تعداد بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۱۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ - 2021 07 November
راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
سامانه پیامک: 1808 800 917 1000
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

جهاد کشاورزی
شهرهای اطراف ما از جمله داراب، فسا و جهرم، همه مرکز تحقیقات کشاورزی دارند و انواع درختها و گندم و جو را با کار تحقیقاتی انجام و رقم مرغوب را به کشاورزان معرفی می‌کنند. 

اما متأسفانه جهاد کشاورزی نی‌ریزمحروم از مرکز تحقیقات است. 

پاسخ جهاد کشاورزی:
با سلام، مراکز تحقیقاتی مختص یک شهرستان نیست و هر مرکز چندین شهرستان را پوشش می‌دهد.

البته ما هم مدتها است متقاضی ایستگاه تحقیقات شوری و ایستگاه تحقیقاتی انار هستیم که متأسفانه به دلیل عدم صدور مجوز توسعه ساختار اداری، نه تنها برای شهرستان، بلکه برای سایر مناطق موافقت نشده است.

در خصوص زراعت هم ما سطح پایینی داریم و از ظرفیت ایستگاه تحقیقات داراب و مرکز فارس استفاده می‌کنیم.

علاوه بر این که طرح محققین معین در همه شهرستانها شکل گرفته و از ظرفیت و توان متخصصان امر بهره‌برداری می‌شود که این شهرستان نیز به ۱۶پهنه کشاورزی تقسیم شده و برای هر پهنه یک محقق جهت همراهی با همکاران و بررسی مشکلات‌، نظارت و توصیه‌های فنی و ارائه یافته‌های جدید کشاورزی در نظر گرفته شده است.

شهرداری نی‌ریز
1- از وعده‌های شما برای آسفالت و تمیز کردن جداول خیابانهای مسکن مهر و شهرک جمال‌آباد چندین ماه می‌گذرد؛ ولی هیچ اقدامی صورت نگرفته است. باتوجه به شروع فصل بارندگی، آیا نمی‌خواهید برای ساکنان منطقه کاری انجام دهید؟

2- چرا سرویس بهداشتی واقع در کوچه کنار بانک تجارت زنانه و مردانه ندارد؟ واقعاً صحنه بدی است. لطف کنید پیگیری نمایید.

3- ما در یکی از کوچه‌های محله امام مهدی (بولوار فرهنگ، کوچه شماره 1 یا خیابان امام مهدی آخرین کوچه قبل از کوچه کتابخانه عمومی، انتهای کوچه سمت چپ و بعد سمت راست) ساکن هستیم. همسایه روبرو با نصب چندین اعلامیه و ریختن سنگ و بلوک، مانع پارک اتومبیل در کنار دیوار منزلش می‌شود و حتی با تندی و پرخاش و تهدید به پنچری و برخورد فیزیکی، باعث تشنج و مزاحمت می‌شود. لذا برای جلوگیری از هر گونه بحث و نگرانی و حوادث احتمالی، راهکار قانونی را ارائه فرمایید.

4- چرا پمپ گاز شهرداری از ساعت ۹ شب به بعد تنها یک پمپ را روشن می‌گذارد؟ باید یک ساعت بایستیم و وقتی اعتراض می‌کنیم، می‌گویند شهردار گفته است. انصاف نیست یک خودرو نیسان که راننده‌اش باید شب تا صبح رانندگی کند، یک ساعت در صف گاز معطل شود.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخهای زیر از مدیران واحدهای شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌گردد.

در ضمن یادآوری می‌شود سامانه ۱۳۷ شهرداری نی‌ریز از سالها پیش با هدف ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت و رفع مشکلات و معضلات شهری از طریق مدیریت غیر‌مستقیم مردم در شهر و دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان با رویکرد خدمات‌رسانی مطلوبتر به شهروندان راه‌اندازی شده است.

این سامانه به لحاظ ماهیتی جزو سامانه‌های خدماتی است که به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری و با انتقال مسائل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و تسریع در حل مشکلات می‌گردد.

در همین راستا فرآیندهای کاری در این سامانه به نحوی طراحی و برنامه‌ریزی شده است که در کوتاه‌ترین زمان درخواستهای شهری به حق شهروندان نی‌ریزی در حد ممکن اجابت و مشکلات روزمره ایشان مرتفع می‌گردد.

در پایان از همه همشهریان عزیزمان تقاضامندیم تمامی‌نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات، مشکلات و سؤالات خود را از طریق این سامانه باما در میان بگذارند.

شهردار محترم شهر نی‌ریز، جناب مهندس فرغت
1- همان گونه که قبلاً نیز مکرراً به آگاهی رسیده، آسفالت معابر خاکی مسکن مهر و پاکسازی جداول مورد اشاره جنابعالی در حیطه وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان فارس است و قرارداد منعقده بین شهرداری و آن اداره کل تا این تاریخ هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. بدیهی است پس از طی تشریفات قانونی لازم، عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

معاونت محترم خدمات شهری شهرداری، آقای حاجی‌محمدی
2- ضمن تشکر از شما شهروند گرامی، سرویس بهداشتی مذکور در حال تعمیر و رفع نقص می‌باشد و در اسرع وقت رفع اشکال می‌گردد.

3- به اطلاع شهروند گرامی می‌رساند استفاده اختصاصی از معابر عمومی ممنوع بوده و هیچ کس نمی‌تواند ادعای مالکیت آن را نماید. پیرامون جلوگیری از پارک خودروهای مالکین مجاور، در صورتی که مزاحمتی برای ورود و خروج درِ پارکینگ و ورودی ساختمان  ایجاد ننماید، حق تقدم با اولین خودرو پارک شده در محل می‌باشد. موضوع بررسی و در صورت تخلف، در اسرع وقت اعمال قانون می‌گردد.

مسئول محترم جایگاه سوخت CNG شهرداری، آقای کارآزما
4- با سلام خدمت شما شهروند گرامی، به اطلاع می‌رساند پمپ گاز مجموعه شهرداری نی‌ریز از ساعت 22:30 به بعد و به دلیل کم بودن مشتری و فقط به جهت رفاه همشهریان عزیز، تنها با یک دیسپنسر فعالیت می‌نماید. بدیهی است به دلیل هزینه‌های بسیار بالای تعمیر و نگهداری تجهیزات جایگاه مذکور، این تصمیم اجتناب ناپذیر است.

لازم به ذکر است در این جایگاه ارائه خدمات به همشهریان عزیز در مواقع تعویض شیفت کارکنان، حداکثر به مدت بیست دقیقه متوقف می‌باشد.

شایان ذکر است در صورت الزام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه نی‌ریز به عدم تعطیلی سایر جایگاه‌های CNG شهر، قطعاً خدمات ارائه شده توسط جایگاه شهرداری نیز کیفیت مطلوبتری خواهد داشت. در اینجا جا دارد از سعه صدر همه همشهریان عزیز که ما را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری می‌نمایند، تقدیر و تشکر به عمل آوریم.

میراث فرهنگی - شهرداری نی‌ریز - هیئت امناء مسجد جامع کبیر - اوقاف
چرا مسجد جامع کبیر را ساماندهی نمی‌کنید؟

جلوی این بنای تاریخی، ساختمان پایگاه را چندین سال است که می‌خواهید جابه‌جا کنید؛ اما نمی‌کنید. 

پشت مسجد تبدیل به خرابه شده است و نورپردازی شب آن خیلی ضعیف است. تا حالا با خود فکر کرده‌اید اگر همین مکان در شیراز که خیر، حتی در استهبان بود، به بهترین شکل ممکن زیبا‌سازی شده بود؟

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
یکی از بزرگترین پروژه‌های بازآفرینی طول تاریخ شهرداری نی‌ریز، شامل سنگفرش سواره‌رو خیابان امام مهدی(عج) در حد غرب مسجد تاریخی جامع کبیر، بهسازی پیاده‌روهای معبر مورد اشاره، نورپردازی و تصویر‌سازی و جداره‌سازی ابنیه پیرامونی مسجد با بهره‌گیری از فاخرترین طرح و با کیفیت‌ترین مصالح ممکن و همچنین پوشش کانال حد شرق مسجد که مقدمه‌ای برای بهسازی آن منطقه است، توسط شهرداری نی‌ریز در حال انجام است.

پاسخ اوقاف:
با سلام، در مورد مسجد جامع کبیر، بر اساس قانون و آئین‌نامه، از وظایف هیئت امناء مسجد می‌باشد. در صورتی که هیئت امنا ندارند، با مراجعه به اداره وتحویل فرم و ارائه مدارک، نسبت به انجام وظیفه خود اقدام نمایند.

مسجد جامع کبیر مربوط به میراث فرهنگی می‌باشد و ساماندهی ساختمان و هر گونه جابه‌جایی با میراث فرهنگی است و کلیه کارها و پیگیریها از وظایف هیئت امناء می‌باشد.

آموزش و پرورش
1- دانش‌آموزان دختر روستای حسن‌آباد پشتکوه مجبورند از ساعت 7 صبح با مادرشان در جاده منتظر خودرو و سرویس باشند تا به مدرسه بروند. لطفاً برای دانش‌آموزان روستاها که به علت نبود خدمات سرویس مدارس مجبورند در سرما منتظر خودرو باشند، خدمات ارائه بدهید.

2- لطفاً به مدرسه ..... بگویید گزارش هزینه دریافتی از 300 دانش‌آموز این مدرسه را منتشر کند. همچنین از این پول حداقل برای دانش‌آموزان اینترنت خریداری نماید.

پاسخ آموزش و پرورش:
1- پاسخ آموزش ابتدایی:
لطفاً به حوزه معاونت آموزش مراجعه نموده و درخواست خود را ارائه فرمایید تا در شورای ساماندهی مطرح شود. 

2- پاسخ آموزشگاه .....:
گزارش به انجمن و شورای مدرسه ارائه شده است. در صورتی که شخصی ابهامی دارد، به آموزشگاه مراجعه نماید.

تبلیغات اسلامی - اوقاف
مسجد ابوالفضل واقع در ابتدای گردنه لای‌رز خیلی تغییر کرده و وضعیت خوبی ندارد. لطفاً رسیدگی کنید.

پاسخ تبلیغات اسلامی:
با سلام، ضمن تشکر و خدا قوت و قدردانی از هئیت امناء مسجد، اگر بررسی بفرمایید، وضعیت مسجد بحمدا... خوب است و جهت مناسبتر شدن و حتی آماده شدن آن مجموعه به عنوان مجموعه بسیار عالی که خدمات رفاهی مناسبی به شهروندان و مسافران داده شود، به جد در دستور کار ستاد اقامه نماز اداره تبلیغات اسلامی قرارگرفته و تاکنون چندجلسه با برخی از ادارات و نهادها برگزار شده و در حال پیگیری است که ان‌شاءا... نتایج آن دراولین فرصت ارائه خواهد شد. البته اگر عزیزمان موارد مورد نظرشان را بیان کرده بودند، مناسبتر بود. در عین حال از پیشنهادات و نظرات شهروندان ارجمند استقبال خواهد شد.

پاسخ اوقاف:
با سلام، در مورد حضرت ابوالفضل، بر اساس قانون و آئین‌نامه، از وظایف هیئت امناء مسجد می‌باشد. در صورتی که هیئت امنا ندارند، با مراجعه به اداره وتحویل فرم و ارائه مدارک، نسبت به انجام وظیفه خود اقدام نمایند.

اوقاف
بنده چندین بار در دوران مدیریت قبلی اداره اوقاف جهت تعیین تکلیف وضعیت زمینهای اوقافی و ملکی پلاک دهویه به این اداره رفتم؛ ولی جواب مشخصی به جز این که این پلاک نقشه برداری نشده و حدود آن مشخص نیست و... نشنیدم.سؤال من این است به خاطر خدا و حلال بودن درآمد کشاورزی بر روی این زمینها، تکلیف مالکان جزء مثل بنده که چهار هکتار هست چه می‌شود؟ خواهشاً در این مورد تصمیم‌گیری شود. شاید یک نفر پول لازم شود و بخواهد زمینش را بفروشد. اما متأسفانه هر خریداری که به اداره اوقاف مراجعه می‌کند، چنان وی را پشیمان می‌کنند که دیگر پیدایش نمی‌شود.دوباره تأکید می‌کنم من خودم برای پرداخت حق اوقاف مراجعه کردم.

پاسخ اوقاف:
با سلام، محبت بفرمائید به اداره تشریف بیاورید تا ببینیم موضوع چیست. چنانچه مشکلی باشد، برابر مقررات قانونی و دستورالعمل سازمان در جهت حفظ و حقوق موقوفه در خدمت عزیران هستیم و اقدام خواهد شد.

مخابرات
ما از ساکنان شهرک انتظام هستیم‌. در این منطقه آنتن تلفن همراه خصوصاً ایرانسل بسیار ضعیف است. ظاهراً آنتن نصب شده در کنار اداره راهداری، مدت مدیدی است که به علت نقض فنی خراب و از شبکه خارج شده است‌. لطفاً از طریق اداره‌ مخابرات گزارشی در این خصوص تهیه و اطلاع‌رسانی کنید.

پاسخ مخابرات:
با سلام، سایت همراه اول کنار اداره برق است و هیچ گونه مشکلی ندارد و در حال سرویس می‌باشد.

در مورد پوشش منطقه هم اهالی محل یا شهرک فوق باید به شماره 9990 تماس بگیرند و ثبت شکایت کنند تا این مشکل از طریق تهران بررسی و دستورات لازم جهت پوشش بهتر منطقه به استان فارس و نگهداری موبایل اعلام گردد.
طی گزارش، ایرانسل بیشتر مشکل دارد.

منابع آب - منابع طبیعی
چرا گورابها را لایروبی نمی‌کنید یا حداقل اجازه لایروبی به مردم نمی‌دهید؟
اگر امسال درهای رحمت به روی این مردم باز شد، می‌خواهید آبها را هدر بدهید؟

پاسخ منابع آب:
با سلام، جهت لایروبی اعتبار نیست. چنانچه متقاضی لایروبی وجود دارد، به اداره متولی منابع آب یا جهاد یا منابع طبیعی مراجعه نماید.

پاسخ منابع طبیعی:
با سلام، به استحضار می‌رساند پروژه‌های آبخیزداری عموماً به منظور کنترل سیلاب طراحی می‌شوند و برخی نیز به منظور تغذیه آبهای زیر‌زمینی. رسوبات موجود در کف این پروژه‌ها خاکهای رسی هستند که متأسفانه هیچ گونه کاربردی بالاخص در کشاورزی ندارند. در سالهای اخیر نیز متأسفانه هیچ اعتباری برای لایروبی پروژه‌ها تخصیص داده نشده است. 

در پاسخ به قسمت دوم انتقاد یا سؤال مطرح شده (هدر دادن آبها)، احتمالاً منظور باز یا بسته بودن دریچه‌های گوراب برنجزار است. همشهری عزیز! این تصمیم جمعی کمیته بحران شهرستان بوده است و تنها و تنها به علت این که با جان و امنیت چندین هزار نفر در ارتباط است. در صورت لغو مصوبه در همان کمیته، می‌توان ورودی گوراب را به ۱۰۰٪ رساند. ضمناً همان گونه که مستحضرید، آب و روان‌آبها مسیر طبیعی خود را طی می‌کنند و نمی‌توان آن را هدر دادن آب اتلاق کرد.

صمت
آشفتگی دوباره در بازار سیمان نی‌ریز که هر از گاهی با خرابی کوره شروع و با تعمیرات دنباله‌دار و در آخر با فروش کلینکر به پایان می‌رسد، ناشی از چیست؟ به راستی مگر اداره صمت در آن کارخانه نماینده نگذاشته است؟ مگر وظیفه او تأمین سیمان شهر نیست؟

پاسخ صمت:
با سلام، تعمیرات دوره‌‌ای شرکت سیمان در دو بخش کوره و آسیاب به اتمام رسیده و به استناد پیگیری بازرس مقیم اداره صمت و قول مدیرعامل کارخانه، از تاریخ ۱۲ آبان‌ماه اعلام بار سیمان آغاز و نیاز شهرستانهای نی‌ریز و بختگان تأمین می‌گردد.

دانشگاه آزاد
با توجه به این شرایط سخت، چرا دانشگاه آزاد حقوق کارکنان را سر موقع پرداخت نمی‌کند؟ الان چند ترم است که حق‌التدریس اساتید پرداخت نشده است. انصاف نیست؛ ما وقت می‌گذاریم، ولی حق‌الزحمه سر موقع پرداخت نمی‌شود. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ دانشگاه آزاد:
با سلام، ان شاءا... در اسرع وقت و به محض تأمین اعتبار، حق‌الزحمه اساتید حق‌التدریس پرداخت خواهد شد.

ضمن این که حقوق کارمندان تاکنون هر چند با تأخیر، اما به همت خود کارمندان و پشتکار و زحمات اساتید پرداخت شده است.

شبکه بهداشت و درمان
چرا اضافه کار و کارانه کارکنان شبکه بهداشت و بیمارستان را از سال گذشته تا به حال پرداخت نکرده‌اید؟ در این شرایط سخت کرونا حق است که قدر زحمات کارکنان با دادن حق آنها دانسته شود.

اما متأسفانه شاهدیم که بر خلاف دیگر شهرستانها، در نی‌ریز پزشک سالاری است و از حق کارمندان معمولی که جرئت اعتراض ندارند زده و به پزشکان داده می‌شود.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
با سلام و خدا قوت، متأسفانه پزشکان در حال حاضر ۱۴ ماه عقب هستند و اولویت دانشگاه ابتدا کارانه کارکنان بیمارستان و بعد اضافه‌کار کارکنان شبکه بهداشت است و در آخر پرداختی به پزشکان. 

بسیار متأسفم برای افرادی که چنین فکر و دیدگاهی نسبت به‌ همکاران خود دارند. وضعیت پرداختی مدت زیادی است که همه در اختیار دانشگاه است و بیمارستان و شبکه در زمان پرداخت آن دخیل نمی‌باشند. امیدوارم که شرایط توسط دانشگاه بهبود یابد.

لازم به ذکر است پرداخت حقوق همه کارکنان هر ماه انجام می‌گردد؛ اما مبلغ کارکرد یا کارانه پزشک و پرستار و اضافه‌کار کارکنان بهداشتی به تعویق افتاده است.

شرکت معدنی کارمندان نی‌ریز
آخرین انتخابات و تغییرات شرکت معدنی کارمندان نی‌ریز در سال ۹۵ برگزار شده است و انتخابات بعدی باید ابتدای سال ۹۸ برگزار می‌شد. اما این انتخابات انجام نشد و درسال ۹۹ هم به دلیل کرونا از برگزاری انتخابات طفره رفتند؛ در صورتی که دیگر شرکتها آن را برگزار کردند. 

درسال جاری نیز تا کنون به دلیل کرونا انتخابات برگزار نشده است. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ شرکت معدنی کارمندان نی‌ریز:
در پاسخ به درخواست مردمی در رابطه با تشکیل مجمع عمومی شرکت تعاونی کارمندان نی‌ریز، به استحضار می‌رساند: به علت شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت تجمعات بیش از صد نفر، این شرکت تاکنون موفق به برگزاری مجمع عمومی نگردیده است.

لذا با توجه به شرایط مساعد فعلی، این شرکت به زودی اقدام به برگزاری مجمع به طور فوق‌العاده و عمومی به منظور 1- اصلاح اساسنامه شرکت و 2- برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرسان و نیز ارائه گزارش و صورتهای مالی خواهد نمود و اعضای محترم از طریق روزنامه خبر جنوب و نیز هفته‌نامه نی‌ریزان فارس در جریان آن قرار خواهند گرفت.

فرمانداری - راه و شهرسازی - نماینده مجلس
ما که در کارخانه سیمان کار می‌کنیم، شاهد این هستیم که هر روز در گردنه لای‌رز تصادف شده یا واژگونی رخ داده است.

واقعاً چند تصادف دیگر باید رخ دهد و چند نفر دیگر باید بمیرند و چند خانواده دیگر باید داغدار شوند تا جاده‌ای که ۹۵ درصدش آماده است، به روی مردم و رانندگان گشوده شود؟
حتماً گذاشته‌اند تا برای دهه فجر افتتاح شود. واقعاً اگر این طور باشد، ظلم است. در این شرایط اقتصادی، روا نیست که این طور به جان و مال مردم ضرر وارد شود.

پاسخ مشترک فرمانداری و راه و شهرسازی:
با سلام و احترام،  در پاسخ به سؤالات مطرح شده از سوی شهروندان محترم، جوابیه مشترک فرمانداری و اداره راه و شهرسازی جهت چاپ در شماره آتی آن هفته نامه وزین ارسال می‌گردد.

در خصوص محور نی‌ریز - سیرجان، به استحضار می‌رساند که این محور در دو فاز ۱۹ کیلومتری و ۱۲ کیلومتری در حال احداث می‌باشد. فاز اول تا سه‌راهی مشکان ۱۹ کیلومتر است که ۱۱ کیلومتر آن آسفالت شده و به صورت دو لایه به پایان رسیده و در ۸ کیلومتر آن نیز لایه اول آسفالت انجام شده و لایه دوم نیز در حال انجام است.

فاز دوم به طول ۱۲ کیلومتر از سه‌راهی مشکان تا قطرویه که عملیات خاکی و تسطیح آن  و ابنیه فنی و دیواره‌ها تا 70 درصد انجام شده است. لذا تمام تلاش این اداره بر این است که تا اوایل زمستان  پیش رو، با اتمام ایمن‌سازی که در حال انجام می‌باشد، بخش اصلی گردنه زیر بار ترافیکی قرار گیرد.

راه و شهرسازی
حدود 10 روز است که از ثبت‌نام مسکن دولت آقای رئیسی می‌گذرد و چند روز دیگر مهلتش تمام می‌شود؛ ولی همچنان ثبت‌نام برای شهر نی‌ریز امکان‌پذیر نیست. می‌خواستم بگویم در حالی که دیگر شهرهای استان از روز اول برایشان امکان ثبت‌نام فراهم بود، ولی مسئولان شهر ما همچنان در خواب به سر می‌برند.

شما را به خدا فکری هم به حال ما بی‌خانمانها کنید. چرا در این شهرستان هیچ کس پاسخگو نیست؟ مگر خبر از اجاره‌های سرسام‌آور ندارید؟ تا کی باید آرزوی یک قفس 80 متری در دلمان بماند؟ 

نی‌ریزان فارس: به خبر درج شده در صفحه 1 و 3 با عنوان «چرا نی‌ریز در مسکن ملی نیست» مراجعه فرمایید.

ستاد مقابله باکرونا
در مورد چادر خیابانی جلوی بانک ملت و سپه یک سؤال داشتم. زمان جشنها یا شهادتها ببینید چطور تعداد زیادی زن و کودک تجمع می‌کنند و خبری از کرونا نیست؟!

اما در مدارس همین بچه‌ها کرونا می‌گیرند؟ یک روز عصر در همین چادرهای جلوی بانک سپه و ملت، به مناسبت عید مبعث می‌گفتند بچه‌ها نقاشی بکشند و کتاب قصه و شکلات بگیرند. بنابراین تعداد زیادی افراد جمع شده بودند. چرا در چنین جاهایی خبری از کرونا نیست و کسی هم نمی‌گوید تجمع نکنید که بچه‌ها کرونا می‌گیرند؟ اما تا حرف از مدرسه می‌شود، می‌گویند کرونا هست و باید آنلاین باشند. ما با جشن یا شهادت مشکلی نداریم؛ فقط بحثمان بر سر شلوغی و کرونا هست.

منتقد محترم
انتقاد شما در اختیار مرکز تعویض پلاک قرار گرفت.

گاز
در هفته‌نامه شماره ۳۵۶ ذکر شده بود افت فشار گاز امسال بسیار بیشتر از سال گذشته خواهد بود. این در حالی است که کشور ما دومین منابع گاز جهان را دارا است. بهتر است مسئولان محترم به جای این حرفها و پیش‌بینی‌های خیلی راحت، پیش‌بینی‌هایشان در زمینه بهتر شدن وضعیت نسبت به سالهای قبل باشد.

شورای شهر نی‌ریز
ساختمان شورای شهر نی‌ریز در انتهای شهرک ۱۱۰ است. با برگزاری جلسات و تردد و حضور این عزیزان در این محل، فضا و محیط زیبنده شورا و شهر نیست. مسافری از بنده سؤال کرد این ساختمان چیست؟ به او گفتم شورای شهر است.

لبخندی زد و گفت: شورای شهری که نتواند چند تا باغچه کنار ساختمانش را سر و سامان بدهد، پس می‌خواهد چکار کند؟ 

واقعاً فضای اطراف ساختمان بی نظم و باغچه‌ها فاقد تک‌لبه و پر از مصالح ساختمانی است و آنجا تبدیل به پارکینگ ماشینهای سنگین شده است.

همشهری عزیز
درود. خواستم خدمت برادر یا خواهر گرامی که نسبت به آمدن نمایندگان دولت به نی‌ریز اعتراض داشتند، عرض کنم که وقتی آمدن آنها دردی را دوا نمی‌کند، پس فرق آمدن و نیامدنشان چیست؟ برای نمونه، نیمه‌کاره ماندن جاده لای‌رز و پل هوایی بیمارستان جدید که بارها مسئولانی از دولت و مجلس آمده و رفته‌اند و حکایت همچنان باقی است.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
میراث فرهنگی - هیئت امناء مسجد جامع کبیر - نماینده مجلس - ستاد مقابله با کرونا - گاز - شورای شهر نی‌ریز
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها