تعداد بازدید: ۳۷۰
کد خبر: ۱۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹ - 2021 17 October
مجید پاکیزه‌دامن/ گروه ورزش
تک چراغ روشن او روی بسته‌های قارچ در میدان فضل نی‌ریزی برای همیشه خاموش شد تا بار دیگر چهره غم بر ورزش نی ریز نمایان شود.

غلامحسین دهقانی جزو ورزشکارانی بود که در چند رشته ورزشی فعالیت داشت و در کمال ناباوری بار سفر را برای همیشه بست تا تنها خاطراتی از او در ذهن ورزشکاران شهر باقی بماند.
او که در سال 1336 خورشیدی متولد شد، بسکتبال را به عنوان اولین رشته ورزشی خود برگزید و به گفته هم سن و سالانش تا قبل از انقلاب دروازبان فوتبال هم بود.

خدمات و افتخارات این پیشکسوت توانست او را به چهره‌ای نام آشنا در بین اهالی ورزش نی‌ریز تبدیل کند.

زنده‌یاد دهقانی علاوه بر بسکتبال و فوتبال در رشته‌های پرورش اندام و ورزش‌های باستانی و هند بال نیز فعالیت داشت اما عمده فعالیت او در بسکتبال بوده است.

از جمله افتخاراتش می‌توان مقام اول پرس سینه پیشکسوتان استان و مقام چهارم این مسابقات در سطح کشور و همچنین مقام چهارم مسابقات پرس سینه کشوری بالای 50 سال «آستارا» نام برد. پس از آن فعالیت خود را به عنوان سرپرست، مربی و قبول پست‌های ورزشی دنبال کرد.

شاید کمتر کسی نام تیم فوتبال تاج را در نی‌ریز شنیده باشد، اما طبق گفته‌های شخص غلام دهقانی که به گوش برخی ورزشکاران رسیده، در ابتدا سرپرست این تیم بوده و پس از آن به عنوان سرپرست مسابقات فوتبال استان فعالیت داشته است.

از جمله دیگر فعالیت‌های او در ورزش می‌توان به مسئول بازی‌های فوتبال ادارات، سرپرستی تیم فوتبال شهدای کیان، رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال در زمان ریاست ابراهیم قره‌چاهی، همکاری با هیئت فوتبال جواب ثواب و سرپرست تیم پرس سینه استان در آستارا اشاره کرد.

اما آنچه که کارنامه ورزشی او را درخشان‌تر کرده، راه‌اندازی هندبال نی‌ریز پس از 40 سال راکد ماندن می‌باشد که از سال 1385 تا 1398 مدت 13 سال برپا بود که آن زنده‌یاد به صورت متناوب سه دوره در این مدت ریاست هیئت هندبال را برعهده داشت همچنین وی دارای مدرک مربیگری این رشته نیز بود.

افتخارات وی در هندبال و در طول دوره 13 ساله قهرمانی، نایب قهرمانی و کسب مقام سوم تیم هندبال نی‌ریز در استان بود. شاید از این به بعد در تاریخ این رشته کس دیگری قصد راه اندازی آن را نداشته باشد.

غلامحسین دهقانی هفته گذشته بر اثر بیماری کرونا و در سن 64 سالگی رخت از این دنیا بست.

روحش شاد و یادش گرامی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها