تعداد بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۱۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ - 2021 20 November
بادمجان غذایی بسیار مغذی است که به خاطر دامنه فوایدش برای سلامت شما و جنینتان نباید از خوردن آن صرف‌نظر کنید؛ ولی به شرطی که بیش از حد از آن استفاده نکنید. در این‌جا برخی از فواید کلیدی خوردن بادمجان (در حد اعتدال) در دوران بارداری را ذکر می‌کنیم.
محافظت از جنین در مقابل نقص عضو: به دلیل داشتن منابع غنی فولات، از بروز نقص مادرزادی جلو گیری می‌کند.

کمک به رشد جنین: بادمجان منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین C، ویتامین B کمپلکس، ویتامین A و ویتامین E می‌باشد که برای رشد جنین بسیار ضروری است. همچنین بادمجان حاوی مواد معدنی مثل پتاسیم، مس، منگنز و آهن است که به افزایش خون و تعداد هموگلوبین کمک شایانی می‌کند.

تنظیم دیابت بارداری: بادمجان به تنظیم دیابت بارداری و جلوگیری از بالا رفتن قند خون کمک می‌کند.

درمان یبوست و اختلال گوارش: بادمجان منبع فوق‌العاده ای از فیبر رژیم غذایی است که به کار کردن شکم کمک می‌کند و یبوست را به حداقل می‌رساند.

تقویت سیستم ایمنی بدن ( به شرطی که بادمجان با پوست مصرف شود.)

بادمجان سرشار از ناسونین است که به عنوان یک آنتوسیانین در پوست این گیاه وجود دارد. ناسونین خاصیت آنتی‌اکسیدان دارد که به خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد در بدن شما کمک و از خطر آسیب سلولی و دی‌ان‌ای در دوران بارداری جلوگیری می‌کند.

مصرف بادمجان سرشار از آنتی‌اکسیدان، به تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از خطر رشد عفونتها و بیماریها در این دوران خطیر کمک می‌کند. همچنین ناسونین از خطر اختلالات شناختی در نوزادان جلوگیری می‌کند.

کاهش کلسترول بد: باعث بهبود سلامت قلب و کاهش خطر سکته قلبی می‌شود.

درمان فشار خون: اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید، بادمجان یک عامل کاهنده فشار خون است.

در مصرف بادمجان و هیچ ماده غذایی در بارداری از حد اعتدال خارج نشوید و زیاده‌روی نکنید.

مصرف بادمجان در دوران شیردهی زیاد توصیه نمی‌شود؛ زیرا ممکن است نفخ آن باعث ناراحتی در نوزاد شود . پیشنهاد می‌شود اگر نوزاد کولیکی دارید، مصرف نکنید‌. در غیر این صورت می‌توانید با احتیاط میزان کمی را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. البته رفتار نوزادتان را بررسی کنید تا در صورت ناراحتی، آن را حذف کنید.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها