تعداد بازدید: ۸۸۶
کد خبر: ۱۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲ - 2021 15 November
نمایشگاه نقاشی غلامرضا محسن‌زاده روز دوشنبه 24 آبان در نگارخانه زنده یاد رجبی گشایش یافت.
روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی: در این آئین که برخی از مسئولان ادارات، هنرمندان و فرهنگوران نی‌ریز حضور داشتند از آثار او تجلیل شد.

این نمایشگاه شامل 38 اثر نقاشی با تکنیک آبرنگ با موضوع آداب و رسوم، فرهنگ و معماری سنتی ایران است که تا اول آذرماه عصرها از ساعت 16 تا 20 با رعایت دستورات بهداشتی میزبان دوستداران هنر خواهد بود.

گفتنی است غلامرضا محسن‌زاده در سال ۱۳۳۹ در خانواده‌ای فرهنگی در نی‌ریز زاده شد. 

وی که دبیر بازنشسته هنر مدارس راهنمایی می‌باشد، نقاشی را نخست به طور خود آموخته آغاز کرد و از سال 1352 در مدرسه استعدادش توسط معلمش زنده‌یاد عبدالجواد فتاحی اهل اصفهان کشف شد و به استاد سید محمد مدنی استاد مطرح آبرنگ ایران که آن زمان در نی‌ریز خدمت می‌کرد معرفی شد، از آن پس به طور حرفه‌ای رشته آبرنگ را نزد استاد مدنی در اصفهان با طی مسیر طولانی تا سن 13 سالگی دنبال کرد و بعدها از محضر اساتید سرشناسی چون یرواند نهاپتیان از اهالی ارمنی اصفهان بهره گرفت و در سال 1354 حائز مقام اول نقاشی آموزشگاه‌های فارس شد.

محسن‌زاده بیش از ۴۰ سال است به طور تخصصی در رشته نقاشی آبرنگ فعالیت دارد و تاکنون بیش از 20 نمایشگاه انفرادی را در تهران، اصفهان، شیراز، رفسنجان، استهبان و نی‌ریز و ... برگزار کرده و در نمایشگاه‌های گروهی متعددی شرکت داشته است.
وی در بسیاری از جشنواره‌های ملی و استانی حائز مقام شده است، بیشتر آثارش روایتگر فرهنگ عامه، آداب و رسوم محلی و سنتی، ثبت آثار قدیم معماری و اماکن تاریخی ایران است که برخی از این آثار توسط ایرانیان مقیم خارج از کشور خریداری شده است.
ایشان علاوه بر آبرنگ در رشته‌های رنگ و روغن، سیاه قلم، مداد رنگ و... به صورت حرفه‌ای کار کرده و هنرجویان بسیاری را تعلیم و آموزش داده است که اکنون از چهره‌های موفق ایران هستند.
برخی از آثار محسن‌‌زاده به عنوان طراح روی جلد در برخی کتابها به چاپ رسیده است، علاوه بر این مصاحبه‌های تلویزیونی و رادیویی و مطبوعاتی بسیاری را در کارنامه هنری خود دارد.








نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها