تعداد بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۱۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ - 2021 20 November
شهرت هرت
ماجراهای تبعه موجاز
شَنیده کردم سرپرست وَزارت صنعت و تَجارت طالیبان گفتَه کرده: «زیادَه شدن قَیمتها ربطی بی اَمارت اسلامی ندارد و ریشه منطَقه‌ای و جهانی دارد.»

من نَدانم ما مردم چَه بدبختی داریم که اربابان وَلایت یَگانه تقصیری بی گردن نَمی‌گیرند و در روزی روشن دروغ مَی‌گویند.

همین نورالدین عزیزی بعد از استماع سخنان رؤسای اصناف این اتاق گفتَه کرده بود: «بی زودی نتیجه مروج کردن پول افغانی در خرید و فروش داخلی را عملاً شاهد اَستید و بار دیگر بی شما وعدَه مَی‌سپارم که بی مشکلات و پیشنهادات، رَسیده صورت خواهد گرفت.»

اما ما که نَظاره مَی‌کونیم روز بی روز بدبختیمان بیشتر مَی‌شود و دروغ‌های اربابان وَلایت و اَمارت بزرگتر.

اربابان این مملکت که دیگر از آن اَمارت سبقت مَی‌گیرند و رعیت جماعت را تقصیرکار مَی‌کونند و مَی‌گویند مردم برای رفعَ موشکَلات باید به خدا رو بَیاورند.

من نَدانم چَرا اینها بی عرضگی اربابان را بی گردن مردم مَی‌اندازند؟ من خودم در این وَلایت شاهدم که رعیت جماعت چقدر صبورند. حالا این بی جای دستَتان درد نکوند است؟ پس این همه ارباب مَی‌خواهیم چَکار کونیم؟

امتحان الهی که فقط شامل حال رعیت است! الان هم که گناه گَرانی بی گردن ما افتاد. معلوم نیست مردم این وَلایت چَه گناهی کرده‌اند؟

پس نکوند آن کشورهای غربی که از حالا مَی‌توانند برای ده سال پیش رویَشان برنامه بَریزند، از ما مسلمان‌ترند؟

فقط مَی‌توانم گفتَه کونم: «از خدا ترسان شوید». اگر اربابان خداترس بودند، جلوی رانت اقتصادی و زد و بند و... را مَی‌گرفتند و موشکلات معیشتی برای رعیت جماعت پیش نَمی‌آمد.
نجیب

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها