تعداد بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۱۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ - 2021 10 October
استاندار جدید فارس در مراسم تودیع و معارفه:
آئین تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید فارس با حضور وزیر کشور برگزار شد.
*/ وزیر کشور: مجوز سرمایه‌گذار را یک ساعته صادر کنید

پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس:

عمل به الگوهای حکمرانی امیرالمؤمنین
دکتر محمد هادی ایمانیه که بر اساس حکمی از سوی سید ابراهیم رئیسی، به عنوان استاندار فارس معرفی شده بود در این مراسم گفت: در دوران مدیریت خود تلاش می‌کنم عمل به الگوهای حکمرانی در نامه حضرت امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر را سر لوحه امور قرار دهم.

توجه به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و اهمیت دادن به نیروهای جوان، خلاق، پرتوان و پاکدامن انقلابی از دیگر مؤلفه های مد نظر استاندار فارس در شیوه مدیریتی خود بود.

دکتر ایمانیه خاطرنشان کرد: بی‌تردید بهره گرفتن از توان و نیروهای جوان و پر تلاش آنها را برای به دست گرفتن جایگاه‌های مدیریتی در کشور آماده خواهد کرد. 

۵ هزار پروژه نیمه تمام 
استاندار فارس با اشاره به وجود ۵ هزار پروژه نیمه تمام در استان فارس، این پروژه‌ها را نشان‌دهنده تلاش در دوره‌های گذشته دانست و گفت: تلاش می‌کنم اقداماتی اساسی و برنامه‌ریزی شده برای به نتیجه رسیدن پروژه‌های یاد شده انجام دهم.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: برای تبدیل فارس به استانی پیشران، نیازمند همت، خلوص نیت، فداکاری، صرف وقت و حرکت‌های جهادی هستیم.

دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه در دوران گذشته مدیریت خود همواره از ارشادات و راهنمایی‌های روحانیت معزز استان بهره گرفته است عنوان کرد: بی‌تردید ادامه یافتن این راهنمایی‌ها و ارشادات راهگشای بسیاری از مسائل در عرصه مدیریتی استان خواهد بود.

استاندار فارس توجه به حوزه فرهنگی و اعتقادی، مسائل اقتصادی، توسعه مناطق ویژه، بهره گرفتن از ظرفیت‌های مغفول مانده، توسعه کشاورزی مدرن، استفاده از معادن، تسریع در اجرای پروژه‌های راه‌سازی، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و هم افزایی با نخبگان را از اولویت‌های مدیریتی خود برشمرد.

ظرفیت‌های متنوع گردشگری فارس در حوزه‌های مذهبی، طبیعت گردی، تاریخی، توریست درمانی و سایر حوزه‌ها از دیگر موضوعاتی بود که دکتر ایمانیه به آن اشاره کرد و در ادامه گفت: استفاده از فرصت‌های گردشگری می‌تواند نقش بسزایی در اقتصاد استان و کشور داشته باشد.

3 وزیر استان فارسی
استاندار فارس با اشاره به حضور سه وزیر استان فارسی در دولت، فعالیت نمایندگان استان به عنوان رؤسای برخی کمیسیون‌ها، ظرفیت استان فارسی‌های مقیم پایتخت، استان فارسی‌های مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس اظهار کرد: با ایجاد وحدت و یگانگی می‌توان از این پتانسیل‌ها برای پیشبرد امور استان استفاده کرد.

دکتر ایمانیه در بخش پایانی سخنان خود را به بیان درخواست هایی از وزیر کشور اختصاص داد.
بازگشت درآمدهای استان در حوزه‌های مختلف گردشگری، معادن و سایر سرمایه‌گذاری‌ها که به تهران منتقل می‌شود، تفویض اختیار به استان‌ها در راستای خودکفایی و توجه به رفع مشکلات مربوط به حقوق و مطالبات کارکنان حوزه‌های ستادی استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری ها از جمله این درخواست‌ها بود. 

وی تأکید کرد: خدمتگزار همه گروه‌های ارزشی و معتقد به نظام و ولایت فقیه است و از پتانسیل و توانایی های آنها بهره خواهد برد.

مجوز سرمایه‌گذار را یک ساعته صادر کنید
وزیر کشور با اشاره به نامگذاری شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی گفت: استان فارس که حرم سوم است، باید مظهر تعامل و تفاهم برای حرکت در راستای تحقق اهداف نظام، پاسخ به نیازهای مردم و رفع مطالبات آنها باشد که این موارد از بزرگترین توفیقات خدمتگزاران مردم است.

احمد وحیدی با اشاره به توانمندی‌های استاندار جدید فارس گفت:‌ دکتر ایمانیه در این شهر و استان مشهور به ایمان، تدین، پیگیری و کوشش مستمر است؛ از بیت علم و خود، عالم است؛‌ از بیت عمل و خود، عامل است و امروز، مسئولیتی بس سنگین برعهده می گیرد.

وزیر کشور با بیان این که گردشگری مذهبی و سلامت در استان فارس جایگاه ویژه‌ای دارد، بر جذب سرمایه‌گذاری‌ها در این عرصه تأکید کرد و گفت:‌ نباید هیچ زمانی را برای جلب سرمایه از دست بدهیم.

دکتر وحیدی در ادامه خطاب به استاندار فارس گفت:‌ تمام مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان باید از قبل و در تعامل با سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت‌های آب، برق و دیگر بخش‌ها اخذ شود و هر سرمایه‌گذاری که مراجعه کرد، مجوز فعالیت وی در مدت یک ساعت صادر شود؛ معنا ندارد سرمایه‌گذاران برای یک مجوز ماه ها و سال ها معطل شوند.

وزیر کشور گفت:‌ انتظار این است که استان فارس در سال‌های آینده گام‌های بلندی در مسیر توسعه بردارد و در برخی حوزه‌ها که به اندازه کافی پیشرفت نداشته است، به نقطه قابل قبولی برسد.

30 سال خدمت برای زادگاهم
در پایان عنایت‌اله رحیمی در پیامی گفت: خدا را شاکرم که توفیق نصیب شد بیش از سی سال، از کارشناس مسئولی جهاد سازندگی تا نماینده عالی دولت در استان فارس، با جان و دل، خدمتگزارِ مردم عزیز استان فارس بودم. کارکردن در زادگاهم، استان بزرگ و پهناورِ فارس، لذت بخش و مایه افتخار است.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها