تعداد بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۱۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ - 2021 31 October
مدتی است مسئولین محترم در اقدامی نسنجیده دست به تهدید ما مردم می‌زنند و فکر می‌کنند می‌توانند ما را بترسانند و تصورشان این است که ما از آن بیدهایی هستیم که با هر بادی می‌لرزیم و خم می‌شویم و می‌شکنیم.

ماجرا چیست؟ ولم کنید می‌گویم.

چندی پیش جدولی منتسب به سازمان برنامه و بودجه منتشر شد که بر اساس آن نرخ دلار در سال ۱۴۰۶ در صورت ادامه تحریم‌ها علیه ایران به ۲۸۴ هزار تومان و در صورت لغو تحریم به ۵۵ هزار تومان خواهد رسید. یعنی به زبان ساده اگر تحریم ادامه داشته باشد، دلار 10 برابر می‌شود.

چند روز بعد دوباره گفتند اگر ارز 4200 تومانی حذف شود و همه کالاها با ارز 27 هزار تومانی تولید شود، پراید به 500 میلیون تومان می‌رسد. یعنی باید 4 برابر قیمت فعلی برای پراید بپردازیم.

من سؤالم از مسئولین این است که: خدایی بچه گیر آورده‌اید؟ ما را از چه می‌ترسانید؟ هان؟

ما همان مردم همیشه در صحنه‌ای هستیم که همیشه در صحنه‌ایم و از بس مشت به صورت ابرقدرتها زده‌ایم دیگر ابرقدرتی نمانده و هرچه نفس‌کش می‌طلبیم کسی جلو نمی‌آید که بزنیم پک و پوزش را نرم و نگین کنیم. بله ...

برای ما مردم اینها تهدید نیست، خاطره است جانم. 

مثلاً قیمت دلار در سال 1390 یعنی 10 سال پیش 1400 تومان بود. الان شده 28 هزار تومان یعنی 20 برابر.  خب ما که دلار 20 برابری را تجربه کردیم مگر مُرده‌ایم که دلار 10 برابری را هم تجربه کنیم؟ مگر صحنه را خالی کرده‌ایم؟ حالا کارتان به جایی رسیده که ما را از دلار 10 برابری می‌ترسانید؟

یا پراید سال 1390 قیمتش 8 میلیون تومان بود. حالا چند است؟ آفرین 130 میلیون. یعنی در مدت 10 سال، قیمت پراید 16 برابر شده. خب ما مثلاً دیگر پراید سوار نشدیم؟ تازه رفتیم توی صف ایستادیم، جلوجلو پول دادیم، با آپشن کمتر و بدون زه و پخش تحویل گرفتیم. مگر چه شد؟

همه این کارها برای چه بود؟ هان؟ برای ایستادگی و نشان دادن قدرت مشت گره کرده بود دیگر.

حالا هم من نمی‌دانم این مسئولان چرا برای ما کُری می‌خوانند و شاخ و شانه می‌کشند؟ چرا آب به آسیاب دشمنان قسم خورده می‌ریزید؟ یعنی چه که مثلاً دلار 10 برابر و پراید 4 برابر می‌شود. خب بشود.

من همین جا به نمایندگی از قاطبه مردم غیور و مقاوم ایران به مسئولان اعلام می‌کنم که اگر شده مثل مردم یمن لُنگ بر کمر ببندیم و نان خشک بخوریم، دلار و پراید را به هر  قیمتی حتی 10 برابر می‌خریم و چی؟ .... بله ... با مشت می‌زنیم دهن آمریکا را سرویس می‌کنیم. 

امضاء: قُلمراد
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها