تعداد بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۱۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ - 2021 31 October
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 سامانه پیامک: 1808 800 917 1000 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir
ثبت اسناد و املاک
اینجانب شهروند مشکان مدت ۱۴ ماه است که پوشه و مدارک منزل مسکونی از بنیاد مسکن گرفته و تحویل اداره ثبت داده‌ام. بارها مراجعه کردم؛ ولی متأسفانه تاکنون به من سند نداده‌اند. علت چیست؟

پاسخ ثبت اسناد و املاک:
با سلام، مطابق ماده ۲ آیین‌نامه قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، اداره محترم بنیاد مسکن متولی  طی مراحل قانونی و تهیه نقشه و نهایتاً پیگیری سند مالکیت در اداره ثبت اسناد به نمایندگی اشخاص در روستاها و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت می‌باشد. با توجه به این که بعضاً پرونده پس از رسیدگی به علت نقص به اداره محترم بنیاد مسکن عودت داده می‌شود، متقاضی می‌تواند جهت پیگیری امر به اداره محترم بنیاد مسکن مراجعه نماید تا چنانچه دارای نقص می‌باشد، نسبت به برطرف نمودن آن اقدام کند و در غیر این صورت،  بنیاد مسکن به نمایندگی از متقاضی، مراحل صدور سند را در اداره ثبت پیگیری نماید.

بیمارستان شهدا
1- وقتی نه اینترنتی می‌شود نوبت کلینیک تخصصی گرفت و نه تلفنی، چرا آدرس سایت درج می‌کنید و شماره تلفن می‌نویسید؟ 

2- چرا مسئول ..... با وجود این که مدت خدمتش تمام است، بازنشسته نمی‌شود تا جا برای نیروی جوان و بیکار باز شود؟

پاسخ بیمارستان شهدا:
1- در صورت پر بودن نوبتها به صورت اینترنتی امکان نوبت نمی‌باشد. در غیر این صورت سایت فعال می‌باشد.

2- استفاده از نیروی بازنشسته ممنوع است. اما این برخورد با نیروی خدوم بیمارستان با کوله‌باری از تجارب و با فعالیت مثال‌زدنی، به نظر بیشتر خصومت شخصی است تا سؤال. 

نماینده مجلس
1- ای کاش شما که این قدر به فکر حقوق فرهنگیان هستید، کمی هم به فکر حقوق پرستاران باشید که جان خود و خانواده‌شان را به خاطر کرونا به خطر می‌اندازند.

2- از وعده شما در فضای مجازی در مورد آسفالت معابر مسکن مهر و شهرک جمال‌آباد چندین ماه می‌گذرد؛ ولی متأسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است. بهتر نیست تا عملیات پروژه‌ها شروع نشده، اخبار آن توسط کانال شما منتشر نشود؟ فاصله بین اخبار وعده‌ها تا عملیاتی شدن آنها زیاد است.

3- چرا با آمدن مدیرعامل جدید فولاد مخالف هستید؟

پاسخ روابط عمومی، اموررسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:

با عرض سلام خدمت شهروندان گرامی 

1- همه اقشار و کارکنان مورد احترام نمایندگان ‌مجلس هستند و تا کنون هر گونه درخواست قانونی که از طرف عزیزان کارکنان حوزه‌های مختلف به نمایندگان مجلس رسیده، در چهارچوب قانون و اختیارات مجلس و دولت پیگیری شده. قطعاً پرستاران عزیز و گرامی نیز درصورتی که درخواستی دارند، به صورت مکتوب تحویل دفاتر دکتر طهماسبی در سه شهرستان نی‌ریز،  استهبان و بختگان نمایند تا ان‌شاءا... پیگیری شود .

۲- در خصوص آسفات معابر مسکن مهر، آنچه که در کانال نماینده محترم منتشر گردید، خبر انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره راه و شهرسازی و شهرداری بود که با پیگیری نماینده محترم در جلسه با مدیرکل راه و شهرسازی در محل فرمانداری نی‌ریز، مقدمات آن فراهم گردید و سپس تفاهم‌نامه در روزهای بعد منعقد شد. در آن‌گزارش نیز آمده که به محض واریز مبلغ تفاهم‌نامه، شهرداری آسفالت معابر را انجام خواهد داد‌. 

لذا مطلب کذب یا خلاف واقعی در کانال دکتر طهماسبی منتشر نشده و مطلب منتشره گویای نقش دکتر طهماسبی در انعقاد قرارداد بین دو اداره می‌باشد. لذا مابقی امور و پیگیریهای لازم تا اجرای تفاهم‌نامه به عهده ادارات مربوطه می‌باشد.

چه این که اگر قرار باشد همه مراحل تا آسفالت‌ریزی توسط نماینده انجام ‌پذیرد، آنگاه جایگاه مسئولان ادارات و نهادها چه تعریف و توجیهی دارد ؟

لازم به ذکر است تا کنون نیز هیچ یک از دو اداره فوق گزارشی مبنی بر عدم اجرای مفاد تفاهم‌نامه به نماینده محترم نداده‌اند .

۳- یکی از پیگیرترین افراد جهت استقرار مدیرعامل جدید شرکت فولاد، جناب آقای دکتر طهماسبی می‌باشند که البته با پیگیری‌های مستمر ایشان، جناب آقای دکتر مصطفی‌پور از هفته قبل به عنوان مدیر عامل جدید شرکت فولاد کار خود را آغاز نمودند.

شورای حل اختلاف نی‌ریز
چرا شهر مشکان شورای حل اختلاف ندارد؟

پاسخ شورای حل اختلاف نی‌ریز:
از سال 1382 تا کنون شورای حل اختلاف در شهر مشکان، همزمان با شهر نی‌ریز فعال است و خدمات آن هیچ فرقی ندارد. تنها تفاوت آن در سیستمی نبودن (به دلیل این که خارج از مجتمع هستند) می‌باشد.

احکام و نوع رسیدگی آن با شعبه نی‌ریز یکی است. یعنی هر دو حکمی است و مثل روستاهای غوری، دهچاه یا ریزاب صلحی نیست. بنابراین در همان جا دادخواست رسیدگی پرونده انجام می‌شود و نیازی به حضور مردم در شهر نی‌ریز نیست.

آموزش و پرورش
1- چرا ساعتهای کلاسی مدرسه متوسطه اول دخترانه ..... 1.5 ساعته است؟ در صورتی که همه مدارس 1 ساعته هستند. اگر بچه‌های ما بخواهند 1.5 ساعت ماسک بزنند، اذیت می‌شوند و آن را برمی‌دارند.‌ همان طور که می دانید، این مسئله باعث شده چند نفر هم کرونا بگیرند.

2- چرا مدرسه ..... با وجودی که هنوز مشخص نیست تحصیل حضوری باشد، خانواده‌ها را تحت فشار گذاشته که 700 هزار تومان پرداخت کنند؟ در صورتی که صدا و سیما و رسانه‌ها می‌گویند پرداخت نکنیم. در این شرایط سخت اقتصادی از کجا بیاوریم؟

پاسخ آموزش و پرورش:
1- پاسخ آموزشگاه:
با سلام و احترام، آمار آموزشگاه دخترانه زیر ۵۰ نفر است و طبق بخشنامه آموزش و پرورش و شیوه‌نامه کرونا و رأی شورای مدرسه، آموزشگاه تابع حضوری بودن است. ساعت کلاسی دوران قبل از کرونا 90 دقیقه بوده و الان ۱۲۰ دقیقه است. ولی به‌ دلیل استفاده از ماسک، 10 دقیقه بین آن استراحت در فضای باز به همراه دبیر قرار داده شده که مجدداً به کلاس برمی‌گردند. در اواخر هفته اول، یک مورد ابتلا بود که با تصمیم شورا و هماهنگی نمایندگی آموزشگاه، به مدت یک هفته غیر حضوری شد و فرد مبتلا با نظر پزشک بعد از ۴ هفته به مدرسه بازگشت و خدا را شکر مورد ابتلای جدیدی نبوده است.

آموزشگاه سعی در رعایت پروتکلها در حد توان آموزشگاه نموده است و اولیاء در سه جلسه هم‌اندیشی که برگزار شده کاملاً توجیه هستند.اولیاء در جریان ساعت نیستند. اگر دبیری هدفش غیر حضوری است و مطلب را چاپ کرده، لطفاً با آموزش و پرورش هماهنگ کند و پست خود را تغییر دهد. چون مدرسه ما طبق بخشنامه تا اطلاع ثانوی حضوری است.

2- پاسخ آموزشگاه:

با سلام و احترام، انجمن اولیاء و مربیان یکی از ارکان مهم مدرسه است که در راستای تحقق اهداف آموزشی - پرورشی و حل مشکلات پیش روی مدرسه می‌تواند کمک فراوانی به مدیر مدرسه بنماید.

در سال تحصیلی جدید در جلسه انجمن پس از اعلام هزینه‌های صرف شده جهت آماده‌سازی آموزشگاه و کیفیت‌بخشی به آموزش با پیشنهاد خود انجمن و اولیاء، جهت همکاری مبلغ ۷۰۰ هزار تومان  مصوب گردید.

این آموزشگاه در سال تحصیلی جاری۱۷۰ دانش‌آموز دارد که فقط دو نفر از اولیاء با رضایت  خود بدون هیچ فشاری این مبلغ را واریز نمودند و یک نفر هم ۳۵۰ هزار تومان.

پس این مبلغ مصوب انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاه می‌باشد و هیچ گونه فشار و یا تهدیدی  هم در کار نبوده است.

شهرداری نی‌ریز
1- مقداری نخاله ساختمانی در ورودی کوچه شماره ۱۵ میدان فضل (کوچه مهد نیایش) هست که چند بار حضوری و تلفنی به شهرداری اعلام کردیم و اقدامی نکردند. لطفاً جهت جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و شن ها اقدام کنید. 

2- سالن کنار مسجد قمر بنی‌هاشم که برای خود مسجد است، از طریق نمای سالن دارد به محدوده خیابان پیشروی می‌کند. الان شما بروید و نگاه کنید؛ کاملا مشخص است. لطفاً پیگیری کنید.

3- چرا برای کوچه‌های شهرک آزادی (کنار پارک آزادی) را که قول داده بودید تا پایان مهرماه آسفالت می‌کنید، هنوز اقدامی نشده؟ تلفنهای شهرداری هم که جواب نمی‌دهد. خواهش می‌کنیم به قولتان عمل کنید و ما را از این همه گرد و خاک نجات دهید.

4- پارک عرفان واقع در انتهای خیابان امام خمینی یک لامپ ندارد و به همین دلیل مرتب تصادف می‌شود. هنگام تاریکی اگر کسی پیاده رد شود، کسی او را نمی‌بیند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخهای زیر از مدیران واحدهای شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌گردد.

در ضمن یادآوری می‌شود سامانه ۱۳۷ شهرداری نی‌ریز از سالها پیش با هدف ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت و رفع مشکلات و معضلات شهری از طریق مدیریت غیر‌مستقیم مردم در شهر و دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان با رویکرد خدمات‌رسانی مطلوبتر به شهروندان راه‌اندازی شده است.

این سامانه به لحاظ ماهیتی جزو سامانه‌های خدماتی است که به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری و با انتقال مسائل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و تسریع در حل مشکلات می‌گردد.

در همین راستا فرآیندهای کاری در این سامانه به نحوی طراحی و برنامه‌ریزی شده است که در کوتاه‌ترین زمان درخواستهای شهری به حق شهروندان نی‌ریزی در حد ممکن اجابت و مشکلات روزمره ایشان مرتفع می‌گردد.

در پایان از همه همشهریان عزیزمان تقاضامندیم تمامی‌نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات، مشکلات و سؤالات خود را از طریق این سامانه باما در میان بگذارند.

معاونت محترم خدمات شهری آقای حاجی محمدی
1- ضمن عرض سلام خدمت شهروند گرامی، اخطارهای لازم به مالک داده شده و با عنایت به عدم توجه مالک، در اسرع وقت شهرداری نسبت به جمع‌آوری نخاله‌ها اقدام و هزینه‌های مصروفه را مطابق قانون از مالک اخذ می‌نماید.

2- ضمن تشکر از شما شهروند گرامی، موضوع بررسی و در صورت احراز تخلف، اعمال قانون می‌گردد.

مسئول محترم واحد عمران، آقای پیوندی
3- با سلام خدمت شهروند محترم، شهرداری صرفاً قول اجرای آسفالت را پس از تأمین قیر مورد نیاز به شهروندان داده است. تأمین قیر موضوعی ملی و فرا شهرستانی است. کوچه‌های شهرک آزادی بدون مشارکت و خودیاری، کانیوگذاری گردیده و هرگونه عملیات آسفالت معابر صرفاً با مشارکت و پرداخت خودیاری انجام می‌شود.

کوچه‌های شهرک آزادی ارزیابی و مبلغ خودیاری به نماینده  شهرک ابلاغ گردیده است و در صورت پرداخت خودیاری،  در نوبت آسفالت قرار خواهد گرفت. از این که ما را در ساخت شهری آباد همیاری می‌نمایید، سپاسگزاریم.

مسئول محترم واحد تأسیسات، آقای کارآزما
4- با تشکر از شما شهروند گرامی، به پیمانکار فضای سبز تذکرات لازم ابلاغ و در اسرع وقت رفع نقص خواهد شد.

از این فرصت استفاده کرده و از همه همشهریان عزیزمان تقاضا داریم در حفظ و نگهداری فضای سبز و تأسیسات بوستانهای شهر کوشا باشند.

شبکه بهداشت و درمان
1- در بازدیدی که مرکز بهداشت از مدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان داشت، همه مدارسی را که آموزش حضوری داشتند تعطیل کرد. پس چرا آموزشگاه غیر دولتی ..... را که در آن روزانه 70 نفر دانش‌آموز رفت و آمد می‌کنند تعطیل نمی‌کند؟ با توجه به این که وضعیت نی‌ریز نارنجی است و همه آموزشگاه‌ها را تعطیل کرده‌اید، لطفاً اگر قرار است آموزش حضوری يا غير حضوری  باشد، برای همه مدارس باشد. چه فرقی بین مدارس وجود دارد؟ این مدرسه حتی صف صبحگاه را نیز برگزار می‌کند. لطفاً پیگیری کنید.

2- در نانواییها مردم ماسک نمی‌زنند؛ مخصوصاً روزهای آخر هفته‌ که شلوغ است. لطفاً به همه نانوایها تذکر دهید فقط به افرادی نان دهند که ماسک دارند.

3- راز این معما، هم تو دانی و هم من...

برای شرکت در خاکسپاری عزیزی ازدست رفته به شیراز رفتم؛ اما بیماری‌ام شدت گرفت.

صلاح در آن بود که به یک دکتر متخصص مراجعه کنم. دکتر شهریار ضیغمی که الحق پزشکی است متعهد به سوگندی که یاد کرده، بدون نوبت و در وقت فراغت معاینه کرد و دستور آزمایش و سونو گرافی داد.

القصه به درمانگاه سروش واقع در فلکه آبیاری نزدیکترین مرکز درمانی به محل سکونت مراجعه کردم.

مسئول محترم پذیرش آزمایشگاه فرمودند اگر می‌خواهید از بیمه استفاده کنید، باید اول تا دوازدهم هر ماه مراجعه کنید.

یادم آمد که دولت هوشمند است و بر سر کار! ولی بیماری من مثل خود من پیر شده و عقل از دست داده و نا بهنگام خود نشان داده است؛ نرخ آزاد پرداخت شد.

به قسمت سونوگرافی رفتم. مسئول آن هم گفت نسخه پزشک متخصص را باید پزشک خانواده تأیید کند. آن گاه می‌توانید از بیمه استفاده کنید. اما من ساکن نی‌ریز بودم و پزشک خانواده‌ام هم در نی‌ریز بود.

دقت کنید یک پیرمرد چگونه می‌تواند رفت و برگشت به نی‌ریز را انجام دهد؛ به ناچار این هم شد نرخ آزاد.

حال شما می‌دانید، خدا هم می‌داند، من هم می‌دانم چرا؟ چاره‌ساز خداوند است؛ یا خدا...

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
1- از طرف شبکه بهداشت به آموزش و پرورش و مراکزی که غیر قانونی باز بوده‌اند اخطار داده شده؛  علت باز بودن این مکانها را باید از آموزش و پرورش پرسید.

2- در صورت مشاهده، با سامانه ۱۹۰ یا واحد شکایات اتاق اصناف تماس بگیرید. 

3- باید از واحد بیمه ایشان سؤال نمود‌. اگر بیمه سلامت هستند، از واحد بیمه سلامت و ...

فرمانداری - شورای شهر مشکان
چرا مشکان هنوز شهردار ندارد؟

پاسخ مشترک فرمانداری و شورای شهر مشکان:
با سلام، ضمن تشکر از همشهریان گرامی، کاش دوستان  این سؤال را از خودمان پرسیده بودند. چون هم این که شبانه‌روز پاسخگو هستیم و هم این که دفتر شورا باز است و هر روز می‌توانند سؤال کنند. اما با این وجود عرض کنم که در بحث انتخاب شهردار مشکان، تمرکز اعضای شورا بیشتر بر افراد بومی بود. با وجود این که ما بیش از 20 نفر را برای گزینه شهرداری مشکان داشتیم و با خیلی از آنها صحبت کردیم، نتیجه و جمع‌بندی دوستان همین گزینه‌ای شد که فعلاً معرفی کرده‌ایم. در مورد ایشان هم با بعضی از مسئولان صحبت کردیم که به نظرمان شرایط و توان این کار را دارد. وی را به استانداری معرفی کردیم که متأسفانه تا الان طبق روند اداری هنوز نتیجه قطعی را به ما اعلام نکرده‌اند. البته یکی دو بار اعلام شده و ما دوباره درخواست ایشان را کردیم و اصرار روی ایشان داشتیم که هنوز جواب و نتیجه نهایی را به ما اعلام نکرده‌اند.

ضمناً باتلاش کارکنان خدوم شهرداری و سرپرست محترم شهرداری و پیگیری تک تک اعضای شورا، کارهای شهر کما فی‌السابق و حتی بهتر، درحال انجام است.

شورای ترافیک
دو سرعتگیر، یکی روبروی مسجد ذوالانوار برای امنیت خودروهایی که از بیمارستان خارج می‌شوند و یکی در سه‌راه خیابان بهداشت و طالقانی نصب کنید.

پاسخ شورای ترافیک:
باسلام و احترام، درپاسخ به سؤالات مطرح شده از سوی شهروندان محترم، جوابیه زیر جهت چاپ در شماره آتی آن هفته‌نامه وزین ارسال می‌گردد:
موضوع در جلسه آتی شورای ترافیک شهرستان مطرح و مورد بررسی کارشناسان مربوطه قرار خواهد گرفت.

منابع طبیعی
یک نفر راه منتهی به سنگ سه پاره را زنجیر کشیده و خندق کنده؛ می‌گوید ملک شخصی است. مگر آنجا جزو منابع طبیعی نیست؟

ورزش و جوانان
کفپوشهای سالن حجاب پاره هستند؛ لطفاً آن را تعمیر کنید. من به همین دلیل زمین خوردم و دست و پایم به شدت درد می‌کند. اگر شکسته بود، شما مسئول این اتفاق بودید.

سیمان خاکستری - تعاون، کار و رفاه اجتماعی
سلام، من همسر یکی از کارکنان شرکت سیمان خاکستری نی‌ریز هستم. چرا با این که این کارخانه 3 سال است که به تولید رسیده، باز هم حق اضافه‌کاری و معوقات کارکنانش را پرداخت نمی‌کند؟ حتی بیمه ماه مرداد کارکنان را هم پرداخت نکرده‌اند.

هر وقت به دفترکارخانه واقع در نی‌ریز مراجعه می‌کنیم، با وجود این همه تولید می‌گویند پول نداریم. جدیداً دارند سیمان کیسه جامبو را به کشور امارات صادر می‌کنند؛ اما باز هم حق کارکنانش را پرداخت نمی‌کنند.

اداره کار گفته بود که کارکنان این شرکت بیایند شکایت کنند؛ اگر این کار را بکنند که اخراجشان می‌کنند. واقعاً چرا؟

به هرکس که دلشان بخواهد طلبشان را پرداخت می‌کنند، ولی تا به کارکنانی که کسی را ندارند می‌رسد، می‌گویند پول نداریم. اگر می‌خواهید با این شرایط کار کنید، اگر هم نمی‌خواهید، بروید به سلامت. این شد جواب کارکنانی که با دل و جان دارند کار می‌کنند؟

در شش ماهه اول امسال، این شرکت 5 هزار تن تولید داشته؛ این همه تولید و فروش کجا رفته؟ چرا فرماندار یا نماینده مجلس پیگیر حق کارکنان این شرکت نیستند؟

فولاد غدیر
در انتقاد از خبر «2 نشان کشوری برای فولاد غدیر نی‌ریز» می‌خواستم بگویم: این نشانها به نام ما نی‌ریزیها است و به کام یک عده غیربومی. این همه رزومه به فولاد بردیم و گفتیم ما کار کرده‌ایم و سابقه کارداریم؛ اما سر نخواستن ما دعوا بود.

درمانگاه شفا
دکتر ..... در درمانگاه شفا کلاً ده بیمار ویزیت می‌کند که آن هم آقای ..... از شب قبل اسم هر کسی را که بخواهد می‌نویسد. کسی هم نیست که رسیدگی کند. می‌گویند ساعت 6 صبح بیایید نوبت بگیرید؛ اما ایشان از قبل به هرکس دلش بخواهد نوبت می‌دهد. 

نی‌ریزان فارس
1- چرا تیتر می‌زنید بیداد گرانی در نی‌ریز؟ مگر اقتصاد بقیه کشور بهتر است و فقط گرانی در نی‌ریز بیداد کرده‌؟ بازاریها به اندازه کافی لطمه دیده‌اند. چنین تیتری فقط در ذهن مردم این را تداعی می‌کند که نی‌ریزی‌ها گران فروشند.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. انعکاس مشکلات مردم از وظایف مطبوعات است. برخی مشکلات مانند تورم و گرانی سراسری هستند و بخشی محلی. هر چند در مواردی بهای بعضی کالاها و خدمات در نی‌ریز از دیگر جاها گرانتر است.

2- آقای شعبان‌پور! مسئول آسیبهای اجتماعی افرادی هستند که خود تصمیم‌گیر هستند، ولی خودشان مرتکب انواع جرائم می‌شوند و با توجه به نفوذ آنها، کاری نمی‌شود انجام داد.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. از اظهار نظر جنابعالی سپاسگزاریم.

3- در بازی که عزیزان زحمت کشیدند و به خوبی برگزار شد، نفس کار زنده نگه داشتن یاد این بزرگمرد (زنده‌یاد غلام دهقانی) بود، نه برد  و باخت. پس واژه شکست در تیتر اصلی خبر برای این کار نیک مناسب نبود.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. درست است که در چنین مسابقه‌ای برد و باخت مطرح نیست، اما هدف از درج چنین تیتری، هدایت خواننده به سمت متن اصلی می‌باشد.

4- سلام و عرض ادب، لطفاً اگر برایتان مقدور است، گزارشی از بچه‌های کار  در سطح شهر تهیه کنید. بچه‌هایی که به تکدی‌گری روی آورده‌اند و کنار عابر بانکها می‌ایستند و تقاضای پول می‌کنند.

 وزارت بهداشت  می‌گوید به خاطر سلامت بچه‌ها مدرسه‌ها باید مجازی باشد. اما از وقتی مدرسه‌ها مجازی شده، متأسفانه روز به روز بر تعداد این بچه‌ها افزوده شده؛ بچه‌هایی که تا کمر در جوی آب و سطل زباله به دنبال ضایعات می‌گردند.

همه ما در برابر آنها مسئولیم. از آموزش و پرورش بخواهید فکری به حال این بچه‌ها کند. با تشکر.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. متأسفانه این آسیب اجتماعی سراسری است. فقر، مهاجرت، خانواده بی‌سرپرست و عوامل متعدد دیگری موجب چنین آسیبهایی می‌شود. امید است مسئولان کشور چاره‌ای بیاندیشند.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- منابع طبیعی
- ورزش و جوانان
- سیمان خاکستری
- تعاون، کار و رفاه اجتماعی
- فولاد غدیر
- درمانگاه شفا
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها