تعداد بازدید: ۴۷۳
کد خبر: ۱۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ - 2021 07 November
سرمقاله
غلامرضا شعبانپور / مدیر مسئول
متأسفانه در هفته گذشته واژگونی تریلر در گردنه لای‌رز فاجعه آفرید و خانواده‌ای را داغدار و بدون سرپرست  و جوانی 18 ساله را مصدوم کرد.

بعد از فاجعه سقوط سربازان که19 کشته و 36  مجروح و معلول بر جای گذاشت، رهبری، رئیس جمهور و همه مقامات خواهان حل مشکل این گردنه شدند. اما به رغم گذشت 5 سال هنوز باند دوم افتتاح نشده و امروز و فردا می‌شود! تا کی باید جانها گرفته شود و معلول و مصدوم بیافریند؟ کودکان و نوجوانانی را یتیم و زنانی را بی‌همسر کند؟ به راستی گوش شنوایی در وزارت راه وجود دارد و همچنین در اداره‌کل راه و شهرسازی فارس؟! وظیفه سازمانی و اولویت‌بندی پروژه‌های این وزارتخانه چیست؟ چقدر باید داد زده شود؟ 57 روز پیش (21 شهریور 1400) خطاب به وزیر تیتر زدیم «آقای وزیر! گره کور لای‌رز کی باز می‌شود؟» سال گذشته در تاریخ  22 آبان‌ماه 1399 نائب رئیس مجلس و جمعی از نمایندگان و مقامات کشوری و استانی  به دعوت نماینده مجلس، جلسه‌ای چند ساعته با شورای اداری مشترک شهرستانهای نی‌ریز، استهبان و بختگان در فرمانداری نی‌ریز تشکیل دادند و  مقرر شد این گردنه در دهه فجر 1399 افتتاح شود که نشد! همین تازگی در 9 آبان جمعی از کارشناسان اداره‌کل راه و شهرسازی فارس آمدند و با فرماندار جلسه گرفتند و رفتند تا در استان تصمیم بگیرند؛ اما هنوز خبری نیست.

... ضعف در کجاست؟ در بی پولی است؟ در مدیریت است؟ خروجی این همه تعلل تاکنون جز تلفات انسانی و اقتصادی چه بوده است؟

 آقای وزیر راه و شهرسازی!

آقای استاندار!

 آقای مدیر کل راه و شهرسازی فارس! 

به آمارهای زیر توجهی عمیق کنید:

 از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا پایان ۱۳۹۹، ۵۰ نفر در گردنه لای رز کشته و ۱۳۵ نفر مجروح شده‌اند!! در ۳ ماه اخیر، یعنی مرداد، شهریور، مهر و دهه اول آبان ۱۵ مورد تصادف با دو کشته  و ۱۷ مصدوم رخ داده است!! درحالی که گفته می‌شود دلیل عدم افتتاح باند دوم این گردنه نصب‌نشدن علائم هشدار دهنده است. اخیراً هم در جلسه ستاد ترافیک گقته شده باند دوم 3  ایراد فنی دارد (به خبر درج شده در صفحه سوم همین شماره مراجعه فرمایید). آیا سزاوار است همچنان شاهد مرگ  انسان‌ها باشیم و به دنبال آن شاهد بی سرپرست شدن خانواده‌ها، یتیم شدن خردسالان و نوجوانان و برجای ماندن معلولان و مصدومینی که باید عمری ویلچرنشین شوند!
به امید آنکه هر چه سریعتر این مشکل حل شود.انشاا...

شاد و سالم و موفق باشید
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها