تعداد بازدید: ۶۲۵
کد خبر: ۱۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸ - 2021 13 October
در شورای فرهنگ عمومی وعده داده شد:
رئیس کتابخانه‌های نی‌ریز در شورای فرهنگ عمومی نی‌ریز وعده داد تا احداث کتابخانه خیرساز مشکان و افتتاح کتابخانه امام صادق در هفته کتاب را انجام دهد.
چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان روز نوزدهم مهر با حضور اعضاء در محل مصلای نمازجمعه تشکیل شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه امام جمعه موقت در غیاب آیت‌ا... سید محمد فقیه رئیس شورای فرهنگ عمومی، با اشاره به دستور جلسه بر اهمیت فرهنگ و به ویژه مظلومیت کتاب و کتابخوانی در جامعه امروز سخن گفت و از دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ خواست تا با مدیریت هوشمند، کتابخانه‌ها ارزش و اعتلای خود را در بین اقشار مختلف مردم پیدا کنند.

فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی نی‌ریز، با بیان اینکه اصلاح ساختار کتابخانه‌ها، جذابیت کتاب و تربیت کتابخوان بر عهده دستگاه متولی است گفت: باید تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی هوشمندانه، منسجم و دراز مدت، کتابخوانی در میان مردم فرهنگ‌سازی شود.

مراد هدایت افزود: هر چند تخصیص بودجه‌های فرهنگی توسط خود مدیران دستگاه‌های فرهنگی تعریف می‌شود و سازمان برنامه و بودجه، فرمانداری‌ها و... تصمیم گیرنده تقسیم بودجه‌ها و تأمین آن در شهرستان‌ها نیستند، اما برای رفع کمبودهای مالی و حمایت برنامه‌های فرهنگی این دستگاه‌ها، لازم است مجمع خیرین فرهنگ‌ساز در شهرستان نی ریز را تشکیل دهیم. 

عبدالحسین برزگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نی ریز و دبیر شورا در این نشست گفت: همانگونه که طرح کمک‌های معیشتی برای حمایت از برخی اقشار آسیب‌پذیر در دوران کرونا با بازدهی خوبی صورت گرفت، نهادهای فرهنگی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی که حمایت معیشتی فکر و روح جامعه است، با بسیج نهادهای دولتی و خصوصی با راه‌اندازی کتابخانه سیار در نی‌ریز برای ارائه خدمات فرهنگی به بخش‌ها و روستاهای اطراف نی‌ریز تلاش کنند.

در ادامه علی‌اکبر عابدین‌نژاد عضو شورا و رئیس کتابخانه‌های نی‌ریز با بیان اینکه کتابخانه یک نهاد صددرصد فرهنگی است گفت: احداث کتابخانه خیرساز مشکان را در دستور کار داریم و کتابخانه امام صادق را در هفته کتاب افتتاح خواهیم کرد.

عابدین نژاد در آخر خواستار حمایت خیرین برای راه‌اندازی کتابخانه سیار و همچنین ساخت کتابخانه در شهر قطرویه با حمایت مردم این شهر و به ویژه شرکت فولاد شد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها