خبری نیست و این کنده‌کاری باعث به وجود آمدن چاله چوله‌های جدید و ماندن آب در آنها شده است. همچنین به خاطر کنده شدن خاکهای کوبیده شده قبل، حالتی به وجود آمده که با وزش یک باد کوچک، همه خانه‌ها را خاک فرا می‌گیرد. ضمن این که به نظر می‌رسد اگر در این مورد اقدام نشود، همان کانیو‌گذاری و هزینه انجام شده هم از بین خواهد رفت. تقاضا داریم این مشکل را پیگیری کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

1- عملیات اجرایی این پروژه و ترتیب و توالی فعالیتها به گونه‌ای است که به جهت رعایت و حصول کیفیت حداکثری چاره‌ای جز انجام مرحله به مرحله پروژه نیست. به هر روی پروژه سنگفرش محوطه پیرامونی مسجد جامع کبیر بدون توقف در حال انجام است.
2- مکرراً به اطلاع جنابعالی رسانده‌ایم که مشکل تأمین قیر مورد نیاز در سال ۱۴۰۰ به صورت فراگیر و فراشهرستانی وجود داشته و بدیهی است عملیات اجرایی آسفالت معابر مورد نظر شما صرفاً پس از تأمین قیر و پرداخت همیاری توسط اهالی محترم امکان‌پذیر خواهد بود.

*****
همچنین در پاسخ به سؤالات هفته قبل شهروندان محترم، پاسخهای زیر ارائه می‌شود:

1- اصلاح دریچه بازدید منهول‌های شبکه فاضلاب شهری در حیطه وظایف شرکت آبفای استان فارس و پیمانکاران مجری عملیات مذکور است. نواقص موجود در چندین نوبت به صورت کتبی به اطلاع مقامات ارشد شرکت یاد شده رسیده است و ان‌شاءا... اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد.

2- ضمن سپاسگزاری از پیشنهاد شهروند گرامی، به استحضار می‌رساند تعریض خیابان ولی‌عصر از پروژه‌های بلند مدت شهرداری نی‌ریز است که همه ساله بر اساس تحقق بودجه و ضمن توافق با مالکان انجام شده است که می‌توان به عنوان مثال به تملک و تعریض چهار راه جانبازان و تملک مسجد جامع مهدی در سالهای گذشته اشاره نمود. درخصوص پوشش جداول با حفاظ فلزی نیز بسته به مقتضیات مالی، ان‌شاءا... انجام خواهد شد.

3- شهروند محترم! موضوع مطرح شده در حیطه وظایف شرکت آبفای استان فارس است که با تفاهم‌های انجام پذیرفته ظرف دو سال گذشته، بیش از ۲۵۰ هزار مترمربع از معابر اصلی شهر با اولویت معابر پر ترافیک روکش آسفالت شده است. ان‌شاءا... بتوانیم در سنوات آتی با تفاهم لازم با شرکت آبفا استان فارس، معبر مدنظر شما را نیز روکش آسفالت کنیم.

4- ضمن عرض سلام خدمت منتقد گرامی، به اطلاع می‌رساند پسماندهای خانگی آن منطقه روزهای شنبه و دوشنبه و چهارشنبه هر هفته جمع آوری می‌گردد. موضوع بررسی و اخطارهای لازم به پیمانکار و سایر اهالی محترم که خارج از نوبت اقدام به رهاسازي پسماندهای خود در معابر می‌نمایند داده شد و در اسرع وقت رفع اشکال می‌گردد.

مخابرات

با توجه به این که بیشتر ساکنان بولوار بهار دارای خط تلفن ثابت هستند، اما مخابرات حاضر به جابجایی خطوط نیست و اعلام کرده که خط جدید بخرید و حاضر نیست حداقل خطوط قدیمی را خریداری نماید و خط جدید واگذار کند. این عمل باعث تضییع حقوق مردم می‌شود. باتوجه به نیاز مبرم به اینترنت و کلاسهای آنلاین، لطفاً پاسخ اداره مخابرات را برای اطلاع مردم در روزنامه درج کنید.

مردم ، پدر و مادرها و مسئولان - نی‌ریزان فارس

کرایه خانه و خرجهای گران در شهر ما غوغا می‌کند. هر کس برای خودش قیمت می‌گذارد. مشکل دیگر شهرمان که زیاد شده، دروغگویی است. هیچ کمکی به ما جوانان نمی‌کنند. بعد هم می‌گویند چرا آسیب در شهر ما خیلی زیاد شده؟ همه آنهاکه عاشق نبودند. مشکلات فقر و... داشتند. چرا پدر و مادرها و حتی بزرگترهایی که چند تا خانه و ماشین دارند، کمک بچه‌هایشان نمی‌کنند؟ چرا دست کوچکترها را نمی‌گیرند؟ چرا می‌گویند اول باید به داماد رسید؟ مگر پسر برای پدر و مادرش چه کم گذاشته که می‌گویند داماد یک وقت اذیت دخترمان نکند؟ پسر هم گناه دارد. وقتی راهی ندارد، چه کسی باید دستش را بگیرد؟
چرا در شهرمان فکر نیستند؟ چرا باید این همه جوان بیکار باشد؟
همه سر هم کلاه می‌گذارند که ماشین و خانه‌شان را دو تا کنند. چرا اینقدر در حق جوانها ظلم می‌شود؟ مگر جوان چه می‌خواهد؟ یک شغل که وقتی به خانه می‌آید، شرمنده زن و بچه‌اش نباشد.
می‌دانم پیام من چاپ نمی‌شود. حتی صدای جوانها به گوش کسی نمی‌رسد؛ ولی ای کاش قسمتی از روزنامه را به درد دل جوانها اختصاص می‌دادید تا از مشکلاتشان بگویند.
نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. در همین صفحه و از طریق تلفنها و ارتباطات الکترونیکی درج شده در بالا،  و یا مراجعه حضوری به دفتر هفته‌نامه، همه اقشار و جوانان می‌توانند مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند. اگر هم به صورت مقاله و نوشتار باشد، در ستونهای مربوط چاپ خواهد شد.

نی‌ریزان فارس

1- پیشنهاد می‌کنم اگر امکان دارد، از زوجهای موفق و خوشبخت نیز گزارش تهیه کنید تا از طریق شما هم امیدواری به جامعه تزریق شود؛ نه این که فقط با گزارشهای طلاق و... موجب یأس و ناامیدی در جامعه شویم.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. بارها با برخی زوجهای موفق جوان که می‌شناختیم، تماس گرفتیم و تأکید کردیم که با آنها مصاحبه کنیم تا علل و عوامل موفقیتشان را مطرح کنند؛ اما متأسفانه نپذیرفتند. رویکرد اشتباهی که در فرهنگ ما وجود دارد، این است که مشکلات و نارسایی‌ها را از راه‌های مختلف مطرح می‌کنیم. اما خیلی کم از موفقیتها و پیشرفتها سخن می‌گوییم. اگر جنابعالی خانواده موفقی می‌شناسید که آمادگی برای مصاحبه دارند، لطفاً شماره تلفن و نام و نام خانوادگی آنها را در اختیار هفته‌نامه قرار دهید.

2- تا آنجایی که بنده هفته‌نامه را هر هفته رصد می‌کنم، متوجه شدم که آقای ..... اکثر مواقع پای ثابت هفته‌نامه و همچنین خبرنگار صدا و سیما است.

الان که بحث تنش آبی داغ به وجود آمده، آیا اطلاع دارید این آقا .....؟ 
نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. لطفاً سؤالات خود در مورد ایشان را از ادارات ذی‌ربط بپرسید.

3- سلام خدمت عصر نی‌ریزی‌های عزیز! لطفاً در روزنامه درباره کم مصرف کردن آب هم بنویسید. 
نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. بارها نوشته‌ایم؛ باز هم خواهیم نوشت.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

- گاز
- مخابرات

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها