تعداد بازدید: ۷۲۹
کد خبر: ۱۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴ - 2021 21 November
مدیر شعبه تأمین اجتماعی نی‌ریز در گفتگو با ما اعلام نمود در حال حاضر بیش ۱۵۰۰ نفر در شعبه نی‌ریز در زمره بیمه شدگان کارگران ساختمانی هستند.
این در حالی است که عباسی رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی می‌گوید: بیش از 700 متقاضی جدید برای استفاده از این بیمه در نی‌ریز وجود دارد. داشتن کارت مهارت، ثبت‌نام در سامانه رفاهی و راستی‌آزمایی کارگران در صف مانده به تأیید انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی رسیده است.

در همین رابطه موسوی سرپرست سازمان تأمین اجتماعی کشور گفته است: مخاطرات و آسیب‌های شغلی کارگران ساختمانی به لحاظ حوادث، بیماری‌ها و از کار افتادگی، دغدغه مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی در لزوم توسعه پوشش بیمه‌ای این قشر شریف و زحمتکش است.

با توجه به اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی در حمایت از کارگران معزز تعاملات و رایزنی‌های گسترده این سازمان با نمایندگان مجلس منجر به تقدیم طرح اصلاح ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی به مجلس شورای اسلامی گردید و متعاقب آن در سیر تقنین این طرح در کمیسیون اصلی (اجتماعی)، سازمان تأمین اجتماعی با حضور کارشناسی مؤثر موفق به جلب نظر نمایندگان و ذینفعان شد و خوشبختانه پس از جلسات متعدد سرانجام طرح در جلسه شانزدهم آبان کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید.

امیدواریم با حمایت و پشتیبانی نمایندگان، این اصلاحیه به تصویب نهایی نمایندگان در صحن علنی مجلس نیز برسد که در صورت تصویب مجلس، تمام کارگران ساختمانی واجد شرایط، بیمه می‌شوند.

به گفته عباسی رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی خوشبختانه 150 کارگر ساختمانی به واسطه این نوع بیمه در نی‌ریز بازنشسته شده‌اند و تاکنون 26 کارگر فوت کرده‌اند.


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
رضاصمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
0
0
سلام چراپیگیری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی تاتاریخ21/1/1401راپیگیری نمی شود لطفن پیگیری شود
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها