تعداد بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۱۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳ - 2021 20 November
عرفان نظرآهاری
 زاده۱۷ مرداد ۱۳۵۳ در تهران، دارای مدرک دکتری در رشته‌ زبان و ادبیات فارسی، نویسنده و شاعر اهل ایران.

کتاب‌های او به زبانهای انگلیسی، فرانسه، ترکی، کردی، عربی، ژاپنی، ایتالیایی، آلمانی، سوئدی، و هلندی … ترجمه شده است. وی تاکنون جوایز بسیاری برده‌است، از جمله:جایزه ادبی پروین اعتصامی، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جایزه کتاب فصل و نیز لوح افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (ibby) در اسپانیا.

او یکی از نویسندگان کتاب «داستان صلح» است که در کره جنوبی به چاپ رسیده‌ است. این داستان تاکنون به ۱۰ زبان ترجمه شده‌ و به صورت موسیقایی با آهنگسازی محمد نصرتی منتشر شده‌ است. این اثر موسیقایی مورد حمایت سازمان یونسکو قرار دارد.

نظرآهاری همچنین نگارش پنج عنوان کتاب پژوهشی در ادبیات فارسی با موضوع‌هایی چون عشق، قناعت، عدالت طلبی، ستم‌ستیزی، ارزش زندگی، مرگ و هستی را در پیشینه‌ خود دارد و آثار متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از او منتشر شده‌است از جمله: راز مرواریدهای شهرزاد، در سینه‌ات نهنگی می‌تپد، پیامبری از کنار خانه ما رد شد، لیلی نام تمام دختران زمین است، جوانمرد نام دیگر تو، من هشتمین آن هفت نفرم، دو روز مانده به پایان جهان، روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس. نظرآهاری هم‌اکنون به تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی مشغول است.

نمونه آثار او:
- در و ديوار دنيا رنگی است. رنگ عشق. خدا جهان را رنگ كرده است. رنگ عشق؛ و اين رنگ هميشه تازه است و هرگز خشک نخواهد شد. از هر طرف كه بگذری، لباست به گوشه‌ای خواهد گرفت و رنگی خواهی شد، اما كاش چندان هم محتاط نباشی؛ شاد باش و بی‌پروا بگذر، كه خدا كسی را دوست‌تر دارد كه لباس‌اش رنگی‌‌تر است!
******
فرشته‌ به‌ زمين‌ آمد و از ديدن‌ آن‌ همه‌ فرشته‌ بی‌‌بال‌ تعجب‌ كرد. او هر كه‌ را كه‌ می‌‌ديد، به‌ ياد می‌آورد، زيرا او را قبلاً‌ در بهشت‌ ديده‌ بود اما نفهميد چرا اين‌ فرشته‌ها برای پس‌ گرفتن‌ بال‌هايشان‌ به‌ بهشت‌ برنمی‌گردند.

روزها گذشت‌ و با گذشت‌ هر روز فرشته‌ چيزی‌ را از ياد برد و روزی‌ رسيد كه‌ فرشته‌ ديگر چيزی‌ از آن‌ گذشته‌ دور و زيبا به‌ ياد نمی‌آورد؛ نه‌ بالش‌ را و نه‌ قولش‌ را.

فرشته‌ فراموش‌ كرد. فرشته‌ در زمين‌ ماند. فرشته‌ هرگز به‌ بهشت‌ برنگشت...
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها