تعداد بازدید: ۵۹۷
کد خبر: ۱۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ - 2021 02 October
امام جمعه موقت نی‌ریز خواستار نگاه و توجه ویژه استاندار جدید به شهرستان نی‌ریز شد.
امید شهدان، نی‌ریزان فارس: حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نمازجمعه 9 مهر، به انتصاب دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار جدید فارس اشاره کرد و گفت: «‌ایشان از خانواده‌ای ولایی و جهادی هستند که رابطه زیادی با آیت‌ا... فقیه عضو خبرگان رهبری، بیت فقیه و فقیهی دارند. لذا تقاضا داریم آقای استاندار به این شهرستان توجه داشته باشند.»

خطیب جمعه نی‌ریز افزود: «ما معدن و سنگبری داریم، فولاد داریم. من قانون معادن را بررسی کردم؛ هنگامی که سهم معدن به خزانه کشور واریز می‌شود، 15 درصد آن باید برای توسعه آن منطقه خرج شود. انتظار می‌رود با وجود این همه پتانسیل خوب، توجه‌ ویژه‌ای به شهرستان نی‌ریز که یکی‌از نقاط محروم است بشود. باید ببینید آیا مردم آن شهر به حق و حقوق خود رسیده‌اند یا خیر.»

وی گفت: «ما الان دستگاه سنگ‌شکن نداریم. کلی بیکار داریم و چند صد کامیون که روز و شب سنگ ما را بار می‌کنند و می‌برند و خاک و آلایندگی‌اش را برای ما باقی می‌گذارند. مطالبه اول ما باید اقتصاد باشد. اگر فقر و بیکاری آمد، ایمان هم از بین می‌رود و خودکشی و افسردگی افزایش پیدا می‌کند. آیا این منکر نیست؟»

امام جمعه موقت نی‌ریز به در پیش بودن افتتاح بیمارستان شهدا اشاره کرد و عنوان داشت: «باید نواقص بیمارستان جدید برطرف شود. مسئله نبود کمربندی و چهره ناپسند ورودی شهر هم باید برطرف شود.»

حجت‌الاسلام فقیه به هفته وقف اشاره کرد و گفت: «بسیاری از شکوفایی‌های تمدن و انقلاب اسلامی به برکت همین وقف است. بسیاری از زمینهای نی‌ریز که مردم در آن سکونت‌ دارند موقوفه است که پهلوی خائن زمینها را غصب کرد و از بین برد. وقف مصداق صدقه جاریه است. در روایات داریم که انسان وقتی از دنیا می‌رود، پرونده اعمالش بسته می‌شود. اما با ۳ چیز جریان پیدا می‌کند، که یکی اصلی‌ترین آنها وقف است. وقف انواع مختلفی دارد و فقط برای مجالس عزاداری نیست. مردم می‌توانند به بیمارستان هم که پانسیون یا دستگاه ام‌آرآی ندارد، کمک کنند.»

خطیب جمعه نی‌ریز در جایی دیگر به هفته سالمندان اشاره و تصریح کرد: «متأسفانه در آینده‌ای نزدیک آمار سالمندان افزایش می‌یابد. باید سطح آگاهی جامعه ارتقاء یابد تا مشکلات سالمندان را درک کنند. هر کاری که مسئولان و مردم انجام ‌می‌دهند، باید به‌گونه‌ای باشد تا سالمندان فکر نکنند جایگاه و حامی در جامعه ندارند.»

وی به مشکلات بخش مرکزی هم اشاره کرد و گفت: «جاده بعد از روستای هرگان آسفالت نیست و باعث مشکلاتی برای مردم منطقه شده است. با گذشت ٤۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در شأن مردم نیست برای رفت‌ و آمد خود با سختی مواجه باشند.»

امام جمعه موقت نی‌ریز ادامه داد: «به گفته رئیس شبکه بهداشت، بیش از ۶۰ درصد مردم نی‌ریز دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند؛ اما دوز دوم را فقط ۲۰ درصد‌. مردم نباید شانه خالی کنند. همه جای کشور وضعیت از نارنجی به زرد و از زرد به آبی تبدیل می‌شود؛ اما نی‌ریز دوباره به سمت قرمز می‌رود.»

حجت‌الاسلام فقیه به برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی در نی‌ریز اشاره کرد و عنوان داشت: «این برنامه، ابتکار زیبایی بود. اما دقت کنید که باید از قبل‌ با امام جمعه که رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان است، هماهنگ شود. هر گونه کار فرهنگی که در این شهر اجرا می‌شود، باید با آیت‌ا... فقیه هماهنگ شود. محور برنامه‌ها باید مصلا باشد؛ چرا که مقام معظم رهبری فرمود: امامزادگان و مصلای نماز جمعه باید مرکز فرهنگی آن شهر باشد. اجتماعات سنگین باید عامل وحدت و شور باشد.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها