تعداد بازدید: ۱۰۵۹
کد خبر: ۱۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ - 2021 08 November
محمدجمال سحرخیز دارای دکترای تولید و فرآوری گیاهان دارویی در بین دانشمندان ۲ درصد برتر جهان قرار گرفت.
بر پایه اعلام سایت دانشگاه شیراز رتبه‌بندی 35 دانشمند این دانشگاه براساس وضعیت استنادات در سال 2020 ارائه شده است.

سحرخیز متولد نی‌ریز در سال 1357 می‌باشد و پدرش زنده‌یاد احمد سحرخیز کارمند بهداری شهرستان نی‌ریز بود.

او با رتبه 2 در مقطع دکترای تخصصی (Ph.D.) دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد، از این زمان دانشگاه شیراز پس از بررسی سوابق علمی- پژوهشی و ارائه سمینار، وی را به مدت 4 سال بورسیه نمود. 

نامبرده قبل از اتمام دوره دکتری به مدت 6 ماه با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور انجام مطالعات تحقیقاتی تکمیلی به کشور استرالیا و دانشگاه UTAS سفرکرد و سرانجام در بهمن‌ماه 1385 از رساله دکترای خویش با تخصص کشاورزی، تولید و فرآوری گیاهان دارویی دفاع و رشته تولید و فرآوری گیاهان دارویی را در دانشگاه شیراز تأسیس نمود.

در خبر سایت دانشگاه شیراز آمده است:
براساس شاخص‌های استنادی استاندارد ازسوی الزویر در سال 2020، ۳۵ عضو هیأت‌علمی دانشگاه شیراز در شمار دانشمندان ۲درصد برتر جهان قرار گرفتند.

برپایه پژوهشی که از سوی دانشمندان دانشگاه استنفورد، روی داده‌های اسکوپوس انجام شده و در تاریخ ۱۹اکتبر ۲۰۲۱ ، فهرست ۱۰۰هزار دانشمند پراستناد در تمامی رشته‌ها و نیز ۲درصد برتر حوزه‌های علمی شناسایی و معرفی شدند که ۳۵ تن از اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه شیراز، در فهرست دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

گفتنی ا‌ست، الزویر یک پایگاه داده با بیش ‌از صد هزار دانشمند برتر ایجاد کرده است که اطلاعات استاندارد شده در زمینه‌ی استنادها، h-index، استناد به مقالات و یک شاخص ترکیبی را ارائه می‌دهد. این پژوهش دانشمندان را در ۵ حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶رشته طبقه‌بندی کرده است. شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی نیز، انتشار حداقل ۵ مقاله در یکسال بوده است.

نوشتنی است سحرخیز دارای 140 مقاله علمی- پژوهشی و ISI است که 94 مورد از مقاله‌های ذکر شده ISI می‌باشد.
 
وی همچنین 150 مقاله برای سمینارهای علمی داخلی و بین‌المللی ارائه کرده است.


 


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها