تعداد بازدید: ۶۷۶
کد خبر: ۱۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ - 2021 05 October
رئیس شبکه بهداشت و درمان نی ریز از استقبال نکردن مردم از دوز دوم واکسن و افزایش مبتلایان به کووید 19 در شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان نی ریز، دکتر داور آل داود افزایش آمار مبتلایان و بستری کرونا ویروس را از نتایج استقبال کم مردم شهرستان از تزریق دوز دوم واکسن دانست و گفت: با تزریق 66736 دوز واکسن در شهرستان، پوشش واکسیناسیون نوبت اول در جمعیت شهری و روستایی به 71.5درصد رسید. این در حالی است که این آمار برای نوبت دوم 25.5 درصد است و روزانه شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم.

وی با تأکید بر ضرورت تزریق به موقع دوز دوم واکسن افزود: اگر چه روند واکسیناسیون با سرعت مناسبی در شهرستان پیش می رود، اما نباید فراموش کنیم که در کنترل این بیماری، تکمیل مراحل واکسیناسیون یعنی هر دو دوز واکسن تعیین کننده است.
 
آل داود خاطر نشان کرد: با توجه به سرایت بالای دلتا ویروس، تأخیر در تزریق دوز دوم و گذشت بیش از یک ماه از زمان تزریق دوز اول واکسن سینوفارم و برکت و دو ماه از آسترازنکا،  از اثربخشی آن می کاهد. در این راستا نیازمند مشارکت بیشتر مردم در تکمیل واکسیناسیون هستیم تا از شروع پیک ششم در نی ریز پیشگیری کنیم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها