تعداد بازدید: ۷۵۱
کد خبر: ۱۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ - 2021 18 November
در مدارس، مساجد و حسینیه‌ها به فکر نذر فرهنگی هم باشید
مهدی منفرد، نی‌ریزان فارس: 
ساختمان کتابخانه‌های احمد نی‌ریزی و حوزه علمیه امام صادق با حضور منوچهری مدیر کل کتابخانه‌های استان، هدایت فرماندار و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

در روز چهارشنبه 26 آبان‌ماه ساختمان کتابخانه عمومی احمد نی‌ریزی در محل زینبیه نی‌ریز واقع در خیابان صدوقی به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نی‌ریز ضمن تشکر از خیرینی که در راه‌اندازی کتابخانه احمد نی‌ریزی کمک کردند گفت: این کتابخانه دارای 24 هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف می‌باشد که از سال 1377 تاکنون جمع‌آوری شده است.

امیدوارم افتتاح این کتابخانه آغازی باشد برای افتتاح کتابخانه‌های دیگر شهرستان مخصوصاً در شهر و بخشهای قطرویه، پشتکوه و سایر نقاط شهرستان.

علی‌اکبر عابدین‌نژاد ضمن تشکر مجدد از خیرین از آنها درخواست نمود در کنار مدارس، مساجد و حسینیه‌ها به فکر نذر فرهنگی هم باشند.
فرماندار نی‌ریز با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و بسیج گفت: باید در نظر داشت که این محله یکی از محلات بزرگ شهرستان است و از ادارات می‌خواهیم در این محله در زمینه کارهای فرهنگی کمک کنند.

هدایت خطاب به مدیر کل کتابخانه های استان گفت: تمرکز کتابخانه‌های ما در مرکز شهرستان است و ما در نقاط روستایی و بخش قطرویه کتابخانه نداریم.

در مورد بخش قطرویه به کمک یکی از بنگاه‌های اقتصادی شهرستان قرار است ساختمان کتابخانه ساخته شود. اما نیاز است تا کتابخانه سیار جهت روستاها راه‌اندازی شود.

در بخش پشتکوه هم ساختمان کتابخانه استیجاری می‌باشد.

فرماندار ادامه داد: مردم نی‌ریز در حوزه امور خیر پیشقدم هستند اما بیشترین خیرات و موقوفات مردم مربوط به امام حسین(ع) است و همانطور که قیام این امام بزرگوار برای آگاهی و امر به معروف و نهی از منکر بود از مردم می‌خواهیم در این زمینه نیز موقوفاتی داشته باشند.
روح‌اله منوچهری مدیر کل کتابخانه‌های استان در این مراسم گفت: کتابخانه عمومی یک نهاد عمومی غیردولتی است که وظیفه خدمات‌رسانی دارد اما منابعی برای ساخت کتابخانه نداریم. کتابخانه احمد نی‌ریزی از زمان افتتاح تاکنون خانه به دوش بود اما امروز خوشبختانه صاحب یک مکان خوب شده است.

منوچهری ادامه داد: از لحاظ سرانه فضای کتابخوانی وضعیت نی‌ریز خوب است اما بیشتر فضاها در مرکز شهرستان متمرکز است. امیدواریم در آینده نزدیک کتابخانه شهر قطرویه و روستاهای بزرگ راه‌اندازی شود.

در این مراسم  با اهداء لوح تقدیر و شاخه گل از خیرین تقدیر شد.

در ادامه مسئولان با حضور در کتابخانه حوزه علمیه امام صادق ساختمان این کتابخانه را نیز افتتاح کردند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در این زمینه گفت: این کتابخانه به همت آیت‌ا... سیدمحمد فقیه راه‌اندازی شده و دارای منابع زیادی از جمله چندین نسخه کتاب خطی می‌باشد که آیت‌ا... فقیه حاضر نشدند آنها را به میراث فرهنگی بدهند و می‌توان به عنوان منابع مهم در این کتابخانه استفاده کرد و از مدیر کل کتابخانه‌ها می‌خواهیم یک دستگاه اسید زدا برای حفظ و نگهداری این نسخ در اختیار ما قرار دهند.

عابدین‌نژاد در ارتباط با این کتابخانه گفت: کتابخانه حوزه علمیه امام صادق  دارای17000 جلد کتاب به متراژ 1800 مترمربع در سه طبقه است که فعلاً یک طبقه از آن راه‌اندازی شده که حدود 850 مترمربع می‌باشد و قرار است به صورت مشارکتی اداره شود. یعنی تمام تجهیزات، کتابها و کتابداران با خود کتابخانه است و از طرف اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نی‌ریزکارهای پشتیبانی، اهداء کتاب و نشریه، طبقه‌بندی و... داده شود.









نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها