تعداد بازدید: ۴۱۹
کد خبر: ۱۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ - 2021 14 November
راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
سامانه پیامک: 1808 800 917 1000
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

شهرداری نی‌ریز - امور آبفا 
برخی درپوشهایی که کف خیابان برای فاضلاب گذاشته‌اند، شل شده و خودروها که از روی آن رد می‌شوند، صدای ناهنجاری ایجاد و آسایش خانه‌های اطراف آن گرفته می‌شود. بخصوص در بولوار سرداران روبروی بریدگی دوم، نرسیده به انتقال خون. نیمه شب که سکوت همه جا را فرا گرفته و سرعت ماشینها زیاد است، انگار یک آهن را از 50 متری روی زمین پرت می‌کنند. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ امور آبفا:
ضمن عرض سلام خدمت همه همشهریان محترم، در رابطه با سر و صدای ایجاد شده به دلیل لقی درِ منهولهای فاضلاب در سطح شهر و درخواست رفع عیب آنها، بایستی اعلام گردد که شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر نی‌ریز تاکنون از طرف پیمانکار به شرکت آب و فاضلاب تحویل نشده است و رفع عیب و صداگیری درِ منهولها از وظایف پیمانکار است. در عین حال اگر درِ منهول‌های فاضلاب در هر نقطه از شهر باعث ایجاد صدا می‌شود، مردم شریف شهر نی‌ریز می‌توانند نشانی محل را به تلفن 122 حوادث آب نی‌ریز اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری لازم جهت رفع مشکل به عمل آید.

امور آبفا
تاکنون افراد نمونه زیادی در عرصه صنعت، کشاورزی، تحصیلی و... معرفی و از آنها تقدیر شده است.

با بررسی افراد نمونه در شهرستان نی‌ریز در مصرف بهینه و استفاده درست از آب و تقدیر و معرفی آنها، می‌توان مردم را تشویق به صرفه‌جویی و از مصرف بی‌رویه جلوگیری کرد.

پاسخ امور آبفا:
ضمن تشکر از پیشنهاد شما همشهری محترم، در گذشته این روش در دستور کار شرکت آبفا استان فارس قرار داشت و تعدادی از مشترکان محترم آب شهر نی‌ریز هم هدایایی از طرف آبفا دریافت کردند. در حال حاضر نیز مشترکانی که الگوی مصرف 15 مترمکعب در ماه را رعایت می‌کنند، هزینه حداقلی آب را پرداخت می‌کنند و هر قدر مشترک آب بیشتری را مصرف کند، به صورت تصاعدی هزینه بیشتری را می‌پردازد و این روش به نوعی تشویق برای مشترک رعایت کننده الگوی مصرف و جریمه برای مشترک پرمصرف می‌باشد.

اما حتماً این پیشنهاد خوب شما به شرکت آبفا استان فارس ارجاع خواهد شد.

صمت
موضوع حواله‌های سیمان خاکستری چیست؟ آیا به صرف و منفعت سهامداران یا خود کارخانه و یا به سود مردم شهر است؟ چه کسانی این حواله‌ها را صادر و به چه کسانی می‌فروشند و در ضمن چه کسانی هم مجوز خرید دارند؟

پاسخ صمت:
با سلام، جواب بخش اول تا سوم پیام را از هیئت مدیره شرکت دریافت نمایید. خریدار حواله‌ها صاحبان پروانه کسب مصالح فروش خرده و عمده، صاحبان پروانه ساختمانی معتبر، انبوه‌سازان، پیمانکاران طرح‌های عمرانی و تولیدکنندگان بتن، تیرچه و بلوک و موزائیک و... هستند که دارای کد نقش از سامانه جامع تجارت می‌باشند.

توزیع برق
1- لطفاً روشنایی کوچه فرعی روبروی 16 سرداران به سمت کوچه شهید اکتسابی را تأمین کنید. این کوچه 10متری روشنایی ندارد.
2- اکثر لامپهای روشنایی سر چهارراه واقع در خیابان نبوت و بلوار ولایت سوخته است. همچنین ورودی شهرک جمال‌آباد از سمت چهارراه فاقد روشنایی و تاریک است. لطفاً بازدیدی انجام دهید و روشنایی را اصلاح کنید.

پاسخ توزیع برق:
1- طی بازدید همکاران این مدیریت در خصوص روشنایی کوچه ۱۶ بولوار سرداران، با توجه به این که محل مورد تقاضا بر روی بولوار سرداران قرار دارد، لذا روشنایی رفوژ وسط بولوار تأمین کننده روشنایی معابر دو طرف بولوار می باشد و امکان نصب چراغ جدید در محل مذکور نمی‌باشد. 
2- در مورد روشنایی چهارراه خیابان نبوت بولوار ولایت، پس از تخصیص اعتبار لازم، این مدیریت با مشارکت شهرداری تأمین روشنایی بولوار ولایت را انجام می‌دهد.

ستاد کرونا
لطفاً شلوغی داخل سرویس رفت و آمد کارخانه ..... را پیگیری کنید. 60 نفر داخل یک سرویس کوچک در این وضع کرونا؟

پاسخ ستاد کرونا:
موضوع پیگیری و تذکرات لازم داده خواهد شد.

فرمانداری - شورای اشتغال
آیت‌ا... خامنه ای:
با مردم صادقانه حرف بزنید/ با فساد و مفسد بی‌امان مبارزه کنید.
اکنون که دولت جدید بر سر کار آمده و در آن بحث تعارض منافع و مبارزه با استخدام‌های فامیلی بسیار مطرح شده است، آیا قرار نیست به مسائل استخدامی در ..... رسیدگی کنید؟ افراد خاصی که حتی بدون مدرک دیپلم و مدارک غیر مرتبط به شغل استخدامی، فقط به خاطر این که از نزدیکان مسئولان بوده‌اند، در این شرکتها استخدام شده‌اند.
وقتی در سیستمی به فسادها رسیدگی نمی‌شود، این شائبه به وجود می‌آید که ناظران از احوال فاسدان با خبر هستند؛ اما اراده رسیدگی ندارند!

پاسخ فرمانداری:
به اطلاع می‌رساند که استخدام صورت گرفته در سازمانهای مورد نظر بر اساس آگهی جذب نیرو از طریق روزنامه‌های کثیر‌الانتشار اعلام و با برگزاری آزمون و مصاحبه صورت گرفته است. 
ضمن این که تعدادی از نیروهای شرکت تحت نظر پیمانکار هستند که پیمانکار مربوطه به صورت مستقل اقدام به جذب نیرو نموده است.

منتقد محترم
انتقاد شما در مورد نوبت‌دهی تعویض پلاک در اختیار فرماندهی انتظامی قرار گرفت. خبر آن را در صفحه 4 مطالعه کنید.

فرمانداری
چرا قرارداد بین اداره راه و شهرسازی و شهرداری برای آسفالت مسکن مهر و شهرک جمال‌آباد هنوز اجرایی نشده است؟

پاسخ فرمانداری:
با سلام و احترام، آسفالت معابر خاکی مسکن مهر و پاکسازی جداول دفع آبهای سطحی آن منطقه در حیطه وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان فارس است و قرارداد منعقده بین شهرداری و آن اداره کل تا این تاریخ به دلیل طولانی بودن فرآیند قانونی به رغم پیگیری‌های مکرر هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. بدیهی است پس از طی تشریفات قانونی لازم، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
سال گذشته پیشنهاد دادیم در پیچ اول لای‌رز یک محافظ یا نرده 50 متری نصب کنید و تابلو اخطار قرار دهید تا حادثه‌ای رخ ندهد. اما متأسفانه در همان محل چندین خودرو واژگون شد.

راه و شهرسازی
گردنه لای‌رز یک مسیر پر پیچ و خم و باند جدید نیز سراشیبی تندی دارد که در سال تلفات زیادی می‌دهد. یک مسیر از طرف سمت چپ روستای سروویه هست که می‌شود به آن طرف متصل کرد. از شما خواهشمندم که این مسیر را کارشناسی کنید.

نی‌ریزان فارس
سلام، خب نجیب! از این که گردنه لای‌رز را گردنه مرگ نامگذاری کردی دستت درد نکند. باید بروی کنده‌کاری کنی و تابلو خودت را بزرگ نوشته کنی که به خاطر نام ابوالفضل و اشک مادرت رعایت و احتیاط کن. به خاطر نام ابوالفضل واشک مادرت آهسته و دنده یک حرکت کن، نه با سرعت زیاد. از دور سرعت را کم کن.

یا می‌توانی به آنجا بروی و پلیس شوی، با دست علامت هشدار بدهی و جان مردم را نجات دهی که ثواب زیادی دارد. 

باید خود راننده‌ها رعایت کنند. علت رعایت نکردن در شب، خستگی زیاد راننده است. باید شب را جایی بگذرانند و صبح روز بعد برگردند؛ مگر چه می‌شود؟ 

اگرترمز و لاستیک و ... تریلر و اتوبوس و ماشین سنگین خراب باشد، خرجش نمی‌کنند. از فشار گرانی خودشان با وسایل دست دوم درست می‌کنند.

نجیب؛ سلام عرضَه مَی‌کونم. بالاخره یَکی پَیدا شد درددلی با من کوند. اما من برای یَک لقمَه نان هر روز از صبح تا شب باید بی دنبال کندَه‌کاری روان شوم. چَطور مَی‌توانم بیایم بی این پیشنهاد تو هم وَلایتی عمل کونم؟ امید دارم یَک پیدر بیامرزی بَیاید و این تابلو را نوشته و نصب کوند.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- شهرداری نی‌ریز
- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
- راه و شهرسازی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها