تعداد بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۱۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ - 2021 07 November
اتاق مشاوره
دکتر جواد فرزانفر/ مشاور و استاد دانشگاه
پرسش:
سلام. شب خواستگاری با کسی که به خواستگاریت آمده باید درباره چه حرف زد؟
پاسخ:

با سلام. از این که به نشریه خودتان اعتماد کردید و مسئله خود را با ما در میان گذاشتید متشکریم.

به طور کلی هر انسانی که می‌خواهد ازدواج کند، از همسر آینده خود یک سری توقعات و انتظارات دارد. بهتر است شما یک کاغذ بردارید و لیستی از آن انتظارات را بنویسید و برای آنکه روشن‌تر شود، برای هر اولویتی چند خطی توضیح دهید. هر چه بتوانید به اولویت‌های اساسی بپردازید ثمر‌بخش‌تر است. به دیگر سخن، این لیست نباید بسیار طولانی و خسته کننده باشد. چندین‌بار آن را بخوانید تا تسلط کافی بر روی آن داشته باشید به گونه‌ای که در شب خواستگاری لیست را کنار بگذارید. توصیه می‌شود در حین گفتگو به تدریج در مورد اولویت‌های خود صحبت کنید. به طرف مقابل اجازه بدهید در مورد خواسته‌های شما بیشتر سؤال کند تا موضوع برایش روشن‌تر گردد.

ما در این شرایط با دو نوع مسئله روبرو هستیم:
1- مسائل خط قرمزی 2- مسائل سلیقه‌ای.
خط قرمزی‌ها، موضوعاتی هستند که برای ما بسیار مهم و حتی مقدسند و هرگز به کسی اجازه نمی‌دهیم از آن تجاوز کند و آنها را زیر پا بگذارد. بهتر است خیلی روشن و با آوردن مثال و مصادیق مشخص، قاطعانه و در عین حال با آرامش و متانت این مسائل را روشن کنید. 

سلیقه‌ای، مسائلی هستند که خط قرمز شما نیستند و اگر طرف مقابل آنها را انجام دهد خوشحال می‌شوید اما اگر با دلیل منطقی برای شما توضیح بدهد که چرا به گونه‌ای دیگر عمل می‌کند ناراحت نمی‌شوید. 

به یاد داشته باشید در صورت ازدواج، هر چه بر روی مسائل سلیقه‌ای اصرار و پافشاری کنید، ناخودآگاه در دل همسرتان مسائل خط قرمزی را زیر سؤال می‌برید و آنها را سست بنیاد و شکننده می‌کنید. پشنهاد می‌شود در شب خواستگاری، با مسائل خط قرمزی شروع کنید و خوب که در این رابطه موضوع روشن شد، به مسائل سلیقه‌ای بپردازید.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها