تعداد بازدید: ۵۷۷
کد خبر: ۱۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵ - 2021 04 October
هفته‌ای که گذشت روز و هفته جهانگردی بود؛ به راستی اگر کرونا تمام شود نی‌ریز چه برنامه‌ای برای گردشگران ایرانی و خارجی خواهد داشت؟
محمد جلالی، نی‌ریزان فارس:

در همین رابطه تا قبل از این ویروس مرموز، برنامه‌های کم و بیشی در نی‌ریز برگزار می‌شد از نوروزگاه گرفته تا ایل شاهسون که برنامه‌های مخصوص نوروزی مربوط به خودشان را داشتند.

اما آنگونه که رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرده است در حال حاضر اقامتگاه سرای جاوید، سرای آبی‌بی و اجاق آقا بزرگ مشکان مشغول  فعالیت می‌باشند و هر از گاهی نیز اجرای برنامه‌هایی در این اقامتگاه‌ها به گوش می‌رسد.

هرچند دو اقامتگاه در بشنه و یک اقامتگاه در مشکان نیز موافقت اصولی خود را دریافت کرده‌اند اما هنوز به سرانجام نرسیده‌اند.

اما در بحث احداث مجتمع‌های گردشگری یک موافقت اصولی صادر شده و دو مجوز ایجاد نیز که یک پله جلوتر از موافقت اصولی می‌باشد، دریافت کرده اند.

مجتمع‌های گردشگری مکانهای اقامتی، تفریحی، ورزشی، پذیرایی و... هستند.

2 اقامتگاه قرار است در بلوار امام رضا، یکی در شهرک صدرا و دیگری در مسیر پلنگان احداث شود.
اما آنگونه که حمیدرضا هادی بیان کرده است شاید اقامتگاهی که قرار است توسط عذرا هوشعی در بلوار امام رضا ساخته شود کامل‌تر از مابقی باشد.

در این مجتمع گردشگری المانهای نی‌ریز، چادرهای عشایری، سوغات و صنایع‌دستی در زمینی به متراژ ۲۵۰۰۰ مترمربع دیده شده است و سر در خانه فاتح نیز ورودی آن خواهد بود.

آنگونه که عنوان گردیده فازهای نخست آن اواخر سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین دفتر خدمات مسافرتی از بند «ب» میراث به آقای افشین لاله نیز واگذار گردیده که در حال فعالیت می‌باشد.

از وی در مورد روستای گردشگری دهمورد پرسیدیم و رئیس این اداره خبر از ایجاد ۷ موافقت اصولی در شهریور ماه ۱۳۹۸ داد اما گویا تاکنون پیگیر کارشان نبوده‌اند.


/  نمایی از سرای آبی‌بی نی‌ریز/ عکس: مریم روانشاد
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها