تعداد بازدید: ۵۳۴
کد خبر: ۱۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ - 2021 20 November
با هنرمندی استاد علی‌اکبر زهری‌زاده و به همت فروشگاه افق کوروش
اخیراً طرح بزرگی از تمثال سردار شهید قاسم سلیمانی بر یکی از دیوارهای شهر در خیابان قدس و نزدیک درمانگاه شهید فقیهی نقش بسته است.
با خبر شدیم این اقدام به همت فروشگاه افق کوروش و با هنرمندی استاد علی‌اکبر زهری‌زاده به انجام رسیده است.

مدیر افق کوروش نی‌ریز در مورد این ایده گفت: قصد داشتیم کاری ماندگار  انجام دهیم که در ذهن مردم بماند. چند مکان را نیز انتخاب کردیم ولی در نهایت این مکان را به دلیل اینکه بیشتر در مسیر عبور و مرور مردم بود انتخاب کردیم.

نظری ادامه داد: ‌جا دارد از آقای عباسی رئیس دفتر نماینده، سرهنگ شعبانی‌نیا فرماندهی سپاه، مهندس فرغت شهردار و مهندس خالقی که کمک کردند پروژه اجرایی شود تشکر کنم.

استاد علی اکبر زهری‌زاده درباره  نقاشی سردار سلیمانی گفت: یک سال قبل آقای نظری درباره نقاشی تصویر سردار سلیمانی  روی یکی از دیوارهای شهر با من صحبت کرده بود  ولی دیگر خبری نشد تا اینکه یک‌ماه پیش با من تماس گرفت و گفت  کار را شروع کنیم. برحسب اتفاق آقای حقیقت‌پور یکی از هنرجوهایم از دهمورد به نی‌ریز آمده بود و به من کمک کرد.

او ادامه داد: در مدت 10 روز این طرح را در ارتفاع اجرا کردیم. کار در ارتفاع و آن هم در ابعاد 5 در 6 متر سخت است. ما صبح و بعد از ظهر کار کردیم. حتی برخی شبها هم کار را ادامه دادیم. خودمان فکر نمی‌کردیم در این مدت کوتاه بتوانیم آن را اجرا کنیم.

زهری‌زاده از سختی کار نیز چنین گفت: ما طرح را در ارتفاع می‌زدیم و وقتی پایین می‌آمدیم مشخص نبود دقیق چه شده. می‌دیدم رنگ آن تیره است و مجبور می‌شدیم آن را دوباره رنگ کنیم. ولی به یاری خدا و روح سردار من نفهمیدم این طرح چگونه تمام شد. هنوز هم باورم نمی‌شود این طرح را خودم کشیده باشم؛ با این که سابقه زیادی در طراحی چهره دارم.  

وی ادامه داد: ‌از آقای نظری تشکر می‌کنم که همت داشتند و در حدود 20 میلیون تومان در این طرح سرمایه‌گذاری کردند. همچنین از آقای حسین زردشت تشکر می‌کنم که دیوار را در اختیار ما قرار دادند چون ساختمان متعلق به ایشان بود.

زهری زاده گفت: ماندگاری این نقاشی حداقل 10 سال است چون ما از بهترین رنگ روغن موجود در بازار استفاده کرده‌ایم.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها